Pagina 1 van 1
stekker metertjes 400 turbo
Geplaatst: 15.12.2011 - 15:17
door v0lv0freak
Beste mede forummers,
onlangs heb ik deze metertjes gekocht voor mijn 760:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... TQ:DE:1123
geloof me, dat past ook in een 700, dat is het probleem niet.
Echter zat er helaas geen stekker bij. Mijn vraag dus, wat is de bezetting van de pinnetjes aan de achterzijde? En heeft iemand nog zo'n stekker uit een sloper voor mij liggen?
Geplaatst: 15.12.2011 - 15:41
door Ramon&Ramon
Zet is een foto van de achterkant hier neer?Als dat lukt?
Geplaatst: 15.12.2011 - 16:05
door Iroll
De 4 aansluitingen zijn:
1 = Bruin = Massa
2 = Grijs/Wit = 12V geschakeld v.d.voltmeter
3 = Bruin/Grijs = Dimmer voor de verlichting
4 = Geel = Oliedruk
Turbometer werkt op vacuum, kan eventueel als economy meter aangesloten worden op het spruitstuk indien een non turbo. Dit zijn uiteraard de kleuren van de bedrading in een 4xx.
Geplaatst: 15.12.2011 - 16:15
door v0lv0freak
Ramon&Ramon schreef:Zet is een foto van de achterkant hier neer?Als dat lukt?
Dat kan:
Ik heb ergens gelezen dat rond 91 de stekker veranderd is?
@ iroll: ik heb 6 pinnetjes, maar geen enkele kleur

Mijn 760 is een turbo en heb ook al een turbo meter, dus daar moet ik gewoon een T-stuk tussen zetten en aftappen naar deze, dat lukt wel.
Het moet straks zo uitzien:

Geplaatst: 15.12.2011 - 16:28
door Iroll
Kleuren heb je niet zoals ik al zei. Maar wel de nummering v.d. pinnetjes. #1 zit aan de kant v.d. voltmeter. Aansluitingen zitten recht achter de metertjes waarvan ze zijn zal maar zeggen. Je hebt de 6 pinnige variant zie ik, dan de meest rechtse twee niet aansluiten. Die zitten er voor de aansluiting van een ongeschakelde plus voor de uitvoering met een klokje ipv een turbometer als ik het goed heb. Dat is de wisseling van stekkers geweest, die is van 4 naar 6 gegaan, maar ook een vier pinnige stekker past erop, dan laat je de pinnen achter de turbo meter open. Zo zit het bij mijn 480 aangesloten. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is!
Geplaatst: 15.12.2011 - 16:54
door v0lv0freak
Ok dank! Dus zoals op mijn foto van links naar rechts:
1 = niks
2 = niks
3 = Geel = Oliedruk
4 = Bruin/Grijs = Dimmer voor de verlichting
5 = Grijs/Wit = 12V geschakeld v.d.voltmeter
6 = Bruin = Massa
Als iemand nog zo;n stekker heeft, laat het gerust weten! Of het Volvo nummer.. dealer kon hem namelijk niet vinden op de computer. Dan kan ik eventueel vragen wat hij nieuw zou kosten

Geplaatst: 15.12.2011 - 17:51
door Iroll
Bel/ga even bij een sloop langs of er een 4xx staat, is een kleine klus om er een uitteknippen.
Ik weet overigens niet of je 760 een oliedruk sensor heeft en als die er inzit werkt die icm de oliedrukmeter van de 400?
Geplaatst: 15.12.2011 - 18:26
door v0lv0freak
Op die sensor is wel iets te verzinnen. Mijn pa heeft in zijn 240 gewoon een sensor uit een VW / audi zitten (audi 80 GTE). Anders gewoon een universele VDO sensor.
Geplaatst: 15.12.2011 - 23:33
door kip88
In een 700 zou ik toch echt wat anders zetten. Heb zelf een radiovak van een 780 in mijn 740 ingebouwd en dan kun je gewone volwaardige meters inbouwen met goede schaalverdeling en kun je nog kiezen wat voor meters je wilt hebben ook. Ik kan er wel een foto van maken als je wil?
Geplaatst: 15.12.2011 - 23:48
door v0lv0freak
Ik heb ook een 780 radio vak, heb bewust voor deze gekozen omdat de kleur hetzelfde is als het dash.
Geplaatst: 15.12.2011 - 23:58
door kip88
Die meters en houder zijn bij mij ook gewoon zwart, hetzelfde als het radiovak, maar ieder zijn keus.
Heb je al een goede oliedruksensor, zit standaard alleen een switch in.
Geplaatst: 16.12.2011 - 02:22
door v0lv0freak
kleur sloeg op de verlichting, zie bovenstaande foto

Heb nog geen sensor...