Pagina 1 van 1

schudden tijdens accelereren

Geplaatst: 20.12.2011 - 21:35
door Miesie
Hallo,

nieuw hier en gelijk een vraag.....

Heb sind sdrie weken een V50 1.6 liter (benzine) uit 2008 met nu 51.000 km. Wat me opvalt is dat wanneer ik normaal accelereer er een trilling of schudden door de auto gaat. Heel vreemd......hij doet het niet altijd en soms minder en soms heel erg.......heb net nieuwe (orginele) bougies erin gezet en een nieuw luchtfilter. Het lijkt minder te zijn maar zeker niet weg !!
Lees op het Ford Focus (zelfde motor) veel over de bobine die dit zou kunnen veroorzaken.....iemand een idee ??
Wellicht is er iemand die dit bekend klinkt ??

Groet Maurice

Geplaatst: 20.12.2011 - 22:50
door sbv
wat zegt de diagnose apparatuur ? oftewel (laat) de auto uitlezen

Geplaatst: 21.12.2011 - 14:31
door Elveka
Ooit gelijkaardig probleem in een Opel (denk ik) gehad ... bleek een defecte hydraulische demper van de motorblokophanging te zijn.

Geplaatst: 21.12.2011 - 20:08
door Miesie
Ik ga morgen eens bij Volvo langs eens kijken of hun het kunnen analyseren...

Geplaatst: 21.12.2011 - 22:15
door Ytos
Je kunt ook benzine met een hoog octaangetal proberen. Ik had een probleem met schudden en bij de ANWB-keuring zei de keurmeester dat de auto bij optrekken wat pingelde. Ik heb toen een paar tankjes super getankt en voor m'n gevoel is het nu weg.

[Edit]
Ik rijd overigens in een 1.8 flexifuel. Is dus wel anders dan jouw motor.
[/Edit]

Geplaatst: 22.12.2011 - 19:48
door Miesie
Vandaag bij Volvo langs geweest......dachten met nieuwe software is het opgelost. Echter de nieuwe software stond er al op.....ze hebben tevens het gasklephuis schoon gemaakt. Auto is ook uitgelezen en er waren geen foutcodes of iest dergelijks aanwezig.
Niets te merken.....auto doet nog steeds hetzelfde.......had al V-power getankt en een flesje Forté treatment voor bij de benzine erin gegooid. Geen resultaat tot nu toe.
Lees op het Ford Focus forum (zelfde 1.6 liter benzine motor dan in de V50)dat er veel problemen zijn met bougies, bougiekabels en bobines......Bougies had ik al vervangen (originele) en gisteren heb ik de weerstand gemeten van de bougie kabels.....het zijn verschillende lengte's dus ook verschillende waarde's maar let op:

kabel 1 lengte 30cm: weerstand: 6,3 kOHm
kabel 2 lengte 25cm: weerstand: 6,1 kOHm
kabel 3 lengte 20cm: weerstand: 5,9 kOHm
kabel 4 lengte 15cm: weerstand: 3,1 kOHm ?????????

Zou met die 4e kabel iets mee aan de hand zijn ??

Wellicht iemand een voorstel ?
Voor alle forum-leden fijne feestdagen !!

Groet M.

Geplaatst: 22.12.2011 - 19:56
door Fredhead
Dat is wel een opvallend verschil.
Hoe zien de kabels er uit? Eventueel beschadigingen of iets zichtbaar?

Geplaatst: 22.12.2011 - 20:11
door Elveka
Voor zover ik weet hebben bougiekabels dezelfde weerstand per meter ... Dan zou het normaal zijn dat kabel 4 ongeveer de helft weerstand heeft van kabel 1.
Lees eens het artikel op http://www.keversite.nl/artikelen/Ontsteking2.pdf

Geplaatst: 22.12.2011 - 21:18
door Miesie
Nee kabel ziet er als nieuw uit......
Als de kabel per meter dezelfde weerstand zou hebben waraom zakken die andere 2 dan maar zo weinig....?

Geplaatst: 24.12.2011 - 12:39
door Miesie
Heeft allemaal tot nu toe niets opgeleverd.
Auto laten uitlezen: geen storingen !
Software: nieuwste stond er al op !
Nieuwe Bougies en kabels: geen verbetering !
V-power plus flesje Forté bij de benzine: geen verbetering !
Verdenk nu toch de aandrijfassen of Wiellagers of iets in die geest.
Wellicht eens naar de motorsteunen laten kijken ?

Of heeft nog iemand een andere suggestie ??

Groet Maurice.