Pagina 1 van 1

chiptuning van mijn roffel

Geplaatst: 09.12.2011 - 21:47
door ronniejansen
hebben er mensen ervaring met tuning van hun v70 2.5t

vraag me af of het echt zin heeft en te voelen is in het optrekken

en of mijn blok met 320000 km het nog welk aan kan

gr Ronnie

Geplaatst: 10.12.2011 - 19:43
door sbv
ja het kan wel, maar een 2.5t is niet het meest degelijk blok wat er is.
Wat wil je ermee bereiken ? een 2.5t pakt al vanaf lekker laag op.

Je zal er iets harder door gaan lopen en wat meer koppel krijgen

Geplaatst: 11.12.2011 - 01:47
door ronniejansen
klopt hij is rap genoeg

denk dat ik het oude beesje maar lekker in zijn waarde laat

en zo lekker blijf cruisen

maandag even grote beurt zal die vast wel fijn vinden

bedankt voor de reactie

Mvg Ronnie

Geplaatst: 11.12.2011 - 15:55
door The Volvoboy
sbv schreef:maar een 2.5t is niet het meest degelijk blok wat er is
Hoezo? Leg uit?

Geplaatst: 11.12.2011 - 23:01
door toppertje
The Volvoboy schreef:
sbv schreef:maar een 2.5t is niet het meest degelijk blok wat er is
Hoezo? Leg uit?
dunnere cilinderwanden tov. de 2.3(t-5 en Rmodellen.)

Geplaatst: 13.12.2011 - 03:16
door belgian-tsm
ik zit dit voor mijn 2.5 TDI ook te overwegen, vooral voor het verbruik, maar ben er nog niet uit

Geplaatst: 13.12.2011 - 07:22
door The Volvoboy
toppertje schreef:
The Volvoboy schreef:
sbv schreef:maar een 2.5t is niet het meest degelijk blok wat er is
Hoezo? Leg uit?
dunnere cilinderwanden tov. de 2.3(t-5 en Rmodellen.)
En dus?

Geplaatst: 13.12.2011 - 07:41
door V70/2.4D/2003
Gaat hij, na het toedienen van dergelijke strapatsen, eerder naar de kl**ten. En dat heet ook wel: Volvomishandeling.

Geplaatst: 13.12.2011 - 08:41
door sbv
Voor het verbruik zou ik zelf geen wonderen verwachten. Je zult dan exact dezelfde rijstijl moeten houden.
Ik merk zelf na chippen niet dat het zuiniger is geworden

Geplaatst: 14.12.2011 - 12:12
door chris2
Wilde mijn s60 2002 2.4d na het van 130pk naar 165pk ook verder naar de 200pk tunen, staat alleen wel 230.000km op de teller dus durf het eigenlijk niet aan.

Bang dat de koppeling of bak verrot gaat.

Geplaatst: 14.12.2011 - 12:29
door The Volvoboy
165pk is zat...

Geplaatst: 14.12.2011 - 15:08
door crackedtooth
toppertje schreef:
The Volvoboy schreef:
sbv schreef:maar een 2.5t is niet het meest degelijk blok wat er is
Hoezo? Leg uit?
dunnere cilinderwanden tov. de 2.3(t-5 en Rmodellen.)
2.5t blok niet doen zeker niet met al 3 ton gelopen

Geplaatst: 14.12.2011 - 16:17
door V70 T5 assen
European tuning heeft volgens mij hier wel wat voor zij houden ook rekening met de dunne(re) cilinderwanden en laten het koppel in de wat hogere toerentallen verder oplopen .
Bron een artikel van hun van een C30 T5 met dus de 2.5 motor met tuning.

Maar of het verstandig is met deze respectabele kilometerstand ???

Geplaatst: 14.12.2011 - 16:48
door crackedtooth
V70 T5 assen schreef:European tuning heeft volgens mij hier wel wat voor zij houden ook rekening met de dunne(re) cilinderwanden en laten het koppel in de wat hogere toerentallen verder oplopen .
Bron een artikel van hun van een C30 T5 met dus de 2.5 motor met tuning.

Maar of het verstandig is met deze respectabele kilometerstand ???
rica , bsr ook
ik zou het gewoon niet doen echter

2.5t awd kopen en niets doen
of t5 met in achterhoofd chippen (alhoewel die van mij vooralsnog stock blijft nu er een R is, niet te vergelijken qua strak rijden)

Geplaatst: 14.12.2011 - 16:54
door The Volvoboy
crackedtooth schreef:
V70 T5 assen schreef:European tuning heeft volgens mij hier wel wat voor zij houden ook rekening met de dunne(re) cilinderwanden en laten het koppel in de wat hogere toerentallen verder oplopen .
Bron een artikel van hun van een C30 T5 met dus de 2.5 motor met tuning.

Maar of het verstandig is met deze respectabele kilometerstand ???
rica , bsr ook
ik zou het gewoon niet doen echter

2.5t awd kopen en niets doen
of t5 met in achterhoofd chippen (alhoewel die van mij vooralsnog stock blijft nu er een R is, niet te vergelijken qua strak rijden)
Zou toch echt geen 2.5T AWD kopen...

Geplaatst: 14.12.2011 - 17:02
door crackedtooth
waarom niet?
AWD vrij waardevast en handig met nat weer en grip

ik zou ook t5 of R kopen, maarja dat heb ik al gedaan

Geplaatst: 14.12.2011 - 17:09
door Laguna-S60
I.V.M die geweldige en betrouwbare AWD ;) :D

Geplaatst: 14.12.2011 - 17:11
door The Volvoboy
crackedtooth schreef:waarom niet?
AWD vrij waardevast en handig met nat weer en grip

ik zou ook t5 of R kopen, maarja dat heb ik al gedaan
AWD gaat vrijwel altijd stuk op een V70/V70XC Classic en V70/V70XC tot 2002. Die visco's zijn lastig, want je moet dezelfde banden hebben en ongeveer hetzelfde profiel hebben, anders gaan ze stuk... Haldex vanaf 2002 heeft daar ook wel een klein beetje last van, maar vele malen minder.

Geplaatst: 14.12.2011 - 17:24
door crackedtooth
daar hbe je gelijk in

AWD inderdaad pas met de haldex koppeling kopen

Geplaatst: 04.05.2012 - 16:35
door inspctr_gadget
Jammer dat ik dat nu pas lees, maar ja.

Ok, off topic, maar kort vraagje: wat is stuk gaan van de visco en wat moet er gedaan worden om het te repareren? Achteras vervangen, tussenbak vervangen? Waar zit dat ding eigenlijk? Ik moet maar eens een werkplaatshandboek aanschaffen, denk ik...