Pagina 1 van 3
Waarom de dealer
Geplaatst: 12.12.2011 - 19:33
door Msuidgeest
in reactie op de topic "wie is er wel tevreden over de dealer?"
Hoewel ik daar wel eens eerder gereageerd heb, toch wel een vreemde topic ...
Als je NIET tevreden zou zijn, rij je toch geen Volvo? Een merk staat en valt voor een groot deel met de dealerservice, is mijn idee. Als die niet deugt, zie je mij niet in een bepaald merk.
mods break
Dit bericht was off topic in het dealerboard en dus afgesplitst
Edit: door de modsbreak de topic iets aangepast waardoor ik denk dat dit iets beter leesbaar is.
Geplaatst: 13.12.2011 - 10:54
door Broabander
Er zijn allereerst mensen (waaronder ik) met een tweedehands die daar geen belang bij hebben; rijden een Volvo omdat ze Volvo willen/mogen/kunnen rijden en niet omdat ze koffie krijgen bij de dealer in het dorp. Als ik een probleem heb met mijn auto heb fix ik hem zelf of laat ik het bij een uni garage doen; scheelt wel degelijk. Ben drie-vier keer bij de dealer in Tilburg geweest en steeds goed geholpen, ook met onderdelen bestellen enzo, maar de arbeidskosten word je nu eenmaal bang van als je weet dat je het ook met iets meer moeite zelf kunt doen.
En als je een nieuwe auto besteld, heb je in principe niet zoveel met de dealer te maken toch? Ja, je gaat er voor je beurtjes. En als je een probleem hebt ga je als eerst naar hem toe. En als 'ie je niet bevalt, ga je naar een andere. Zo zijn er mensen die de ene Albert Heijn niet fijn vinden en naar een andere rijden ook al ligt die verder weg.
Ik probeer te zeggen; je koopt de auto voor de auto, en niet voor de dealer.
Geplaatst: 13.12.2011 - 12:53
door BlackcurrantV70
+1 zelfs als alle Volvo dealers waardeloos zouden zijn, zal je me nog niet in een Beiers product zien rijden, dan nog liever een Multivla

Geplaatst: 13.12.2011 - 13:04
door 945i
Ik vind dealers prima! Je hebt ze nodig.

Geplaatst: 13.12.2011 - 15:01
door DawnBlueED
Een goed gevuld Volvo-onderdelenmagazijn waar ik on-line bestellingen kan plaatsen zou mij ook wel wat waard zijn.
Verder heb ik heel verschillende ervaringen met de lokale dealers hier, de een is een fijn bedrijf, de ander is n.m.m. de benaming dealer niet waard. Ik kan van deze ervaringen dus moeilijk de keuze van mijn auto laten afhangen.
Geplaatst: 13.12.2011 - 20:34
door M@rcel
DawnBlueED schreef:Een goed gevuld Volvo-onderdelenmagazijn waar ik on-line bestellingen kan plaatsen zou mij ook wel wat waard zijn.
+1000000
Geplaatst: 13.12.2011 - 21:54
door s60magic
Ik heb heb jaren Opel gereden, maar zeer slechte ervaringen met de dealers en Opel Nederland gehad, daarom heb ik afscheid genomen van het merk, ondanks ik de Insignia een super mooie auto vind, koop ik nooit meer een Opel. Dus een dealer kan het wel degelijk kapot maken. Bij Volvo dealers ( Broekhuis en Furness ) heb ik zeer goede ervaringen. Maar als Volvo me net zo behandelde als dat arogante Opel had ik al lang een ander merk gekocht. Dus ik ben het wel met Msuidgeest eens.
Geplaatst: 18.12.2011 - 11:57
door Mart van der Steeg
s60magic schreef: Bij Volvo dealers ( Broekhuis en Furness ) heb ik zeer goede ervaringen. Maar als Volvo me net zo behandelde als dat arogante Opel had ik al lang een ander merk gekocht. Dus ik ben het wel met Msuidgeest eens.
Eens, vervang Opel door VW en ik heb hetzelfde verhaal.
Geplaatst: 18.12.2011 - 20:21
door den toerist
mee eens maar anderzijds zijn zulk grote automerken (Opel/Ford/VW) zo groot dat men niet de tijd heeft of kan besteden aan de klant gerichte service. Dit in tegenstelling tot Volvo wat een kleinere speler is op de markt. En waar men iets meer oog heeft voor de klanten.
Geplaatst: 18.12.2011 - 21:31
door MN-NL
den toerist schreef:.... zo groot dat men niet de tijd heeft of kan besteden aan de klant gerichte service....
Wat een onzin! Hier ook al vaak gezegd: Service is een instelling, geen afdeling :!:
Kortom als men maar wil is overal persoonlijke aandacht mogelijk, het is domweg kortzichtige arrogantie als men denkt dat de klant toch wel terugkomt. Is dus niet zo...
Leaserijders zullen wel moeten, maar welke prive bereden VW - Ford - whatever wordt nog bij de merkdealer onderhouden?
Volvo daarentegen doet het heel behoorlijk. Dat kan je hier lezen, en is ook mijn ervaring. De Volvodealer is vast niet altijd de goedkoopste oplossing maar levert wel goede (prijs-/)kwaliteit met bijbehorende service. En dat beetje extra kost geld, en levert waarde. Tot op heden betaal ik het graag....
Gr. Marc
Geplaatst: 18.12.2011 - 22:15
door den toerist
Dat is het hem nu juist bij die grote spelers! Ze verkopen jaarlijks x-aantal wagens. Die door de grote massa gekocht word, dus wat kan het hen nu schelen dat er bv: 10000 klanten hun wagens ergens anders laten onderhouden, want de grote winst is toch al binnen.
Geplaatst: 18.12.2011 - 22:19
door 945i
In Nederland ligt dat allemaal iets anders, den toerist.
Geplaatst: 18.12.2011 - 22:20
door den toerist
Ik spreek wereldwijd, niet specifiek Belgiƫ.
Geplaatst: 18.12.2011 - 22:23
door 945i
Kan zijn, maar dan nog....

Geplaatst: 18.12.2011 - 22:27
door den toerist
Zie jij een andere mogelijke verklaring waarom het bij de ene dealer anders is dan bij de andere?
Geplaatst: 18.12.2011 - 22:30
door bart simpson
alles is emotie....
Geplaatst: 18.12.2011 - 22:31
door 945i
Zelfs binnen een merk heb je grote verschillen in dealers.
Heeft niks met een groot of iets minder groot merk te maken.
Geplaatst: 18.12.2011 - 22:40
door bartv70
945i schreef:Zelfs binnen een merk heb je grote verschillen in dealers.
Heeft niks met een groot of iets minder groot merk te maken.
Muv de goedlopende merken zoals SAAB, daar zijn alle verkopers toppers................toch? :shock:
Geplaatst: 18.12.2011 - 22:57
door DawnBlueED
Misschien moeten we eerst eens een bruikbare definitie van 'service' opstellen, dan kunnen we van daaruit meten hoe het met 'onze' dealer zit.
Geplaatst: 18.12.2011 - 23:01
door 945i
@ BartV70, Maar die hebben dat niet nodig, daar gaan ze toch als warme broodjes de deur uit....

:?
Edwin, Het besef dat het geen pakje boter is, is al heel wat om te beginnen...
