Pagina 1 van 2
Wegligging S60
Geplaatst: 07.12.2011 - 00:28
door V240DL
Ondanks dat de S60 DRIVe wat power tekort komt, maakt het dieseltje wel korte metten met menig andere merken in de bochten. Ik moet erg ver gaan voordat ik een lampje in het dash krijg.
Heb altijd Alfa gereden maar ben over gestapt op Volvo omdat ze toen geen dikke diesel hadden met automaat. Wegligging van de oude S60 was veel minder maar tegenwoordig super
De C70-T5 is op het rechte stuk bijna niet te verslaan, maar de S60 is in bochten subliem de grens ligt echt bij je zelf en niet bij de auto.
Zijn er al verlaagde S60's onder jullie en wordt het bochtenwerk nog beter hierdoor.
Vindt de combinatie sportief/comfort wel lekker nu.
Geplaatst: 07.12.2011 - 07:25
door rsnhakan
Bij een R-design is het onderstel ook 15 mm verlaagd en de standaard achterdempers zijn vervangen door monotube schokdempers. Een veerpootbrug geeft nog meer stijfheid aan de voortrein, die Volvo weer benut door de besturing wat scherper te maken. Het resultaat: een S60 die nog lekkerder stuurt, remt en zich met ware doodsverachting in bochten laten gooien.
Een veerbootbrug is niet zo prijzig. Misschien even naar de dealer bellen?
Geplaatst: 07.12.2011 - 08:02
door V240DL
Heb met de R-design gereden maar vindt geen merkbaar verschil in wegligging. Die veerpootbrug zou inderdaad het verschil kunnen maken.
Geplaatst: 07.12.2011 - 09:36
door 945i
Geplaatst: 07.12.2011 - 09:43
door diesel01
Maar vertel hoe zijn jouw ervaringen met de nieuwe S60?
Geplaatst: 07.12.2011 - 09:50
door V240DL
@945i
Multipla 1.9 JTD ELX ???
Ook altijd lachen als je deze ziet.
Geplaatst: 07.12.2011 - 09:52
door 945i
V240DL schreef:Heb met de R-design gereden maar vindt geen merkbaar verschil in wegligging. Die veerpootbrug zou inderdaad het verschil kunnen maken.
Welk verschil?
Geplaatst: 07.12.2011 - 09:54
door 945i
rsnhakan schreef:Bij een R-design is het onderstel ook 15 mm verlaagd en de standaard achterdempers zijn vervangen door monotube schokdempers. Een veerpootbrug geeft nog meer stijfheid aan de voortrein, die Volvo weer benut door de besturing wat scherper te maken. Het resultaat: een S60 die nog lekkerder stuurt, remt en zich met ware doodsverachting in bochten laten gooien.
Een veerbootbrug is niet zo prijzig. Misschien even naar de dealer bellen?
Goeie tekst Hakan!

Geplaatst: 07.12.2011 - 09:56
door rsnhakan

(bron: Autoblog :p)
Geplaatst: 07.12.2011 - 10:43
door V240DL
Welk verschil?[/quote]
Voor mij geen verschil tussen R en standaard. 15 mm verlagen geloof ik niet zo in dus denk ik dat de door Volvo beloofde betere wegligging door de veerpootbrug komt.
Geplaatst: 07.12.2011 - 10:46
door 945i
Maar je hebt met een R-design gereden zeg je zelf, en hebt geen "merkbaar verschil" gemerkt...
En waarom geloof je 15 mm verlaging niet?
Geplaatst: 07.12.2011 - 10:55
door Gast
V240DL schreef:Heb met de R-design gereden maar vindt geen merkbaar verschil in wegligging. Die veerpootbrug zou inderdaad het verschil kunnen maken.
Dan heb je niet goed opgelet. Ik vond namelijk gelijk het verschil goed te merken.
Nu heb ik ook achter elkaar een aantal versies geprobeerd. D3, D5, normaal onderstel en R-design onderstel.
Pas dank merk je het verschil wel duidelijk.
Geplaatst: 07.12.2011 - 11:16
door V240DL
dbosker schreef:V240DL schreef:Heb met de R-design gereden maar vindt geen merkbaar verschil in wegligging. Die veerpootbrug zou inderdaad het verschil kunnen maken.
Dan heb je niet goed opgelet. Ik vond namelijk gelijk het verschil goed te merken.
Nu heb ik ook achter elkaar een aantal versies geprobeerd. D3, D5, normaal onderstel en R-design onderstel.
Pas dank merk je het verschil wel duidelijk.
Nogmaals voor mij geen merkbaar verschil in een diesel met 115 pk. Denk dat de beleving met meer vermogen wel anders is.
Geplaatst: 07.12.2011 - 11:20
door Gast
Dat zou natuurlijk kunnen.
Geplaatst: 07.12.2011 - 11:22
door 945i
Je openingspost staat wel in contrast met deze laatste opmerking... :?
Geplaatst: 07.12.2011 - 16:50
door S60Dennis
Ik ben benieuwd naar het verschil tussen het Dynamic en het Touring chassis.
In NL wordt standaard Dynamic geleverd, terwijl in bijv. de VS Touring weer standaard is. Het is in in ieder geval kosteloos naar keuze leverbaar.
Ik kan het bochtenwerk wel waarderen, maar ik vind mijn S60 met standaard Dynamic nou niet bepaald dynamisch op klinkerwegen en drempels. Op advies van de dealer heb ik voor Dynamic gekozen, Volvo had nergens een Touring chassis staan om mee proef te rijden, en achteraf vraag ik mij af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt...
Iemand een touring chassis hier? Ervaringen?
Geplaatst: 07.12.2011 - 21:38
door johnny.martin
v2240dl, en de alfa giuliettedan? 1,4 multiair 170 pk of de 2,0 170 pk tct, dat zijn toch ook automaten. ik denk dat hier toch wat meer pit in zit dan een s60 drive van 115 pk
Geplaatst: 07.12.2011 - 21:49
door edraket
Hij geeft toch ook aan dat ze TOEN geen dikke diesel met automaat hadden bij Alfa. Is waarschijnlijk al weer een paar jaar geleden en is dus bij Volvo blijven hangen.
Geplaatst: 07.12.2011 - 21:55
door 945i
Alsof de "dikke diesel" S60 DrivE met automaat te leveren was....

Geplaatst: 07.12.2011 - 21:59
door johnny.martin
is er wel een automaat te krijgen op de drive? ik dacht enkel op de D3-D5 en T6