Pagina 1 van 1
fuseekogels voor vernieuwen v40 2.0 1996
Geplaatst: 25.12.2011 - 10:44
door 480classic
Mijn fuseekogels moeten vernieuwd worden.Ze zijn helemaal op.rubbers zijn in zijn geheel versleten.
Nu heb ik dat bij een volvo nooit eerder gedaan.Gemakelijke klus of?
Waar loop ik tegen aan>?
De moer afdraaien is geen geen probleem.Meer wat daarna komt.Graag tips.

Geplaatst: 25.12.2011 - 11:24
door V70/2.4D/2003
De grote hamer voor een ferme dreun.
Geplaatst: 25.12.2011 - 11:55
door 480classic
Ja, dat begrijp ik,.
Haal ik de oude er makkelijk af?.KLemveer los en hij valt eruit.Of wordt dat ook een Hamerslag?
WD40 van te voren zeker al inspuiten?
Geplaatst: 25.12.2011 - 12:19
door V70/2.4D/2003
Beetje WD 40 wonderolie kan geen kwaad. Ik vermoed dat een tikje of tik met een hamer inderdaad wel noodzakelijk is. Dat ding heeft een partij krachten op zich in laten werken van je hela hola dus zal hij wel vast zitten. Die borgveer kan ik even niet plaatsen trouwens.
Houd er wel even rekening mee dat het best eens zo zou kunnen zijn dat uitlijnen nadien nodig is. Hoeft niet per defenitie maar je weet maar nooit.
Geplaatst: 25.12.2011 - 23:07
door 480classic
Dat gedeelte op de foto sla ik er dus uit.Valt dat deel dan meteen los van de rest.Zodat ik meteen deze nieuwe terug kan zetten?
Geplaatst: 26.12.2011 - 07:22
door V70/2.4D/2003
Yep
Geplaatst: 26.12.2011 - 10:12
door 480classic
Dat is mooi.
Nog een tip waar ik deze het beste kan bestellen(internet)dat ik voor 100% zeker weet dat ik de goede krijg.Of om de hoek bij de Volvo dealer halen?
Geplaatst: 26.12.2011 - 10:41
door Iroll
Draagarm en fusee moeten beide vervangen worden volgens autoweek::
http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=1120
Geplaatst: 26.12.2011 - 13:37
door 480classic
Dat bedoel ik nu Iroll.
.een anwoord waardoor ik al weer ga twijfelen.Rest ziet er goed uit,daarom was mijn topic ook geopend of de fuseekogel eenvoudig te vernieuwen is.Scheelt in de kosten.Voordat ik ga beginnen moet ik wel zeker zijn van mijn zaak.Anders kan ik straks geen kant op als de klus niet geklaard kan worden.Mijn uitgangspunt is dan ook enkel om de fuseekogel te vernieuwen.En mijn vraag was dan ook waar ik tegenaan kan lopen tijdens de klus.
Betreft een 96er 2.0 V40.
Graag duidelijk een antwoord van mede eigenaars die deze klus al eens uitgevoerd hebben.
Moet ik nu de draagarm compleet vernieuwen of kan het af enkel de fuseekogel.
Alvast bedankt voor de anwoorden
Geplaatst: 27.12.2011 - 13:43
door Iroll
Wat ik gehoord heb is het vervangen van alleen de fusees een enorme rotklus en ook niet 100% veilig, ze kunnen makkelijk los gaan zitten na een X km's rijden. Vandaar dat Volvo de fusees ook niet los verkoopt. Als ik je vraag zie denk ik dat je geen ervaring hebt met fusees vervangen als je niet weet hoe ze los te krijgen. Dan is het een heel stuk eenvoudiger en veiliger om de hele arm te vervangen wat ook de werkwijze van Volvo is, de dealer zal een fusee niet los vervangen.
Maar wat je ook doet zorg dat je veilig werkt en zorg voor een fusee splitter of trekker. Met twee hamers kan je de fusee ook uit zijn huisje krijgen. Maar sla NOOIT met een hamer op de bout van de fusee om hem los te krijgen! Dan sloop je de boel flink.
Geplaatst: 29.12.2011 - 10:03
door Turbodesk
Het vervangen van de draagarmen is niet zo moeilijk. Ik heb het al eerder gedaan bij mijn vorige V40. Mijn jongste zus heeft hem nu.
Helaas is nu op de rechter fuseekogel te veel speling gekomen waardoor de auto niet meer door de apk komt.
Ik heb twee nieuwe complete draagarmen van Mapco uit Duitsland laten komen voor nog geen 100 euro.
Deze zet ik er begin januari onder. Ik huur daarvoor een brug voor twee uurtjes bij mij in het dorp.
De vorige keer heb ik het op twee kriks gedaan maar dat is veel onhandiger.
Niet alleen de fuseekogel vervangen. Dat kan ook fout gaan.
Geplaatst: 29.12.2011 - 14:17
door edraket
Waarom niet alleen de fuseekogel vervangen? Als de draagarm nog prima is hoef je deze toch niet te vervangen als de fuseekogel stuk is?
Geplaatst: 29.12.2011 - 18:49
door Turbodesk
edraket schreef:Waarom niet alleen de fuseekogel vervangen? Als de draagarm nog prima is hoef je deze toch niet te vervangen als de fuseekogel stuk is?
Het word me door verschillende personen niet aangeraden omdat hij na verloop van tijd speling kan geven.
Een losse fuseekogel kost ongeveer 35 euro, en dan moet hij er ook nog ingeperst worden. Dus moet de arm er alsnog onderuit en moet ik die persoon die dat gaat doen ook een bedrag betalen.
Voor 95 euro heb ik twee nieuwe complete armen met nieuwe rubbers.
Geplaatst: 29.12.2011 - 22:28
door edraket
Op die armen zit de fuseekogel al op begrijp ik? Ik hoop voor je dat de kwaliteit goed is. Er zijn heel veel slechte draagarmen te koop die je na 30.000 km weer kunt vervangen (Scantech bijvoorbeeld).
Ik ben met je eens dat als je de draagarm toch los hebt de fuseekogel direct mee kunt vervangen.
Geplaatst: 30.12.2011 - 11:31
door Morgenstond
Het is jammer dat ik 't merk niet weet, maar bij onze S40 zat er al speling op de niet-orginele draagarmen na een kleine 5000 km! Onder garantie vervangen door originele exemplaren.
Geplaatst: 30.12.2011 - 12:45
door edraket
Dat bedoel ik dus, je weet niet wat je koopt. Sommige draagarmen horen nog niet eens in de oud ijzer bak thuis.
Geplaatst: 30.12.2011 - 16:32
door Turbodesk
Ik heb ze gekocht van het merk Mapco.
Dat schijnt wel goed te zijn.