Wat is het + ruitensproeier
Geplaatst: 17.12.2011 - 16:25
Twee dingen.
Aan/om de linker aandrijfas zit een soort van rond cylinder-achtig ding wat aan de rechter aandrijfas niet zit. Ik kwam er van de zomer op de route du soleil achter toen we plotseling door een plas reden en de auto voor het gevoel een bromgeluid vanuit de voorwielophanging maakte. Bij de eerste stopmogelijkheid gelijk gekeken en niets geks ontdekt, behalve dan dat er dus aan de linkeraandrijfas wel zo'n ding zat en aan de rechter niet?
Achteraf bleek het geluid aan ruw asfalt i.c.m. plassen water te liggen :oops:
Nu was ik vandaag weer eens onder de auto aan het loeren en viel het weer op dus vandaar mijn vraag....
Zie foto hieronder.
Ten tweede, de ruitensproeier. Vandaag op de selweg wilde ik wissen, gebeurde er niets anders dan een paar druppels uit de sproeiopeningen. Achterruiterwisser deed het wel; sterker nog die spoot wel een meter boven het raam uit! :shock: Duidelijk een gevalletje waterdruk dacht ik gelijk (en gelukkig geen kapot motortje ofzo).
Thuis gekomen kap open en nog eens gesproeid en warempel ze deden het weer. Nadere bestudering van de slangen leerde dat als je de motorkap dicht doet en je een beetje pech hebt, het slangetje klem komt te zitten tussen kap en carrosserie.
Dit eens goed bekeken en ik moet zeggen dat dat slangetje er wel heel knullig bij ligt en een beetje onhandig om het scharnier van de klep geleid zit. Het kost zelfs geeneens veel moeite om de klep dicht te krijgen met het slangetje ertussen zodat deze gewoon met een boogje tussen klep en spatscherm uitsteekt!
Herkent iemand dit en zijn er wellicht al zelfbedachte modificaties?
Gr. Edwin.
Aan/om de linker aandrijfas zit een soort van rond cylinder-achtig ding wat aan de rechter aandrijfas niet zit. Ik kwam er van de zomer op de route du soleil achter toen we plotseling door een plas reden en de auto voor het gevoel een bromgeluid vanuit de voorwielophanging maakte. Bij de eerste stopmogelijkheid gelijk gekeken en niets geks ontdekt, behalve dan dat er dus aan de linkeraandrijfas wel zo'n ding zat en aan de rechter niet?
Achteraf bleek het geluid aan ruw asfalt i.c.m. plassen water te liggen :oops:
Nu was ik vandaag weer eens onder de auto aan het loeren en viel het weer op dus vandaar mijn vraag....
Zie foto hieronder.
Ten tweede, de ruitensproeier. Vandaag op de selweg wilde ik wissen, gebeurde er niets anders dan een paar druppels uit de sproeiopeningen. Achterruiterwisser deed het wel; sterker nog die spoot wel een meter boven het raam uit! :shock: Duidelijk een gevalletje waterdruk dacht ik gelijk (en gelukkig geen kapot motortje ofzo).
Thuis gekomen kap open en nog eens gesproeid en warempel ze deden het weer. Nadere bestudering van de slangen leerde dat als je de motorkap dicht doet en je een beetje pech hebt, het slangetje klem komt te zitten tussen kap en carrosserie.
Dit eens goed bekeken en ik moet zeggen dat dat slangetje er wel heel knullig bij ligt en een beetje onhandig om het scharnier van de klep geleid zit. Het kost zelfs geeneens veel moeite om de klep dicht te krijgen met het slangetje ertussen zodat deze gewoon met een boogje tussen klep en spatscherm uitsteekt!
Herkent iemand dit en zijn er wellicht al zelfbedachte modificaties?
Gr. Edwin.