Pagina 1 van 3
V70 R Stage 2
Geplaatst: 23.12.2011 - 19:48
door Marc Apeldoorn
Vanmiddag bij één van de forum sponsors (European Tuning) mijn V70 R uit 2004 opgehaald. Er is een 3 downpipe, rvs sportuitlaat, 100 catback, aquamist en MTE software opgezet.
De auto was al snel maar gaat nu helemaal als de brandweer.
Als je 100 rijd en dan terugschakelt naar de 4 en gas erop zet, dan wordt je toch wel in de stoel gedrukt, en vliegt die naar de 2 honderd als je niet oppast. Ipv een FMC heb ik gekozen voor water/methanol koeling. Voordeel is dat de motor schoner blijft, er geen turbogat is, koeling efficienter geschiedt, motor niet gaat pingelen en bovendien minder duur.
Ben erg tevreden, maar heb er pas 130 km mee gereden.
Ik zal in de kerstvakantie een aantal foto's plaatsen van de R
Geplaatst: 23.12.2011 - 20:11
door blastaway
Dju...stikjaloers!!!!!
Geplaatst: 23.12.2011 - 21:03
door Shockwave
Klinkt goed!
Ik heb er niet veel verstand van hoor: maar je hebt gekozen voor een water/methanol koeling wat veel voordelen biedt.
Waarom wordt een FMC dan toch aangeboden, heeft die andere voordelen?
FMC versus aquamist
Geplaatst: 23.12.2011 - 21:17
door Marc Apeldoorn
De redenen dat ik voor aquamist heb gekozen ipv FMC:
- Efficienter; je kunt de temperatuur bijna gelijk maken aan de buitentemp
- De radiator wordt beter gekoeld omdat er geen fmic voor zit
- Waterinjectie systeem is veel goedkoper dan een fmic
- Je krijgt geen extra turbolag zoals met een fmic omdat er niks veranderd
aan de lengte van het inlaattraject.
De enige reden die ik kan bedenken dat er voor een FMC wordt gekozen is, omdat mensen geen zin hebben om watertankje bij te vullen?
Auqamist is bij mij zo afgesteld dat die pas bij een turbodruk van 0.75-0.8 gaat werken, als ik (is theoretisch) geen ruitensproei en elke dag 100 km rij, dan zou ik er 1 maand mee toe kunnen, dus 12xx extra per jaar bijvullen is voor mij niet de moeite. Bovendien geeft een ledje aan wanneer het tijd is om bij te vullen en daarnaast als er geen water/methanol meer is, dan slaat de aquamist pomp niet aan
Geplaatst: 23.12.2011 - 22:09
door elianmars
Maakt aquamist zoveel uit, qua performance? Ik heb er al vaker naar gekeken, maar twijfel er nog steeds over.
Heb je nog op de rollenbank gestaan? Ben wel benieuwd naar de cijfers =P~
performance
Geplaatst: 23.12.2011 - 22:25
door Marc Apeldoorn
aquamist zou iets van 10 PK moeten kunnen toevoegen, aldus ET
En ja, hij is op de rollen bank geweest, er zat alleen 95 RON in, en dat was volgens ET niet zo handig. De configuratie zou goed moeten zijn voor tegen de 370 PK, dat haalde die nu bij lange na niet.
Ga toch nog eens opnieuw testen als ik een paar tankjes 98 RON erdoorheen heb gedraaid
Geplaatst: 23.12.2011 - 23:53
door Volvov60polestar
Ben benieuwd naar de foto's.
328 PK voor T5
Geplaatst: 24.12.2011 - 07:02
door Marc Apeldoorn
Bye the way Elianmars,
328 PK is neem ik aan niet alleen door te chippen?
Geplaatst: 24.12.2011 - 11:17
door toedeledoki
Hier vliegen wel hele imposante getallen voorbij :thumbleft: .
Geplaatst: 24.12.2011 - 15:29
door Waytogo
Iets moois om voor te sparen V70R.
Tunen ervan leek mij overbodig maar klinkt toch heel imposant. ::lol: ::lol:
tsja
Geplaatst: 24.12.2011 - 16:04
door Marc Apeldoorn
Tunen is inderdaad overbodig, maar wel leuk

Geplaatst: 24.12.2011 - 20:53
door Silver_R
Wel stoer dat je dit doet. Ben ook wel nieuwsgierig naar wat cijfers en dan wel de financiele. Als je die wilt delen uiteraard.
Hoop dat je alles heel houdt trouwens.
Aan de andere kant wel weer jammer je niet tevreden was met het vermogen en de auto nu niet meer origineel is.
Maar mocht ik je ooit treffen op een meeting, rij ik graag een stukje mee.
Geplaatst: 24.12.2011 - 21:16
door Marc Apeldoorn
Ik was wel van plan alles heel te laten ..
Stoplichtsprintjes zijn funest, daar waag ik me niet aan.
Ik geloof dat de R de rest wel kan hebben, wellichtdat de koppeling er iets eerder mee ophoudt, maar dat zijn niet de grootste kostenposten, AWD wel heel zien te houden.
En ja, op zich jammer dat die niet meer origineel is, maar aan de andere kant, zodra er een grote reparatie is, dan is die feitelijk ook niet meer origineel. En optisch is er niets veranderd...
Voor de fin details PM ik j wel Silver.
Geplaatst: 24.12.2011 - 21:29
door Silver_R
Denk dat je idd haakse overbrenging in de gaten moet houden.
Evt de aandrijfassen. Koppeling geloof ik ook wel.
Lees wel mee hoe je ervaringen zijn. Ondertussen, geniet ervan.
Woon je in de buurt vd Bollenstreek?
vroeger wel...
Geplaatst: 24.12.2011 - 21:31
door Marc Apeldoorn
Maar gezien mijn nickname is het niet heel aannemelijk dat ik in de buurt van de bollen woon

Geplaatst: 24.12.2011 - 21:35
door Silver_R
Dat ik idd niet zo begrepen.
Probeer in het voorjaar weer een R meeting te organiseren.
Wie weet tot dan.
Goed plan
Geplaatst: 24.12.2011 - 21:36
door Marc Apeldoorn
R meeting ga ik zeker bij zijn lijkt me leuk!
Geplaatst: 24.12.2011 - 21:47
door Silver_R
leuke impressie
Geplaatst: 24.12.2011 - 22:17
door Marc Apeldoorn
Net even de vorige R meeting doorgelezen.
Je kan me noteren voor de volgende meeting

Geplaatst: 24.12.2011 - 22:25
door Silver_R
:thumbleft: