3 dagen in bezit en gelijk stotteren en inhouden. (Opgelost)
Geplaatst: 18.03.2006 - 03:40
Mijn eerste Volvo en ik ben na drie dagen al teleur gesteld.
Ik heb ongv. 3 jaar geen auto gehad en ik dacht het word tijd om eentje te aanschaven, mijn eerste optie was een Alfa Romeo 156 maar na zoveel slechte reacties uit mijn omgeving (Ik ben zelf WTB en E monteur) ben na 3 maanden gestopt met zoeken naar een Alfa.
Om een lange verhaal kort te maken begon ik een Volvo V40 te zoeken en aangezien dat Volvo een goeie reputatie heeft in verband met betrouwbaarheid was ik ook niet bang om eentje te nemen met 175dkm.
Zodoende ben ik begonnen met zoek tocht naar een V40 2.0 of een 2.0T na een maand vond ik een geschikte kandidaat in Nunspeet en het ging om een 2.0T zwart metallic (De kleur wat ik zocht) uit 1998 met 175 dkm op de teller.
Toen ik aankwam in Nunspeet zag een deuk in de rechter achterscherm wat niet op de foto te zien was volgens de handelaar was het een dag terug deze deuk ingereden door vorige eigenaar en aan het eind van de deal kon ik ook een korting hierdoor krijgen. Een deukje vind ik niet zo erg als een roest op een auto en het zag er ook niet zo erg uit.
Na alles gecontroleerd te hebben, mocht ik de auto starten en dat ging probleemloos, er zat aak geen olie om de blok heen en het was erg schoon enkel beetje stof hier en daar. Toen ik vroeg om een proefrit te maken was er geen enkel bezwaar om dit te doen, zodoende heb ik met de auto 45 minuten gereden en er was niet op aan te merken. Het leek allemaal perfect dus we gingen onderhandelen, door die deuk heb ik €300 eraf kunnen lullen handelaar gaf duidelijk aan dat hij voor deze prijs geen garantie wil geven en ik dacht nog “Het is toch een Volvo” ik weet dat je niet blind op een auto kan vertrouwen en het blijft altijd een gok. Bovendien had de auto altijd onderhoud gehad bij een Volvo dealer tot 15dkm geleden en distributieriem was op 138dkm vervangen.
Auto gelijk op mijn naam gezet en richting huis gereden (Haarlem) 115km lang geen problemen gehad het was een genot om in te rijden, onderweg heb ik tussen sprintjes geprobeerd en het ging allemaal perfect.
Ik heb de auto twee dagen gereden en nog steeds geen problemen tot vanmiddag toen ik naar werk wil rijden op een of andere manier had de auto een dieselende geluid onder de motorkap als of het op een poot minder draait, na mijn werk heb ik besloten om een langere afstand te rijden dan alleen naar huis dus ik ben vanuit Haarlem richting burgrestaurant (A4) gaan rijden het was rustig om te rijden na halftwaalf in de avond, er was helemaal niets te horen onderweg ik heb weer tussen sprintjes geprobeerd wanneer auto warm was en kleine stukje 190km/h gereden, terug weg ben ik naar schiphol gegaan een daar 40 minuten gewacht. Toen ik met een blije gezicht naar huis wilde rijden kwam het ellende auto had weer dat dieselende geluid en als ik boven 70 km/h ging begon de auto stotteren en het was al aan het inhouden ik heb niet meer dan 100km/h gereden omdat ik niet harder durf wegens stotteren en inhouden. Toen ik laatste bocht richting mij straat nam werd alles nog erger er was een knarsend geluid aan de bestuurders kant van de auto onder de motor kap dus ik ging heel langzaam richting een parkeer vak waar geen huizen omheen zaten en daar motor kap open getrokken en handmatig gas gegeven om te horen waar het geluid vandaan komt, knarsende geluid leek uit de linker kant van de motor te komen waar luchtfilter zit, ik heb zover als het kon proberen te luisteren of het uit de Turbo komt maar het leek echt uit de motor te komen. Verder heb ik niets gedaan een motor uitgezet en naar huis gelopen.
Ik was gisteren hier direct lid geworden om met jullie mijn ervaringen te kunnen uitwisselen, niets vermoeden dat dit mijn eerste ervaring zou zijn… Ik heb door de jaren heen heel veel aan auto’s gesleuteld als hobby zoals mijn Kever en Scirocco en ik ben zelf ook een WTB monteur, geen auto monteur maar toch. Ik had laatste paar jaar vanwege mijn werk helemaal geen auto nodig gehad. Maar ik dacht het is weer eens leuk om een leuke autootje te kopen om beetje mee te hobbyen, het was niet de bedoeling dat ik veel dingen zou doen en zoals het nu uit ziet heb ik een grote probleem, in mijn ogen zo groot dat ik het midden in de nacht hier aan het schrijven ben.
Ik heb op het forum zitten lezen en ik schrok als ik zie wat voor problemen mensen hebben met stotterende motor, zoals brandende auto’s bobines die niet goed zijn of niet eens kunnen vinden wat het echte oorzak het is en de computer natuurlijk en wat mij opvalt is dat het allemaal om auto’s gaat uit ’98
Als ik zo bekijk heb ik paar ideeën zoals toch de Turbo of een lager, misschien de nok as die krom is.
Ik moet wel melden dat de koelvloeistof leeg was toen ik de auto aanschaf maar er was nergens vocht te bekennen in en om de motor, geen vocht onder de olie vuldop maar heel klein beetje aan de peilstok die was ook weg na drie dagen rijden, vloeistof was weer aangevuld uiteraard en er is tot nu toe geen verlies na 250km.
In iedere geval ben ik mijn ei kwijt, en nu de oplossing nog, ik had vandaag nog naar Volvo dealer gebeld om te horen hoe lang het duurt als ik een afspraak wil maken voor een grote beurt en ze hadden over 3 weken, dus laat staan voor zoiets zoals ik het nu heb. Ik heb geen geduld om drie weken te wachten dus ik denk dat ik eerst zelf ga kijken of ik iets kan vinden aangezien dat ik geen garage heb en absoluut niet op straat wil sleutelen (die tijd heb ik gehad) word het moeilijk. Ik zou de diagnose toch door een Volvo dealer willen laten doen.
Wooow het is een lange verhaal geworden zeg! In iedere geval jullie bevindingen en tips zijn welkom!
PS: let niet op mijn grammatica die is nooit zo goed geweest, vooral niet midden in de nacht na zo een vermoeiende dag
Ik heb ongv. 3 jaar geen auto gehad en ik dacht het word tijd om eentje te aanschaven, mijn eerste optie was een Alfa Romeo 156 maar na zoveel slechte reacties uit mijn omgeving (Ik ben zelf WTB en E monteur) ben na 3 maanden gestopt met zoeken naar een Alfa.
Om een lange verhaal kort te maken begon ik een Volvo V40 te zoeken en aangezien dat Volvo een goeie reputatie heeft in verband met betrouwbaarheid was ik ook niet bang om eentje te nemen met 175dkm.
Zodoende ben ik begonnen met zoek tocht naar een V40 2.0 of een 2.0T na een maand vond ik een geschikte kandidaat in Nunspeet en het ging om een 2.0T zwart metallic (De kleur wat ik zocht) uit 1998 met 175 dkm op de teller.
Toen ik aankwam in Nunspeet zag een deuk in de rechter achterscherm wat niet op de foto te zien was volgens de handelaar was het een dag terug deze deuk ingereden door vorige eigenaar en aan het eind van de deal kon ik ook een korting hierdoor krijgen. Een deukje vind ik niet zo erg als een roest op een auto en het zag er ook niet zo erg uit.
Na alles gecontroleerd te hebben, mocht ik de auto starten en dat ging probleemloos, er zat aak geen olie om de blok heen en het was erg schoon enkel beetje stof hier en daar. Toen ik vroeg om een proefrit te maken was er geen enkel bezwaar om dit te doen, zodoende heb ik met de auto 45 minuten gereden en er was niet op aan te merken. Het leek allemaal perfect dus we gingen onderhandelen, door die deuk heb ik €300 eraf kunnen lullen handelaar gaf duidelijk aan dat hij voor deze prijs geen garantie wil geven en ik dacht nog “Het is toch een Volvo” ik weet dat je niet blind op een auto kan vertrouwen en het blijft altijd een gok. Bovendien had de auto altijd onderhoud gehad bij een Volvo dealer tot 15dkm geleden en distributieriem was op 138dkm vervangen.
Auto gelijk op mijn naam gezet en richting huis gereden (Haarlem) 115km lang geen problemen gehad het was een genot om in te rijden, onderweg heb ik tussen sprintjes geprobeerd en het ging allemaal perfect.
Ik heb de auto twee dagen gereden en nog steeds geen problemen tot vanmiddag toen ik naar werk wil rijden op een of andere manier had de auto een dieselende geluid onder de motorkap als of het op een poot minder draait, na mijn werk heb ik besloten om een langere afstand te rijden dan alleen naar huis dus ik ben vanuit Haarlem richting burgrestaurant (A4) gaan rijden het was rustig om te rijden na halftwaalf in de avond, er was helemaal niets te horen onderweg ik heb weer tussen sprintjes geprobeerd wanneer auto warm was en kleine stukje 190km/h gereden, terug weg ben ik naar schiphol gegaan een daar 40 minuten gewacht. Toen ik met een blije gezicht naar huis wilde rijden kwam het ellende auto had weer dat dieselende geluid en als ik boven 70 km/h ging begon de auto stotteren en het was al aan het inhouden ik heb niet meer dan 100km/h gereden omdat ik niet harder durf wegens stotteren en inhouden. Toen ik laatste bocht richting mij straat nam werd alles nog erger er was een knarsend geluid aan de bestuurders kant van de auto onder de motor kap dus ik ging heel langzaam richting een parkeer vak waar geen huizen omheen zaten en daar motor kap open getrokken en handmatig gas gegeven om te horen waar het geluid vandaan komt, knarsende geluid leek uit de linker kant van de motor te komen waar luchtfilter zit, ik heb zover als het kon proberen te luisteren of het uit de Turbo komt maar het leek echt uit de motor te komen. Verder heb ik niets gedaan een motor uitgezet en naar huis gelopen.
Ik was gisteren hier direct lid geworden om met jullie mijn ervaringen te kunnen uitwisselen, niets vermoeden dat dit mijn eerste ervaring zou zijn… Ik heb door de jaren heen heel veel aan auto’s gesleuteld als hobby zoals mijn Kever en Scirocco en ik ben zelf ook een WTB monteur, geen auto monteur maar toch. Ik had laatste paar jaar vanwege mijn werk helemaal geen auto nodig gehad. Maar ik dacht het is weer eens leuk om een leuke autootje te kopen om beetje mee te hobbyen, het was niet de bedoeling dat ik veel dingen zou doen en zoals het nu uit ziet heb ik een grote probleem, in mijn ogen zo groot dat ik het midden in de nacht hier aan het schrijven ben.
Ik heb op het forum zitten lezen en ik schrok als ik zie wat voor problemen mensen hebben met stotterende motor, zoals brandende auto’s bobines die niet goed zijn of niet eens kunnen vinden wat het echte oorzak het is en de computer natuurlijk en wat mij opvalt is dat het allemaal om auto’s gaat uit ’98
Als ik zo bekijk heb ik paar ideeën zoals toch de Turbo of een lager, misschien de nok as die krom is.
Ik moet wel melden dat de koelvloeistof leeg was toen ik de auto aanschaf maar er was nergens vocht te bekennen in en om de motor, geen vocht onder de olie vuldop maar heel klein beetje aan de peilstok die was ook weg na drie dagen rijden, vloeistof was weer aangevuld uiteraard en er is tot nu toe geen verlies na 250km.
In iedere geval ben ik mijn ei kwijt, en nu de oplossing nog, ik had vandaag nog naar Volvo dealer gebeld om te horen hoe lang het duurt als ik een afspraak wil maken voor een grote beurt en ze hadden over 3 weken, dus laat staan voor zoiets zoals ik het nu heb. Ik heb geen geduld om drie weken te wachten dus ik denk dat ik eerst zelf ga kijken of ik iets kan vinden aangezien dat ik geen garage heb en absoluut niet op straat wil sleutelen (die tijd heb ik gehad) word het moeilijk. Ik zou de diagnose toch door een Volvo dealer willen laten doen.
Wooow het is een lange verhaal geworden zeg! In iedere geval jullie bevindingen en tips zijn welkom!
PS: let niet op mijn grammatica die is nooit zo goed geweest, vooral niet midden in de nacht na zo een vermoeiende dag
