Pagina 1 van 5
bi-fuel
Geplaatst: 22.12.2011 - 13:24
door koster
Hallo, ik vroeg mij af of een v 70 bi-fuel wel een reservewiel aan boord heeft , en waar dan?
Ik rij nu op lpg g-3 en heb om die reden geen reservewiel aan boord. De lpg-tank ligt op de plaats van het reservewiel.
vr gr Koster
Geplaatst: 22.12.2011 - 13:36
door koster
En zijn er ook nog gebruikerservaringen ?
Geplaatst: 22.12.2011 - 13:50
door euerw
Als het een echte bifuel is zal er geen standaard wiel bij zitten! Ik had een spuitbus met schuim
Geplaatst: 22.12.2011 - 14:02
door koster
Dat is jammer, ik had gehoopt dat er eentje aanwezig zou zijn. Ligt de lpg-tank dan ook op de plaats van het reservewiel ? Ik had begrepen dat de gastank van de bi-fuel geen ruimte zou innemen in tegenstelling tot een gastank die naderhand geplaatst is in de auto ? Want de gastank is toch op de plek van de benzinetank gekomen? Weet je ook de inhoud van de bi-fuel gastank?
Geplaatst: 22.12.2011 - 16:15
door euerw
Geplaatst: 22.12.2011 - 16:51
door koster
Thanks !
Geplaatst: 27.12.2011 - 23:35
door capslock
Mijn schoonvader heeft een ringtank van Vialle. Zelf heb ik een bi-fuel. Met betrekking tot ruimte in de kofferbak ben ik blij dat ik een bi-fuel heb. Er zit nog een ondiepe kunststof bak onder de gestoffeerde plaat van de kofferbak. En daarnaast is naast de accu nog een zee aan ruimte voor bijvoorbeeld een sleepkabel, accu klemmen en reserve lampjes.
Van de andere kant, mocht je willen kiezen tussen een vialle (vloeibare injectie) of een bi-fuel, dan kan ik alleen zeggen dat de vialle iets fijner rijdt, haartje meer vermogen heeft en iets zuiniger is. Ook het onderhoud is iets minder (geen gas verdeler en verdamper)
Geplaatst: 08.01.2012 - 11:31
door koster
Het klopt dat de Vialle prettig in gebruik is, die heb ik nu ook , en ik heb er weinig problemen mee.
Ik had wel meer verwacht van de bi-fuel , juist omdat deze zo bedoeld is. Dus eigenlijk heeft deze weinig meerwaarde als je ze zou vergelijken.
Geplaatst: 01.02.2012 - 20:39
door capslock
Meerwaarde zeker niet. Het verschil in minimaal.
Nog even op een rij:
voordelen vialle:
- haartje meer vermogen
- iets zuiniger
- minder onderhoud
voordelen bi-fuel
- standaard niveau regeling op de achter wielen, auto altijd mooi in balans
- geen losse gasmeter
- grotere tank
- evengoed extra opberg ruimte in kofferbak
- gastank aansluiting mooi achter de benzine tankklep weggewerkt.
Geplaatst: 02.02.2012 - 09:49
door koster
Hoezo is er een verschil in onderhoud? Gaan die gasverdelers en verdampers dan regelmatig in storing? Hoeveel km kan ik rijden op een volle gastank , met de vialle-tank kan ik plm. 400 km rijden. Daarnaast heeft de bi-fuel wel weer een kleinere benzinetank. Ik zit nu op ruim 320000 km zonder problemen , geldt dat ook voor de bi-fuel? Al met al is er geen speciale reden meer om voor de bi-fuel te kiezen denk ik .
Geplaatst: 07.03.2012 - 20:59
door capslock
Ik rij 440km op 1tank en dan rij ik net geen 1op10, maar als je de vlotter stang beetje buigt, dan kom je iets verder hehe. Of niet AlexV70?
Ik zit nu bijna aan de 280.000km weinig problemen met het gas. Zo nu en dan het droge filter vervangen. Daarnaast 1 keer in de 1.5 tot 2 jaar de gasverdeler schoonmaken. Bij Vialle hoef je dit allemaal niet te doen om dat deze geen verdamper en verdeler heeft.
Geplaatst: 07.03.2012 - 22:57
door Gast
capslock schreef:Ik rij 440km op 1tank en dan rij ik net geen 1op10, maar als je de vlotter stang beetje buigt, dan kom je iets verder hehe. Of niet AlexV70?
Jaaaa, hier staat het:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=150
(bijna onderaan)
Geplaatst: 08.03.2012 - 09:04
door koster
Al met al zie ik nog steeds geen groot voordeel van de bi-fuel ten opzichte van een ringtank... :roll:
Geplaatst: 10.03.2012 - 19:44
door capslock
bi-fuel is geen tank maar een systeem die een tank bevat (in cilinder).
Wat wil je dan zien als voordeel?
Geplaatst: 10.03.2012 - 20:25
door koster
Nu rij ik met een normale 70 l benzinetank en een gastank. En bi-fuel heeft een heel klein benzinetankje en een gastank die net zoveel inhoud heeft als de ringtank die ik nu heb.. Daarom denk ik dat de bi-fuel geen voordeel heeft voor mij. Integendeel.
Geplaatst: 10.03.2012 - 20:48
door Gast
BiFuel heeft standaard niveauregeling.
Grotere remschijven.
Gasvulnippel mooi weggewerkt.
Tja meer voordelen? Ik vond het kleine benzinetankje met name in de vakantie erg lastig.
Geplaatst: 10.03.2012 - 20:53
door Hans oet Twent
AlexV70 schreef:BiFuel heeft standaard niveauregeling.
Grotere remschijven.
Gasvulnippel mooi weggewerkt.
Tja meer voordelen? Ik vond het kleine benzinetankje met name in de vakantie erg lastig.
Hoe klein is klein Alex? Vroegah in de Vauxhall Cavalier van mijn vader werd de standaard brandstof tank verwijderd en op die plaats een gastank en aan de zijkant een 25ltr tankje geplaatst.
Ja die 25ltr was erg krap...
Geplaatst: 10.03.2012 - 21:02
door bart simpson
als ik het me goed herinner 70 ltr gas en 27 ltr benzine
Geplaatst: 10.03.2012 - 23:39
door ovlov058
Ga daar maar eens mee op verlof naar het zuiden van spanje, waar je geen lpg kan krijgen.
Geplaatst: 11.03.2012 - 16:32
door Gast
bart simpson schreef:als ik het me goed herinner 70 ltr gas en 27 ltr benzine
Klopt wel aardig. Ik ben een keer op benzine, wilde niet meer op gas, terug gekomen vanuit zuid Belgie.
Dan is die 27 liter wel erg weinig met een caravan er achter.