Pagina 1 van 2

GT ramp of niet

Geplaatst: 10.12.2011 - 19:21
door my1stvolvo
Hallo allemaal

Ook ik zit te dubben tussen een handbak en automaat

Persoonlijk zeg ik automaat, maar ja er zijn verschillende

5 GT
6 GT
5 automaat

Zijn de 5 GT's weer beter dan de 6 GT's of zijn alle automaten ongeveer gelijk...

(kijkend naar een KM stand van 160-180k)
Zit nl te dubben tussen V70 (GT) en S80 (handbak / automaat)

Geplaatst: 10.12.2011 - 19:36
door sbv
ligt aan het bouwjaar welke automaat

Ik rij zelf met 6-bak GT en dat bevalt beter dan de 5-bak gt, in de 6 draai je net wat minder toeren
6-bak zijn er vanaf MY06

S80 1e model heeft geen 5 bak gehad.

Het verschil tussen normale automaat en een GT ach....ik schakel nooit zelf dus mij maakt het niet uit eigenlijk

Geplaatst: 10.12.2011 - 19:39
door my1stvolvo
2003/2004/2005
daar kijk ik nl naar.
2003 S80 D5 heeft volgens mij een normale 5 bak automaat
en dat model heeft geen GT gehad.
een V70 van 2004 heeft bv wel een 5 bak gt...

zelf schakelen..tja misschien met een caravan

Geplaatst: 10.12.2011 - 19:45
door sbv
je hebt dan allemaal 5 bak automaat, tenzij je een 2005, model 06 koopt, dan kan je wel een 6-bak treffen.

Met de caravan is het wel handig, maar ook een normale automaat kan je vast zetten in bijv de 4.

Het handmatig overschakelen van een GT gaat overigens wel traag

Geplaatst: 10.12.2011 - 19:48
door my1stvolvo
Mijn vader heeft een S60 D5 6-GT met 100k...binnen de garantie termijn was de bak ook al terziele..
of te wel...daar wordt je huiverig van

Geplaatst: 10.12.2011 - 19:51
door sbv
Ik zit nu op 278000 km, eerst bak nog(6 traps gt), vanaf ca 2 ton gechipped.
bij 2 ton wel de bakolie preventief ververst, chippen is daarna gedaan
Ik heb inmiddels ruim 100000 km ermee gereden binnen 2 jaar en tot op heden geen problemen

Pech kan je altijd hebben , ook met een handbak

Geplaatst: 10.12.2011 - 19:54
door my1stvolvo
ben geen racert..
ga voor comfort en rust...(wel een lekkere audio gewenst)

GT kan dus wel goed gaan...

Geplaatst: 10.12.2011 - 19:55
door sbv
alles kan kapot, ook een GT

wil je lekkere audio zoek er dan 1 uit met HU-850 of HU-803 en premium sound

Geplaatst: 10.12.2011 - 19:56
door my1stvolvo
maar ja dat kan je niet echt goed kiezen..
(meestal luister ik naar mijn parrot mki9200)

maar weer even terug naar de GT

Geplaatst: 10.12.2011 - 20:02
door sbv
rij ermee zou ik zeggen en bij twijfel zeker niet doen.
Hou er rekening mee dat een handbak ook niet goedkoop hoeft te zijn. Vervangen koppeling incl dual mass vliegwiel is ook een dure grap

Geplaatst: 10.12.2011 - 20:03
door my1stvolvo
heeft een automaat of GT wel een dual mass vliegwiel ?

Geplaatst: 10.12.2011 - 20:06
door sbv
nope

Geplaatst: 10.12.2011 - 20:09
door my1stvolvo
dan is de keus makkelijk

Automaat...

met 200k is meestal de DMV aan vervanging toe...(kijkend naar VW / Ford)
dank..

heb nu dan 2 mooie auto's gezien..

http://www.autowereld.nl/volvo/s80/2.4- ... /foto.html

http://www.autowereld.nl/volvo/v70/d5-a ... tails.html

Geplaatst: 10.12.2011 - 20:16
door sbv
Bij de V70 gelijk spatlappen verwijderen, verder nette auto. De stoelen zijn persoonlijk, ik vind deze(comfort) stoelen niet lekker zitten, maar jij misschien wel.
V70 is handiger, maar iets minder comfortabel als een s80

Geplaatst: 10.12.2011 - 20:16
door my1stvolvo
welke heeft dan comfort stoelen ?
weer wat geleerd

Geplaatst: 10.12.2011 - 20:21
door bart simpson
Die S80 diesel is een normale automaat, volgens mij is die uitsluitend als 5 traps geweest op een diesel daar de S80/184 nooit een rpf af fabriek gehad heeft,

Geplaatst: 10.12.2011 - 20:24
door sbv
my1stvolvo schreef:welke heeft dan comfort stoelen ?
weer wat geleerd
deze V70

onderstaande heeft sport stoelen
http://www.autowereld.nl/volvo/v70/d5-e ... /foto.html

Geplaatst: 10.12.2011 - 20:24
door my1stvolvo
wist ik niet..

ben benieuwd wat het verschil is..
zal beter zitten dan mijn huidige Ford

Geplaatst: 11.12.2011 - 12:22
door lemmer
my1stvolvo schreef:ben geen racert..
ga voor comfort en rust...(wel een lekkere audio gewenst)

GT kan dus wel goed gaan...
Als je een rustige rijder bent, laat je die giertronic lekker staan. Het ding schakeld ver boven het koppel van de motor waardoor je uiteindelijk toch zelf gaat schakelen. Met een handbak benut je het karakter van een D5 veel beter, en hoef je bij een rustige rijstijl haast niet te schakelen.
En alle verhalen over het adaptief zijn van de bak helpen hier niets aan.

Gewoon een sterk achterhaald ding, in vergelijking met de rest van de techniek.
P.S. ik heb er zelf een, dus......

Geplaatst: 11.12.2011 - 12:58
door Gast
Op z'n tijd dit even laten doen: www.pa5ca.com:80/v70/automaat_spoelen/