Pagina 1 van 3
300+ pk loslaten op een AWD ??
Geplaatst: 26.12.2011 - 02:59
door phillip s70 t5
hallo
ik rijd nu in een mooie 850 T5 met een pkje of 280-290
en heb bij een leuk stoplicht sprintje af en toe het gevoel de de twee voor bandjes dat vermogen niet echt leuk vinden.
nou is de 850 niet helemaal mijn ideaale model. dus ben gaan kijken voor een V70R T5 AWD
maar nu lees ik aan aantal zaken dat de tussenas vaak verwijderd word. maar heb dat alleen gevonden bij een automaat.
is dit ook zo het geval bij een handbak, dat de overbrenging naar achter dat vermogen niet goed kunnen handelen?
graag advies/ervaring of het verstandig is te laten tunen? of maar beter gewoon standaard laten?
gr
Geplaatst: 26.12.2011 - 09:42
door 945i
Wat zoek je, een stoplichtsprinter of een comfortabele vlotte reislimousine ?
In het eerste geval en als je een combinatie van die twee zoekt, heb je de verkeerde keuze qua auto gemaakt.
Geplaatst: 26.12.2011 - 10:02
door Battlecruiser
Bij oudere AWDs werd bij ernstige slijtage door sommigen de achteraandrijving wel eens verwijderd, maar dan heb je een doodgewone voorwielaandrijver.
En bij een stoplichtsprintje spinnen de wielen dan vreselijk door.
Bij een goed werkende AWD heb je een perfect werkende stoplichtsprinter, omdat bij de minste voorwielfrictie de achterwielen al meedoen en je dus weg kunt knallen zonder spinnen.
Mijn vorige auto (S80 met 204 pk) had dus veel last van spinnen en mijn huidige AWD heeft daar nog nooit last van gehad.
Geplaatst: 26.12.2011 - 10:10
door jan weemering
De classic v70 met een AWD hebben veel last van kapotte tussenbakken schade ontstaan door een verschil in profieldiepte van de voor en achterbanden, waardoor wrijving ontstaat in de tussenbak.
de kosten voor zulke reparaties lopen al snel op naar de 4000 euro, vandar dat sommige de verbinding naar achteren verwijderd hebben.
maar dan nog blijf je met een auto zitten die wat hoger op zijn wielen staat en 200 kg zwaarder weegt wat elek 3 maanden weer een aanslag op de knip is natuurlijk.
de latere AWD's hebben dit euvel niet meer, en ja met veel vermogen is er niets fijner dan de aandrijving naar alle 4 de wielen te hebben, maar wees gewaarschuwd voor een V70 classic AWD
Geplaatst: 26.12.2011 - 10:42
door t5power
Bestaat de T5 AWD wel? Heb ze iig weinig gezien, de R daarentegen kom je nog wel eens tegen, die kan het vermogen zeker kwijt!
Geplaatst: 26.12.2011 - 10:43
door bart simpson
bestaat idd niet
Geplaatst: 26.12.2011 - 12:36
door eric vermeer
Ikzelf rijdt een gechipte v70R Awd tot nu toe geen problemen al zorg ik wel voor bijna geen verschil in profiel diepte en bandenspanning
Als ik in een scherpebocht flink gas geef merk ik wel dat hij het zwaar heeft de Awd
Dus dat vermijdt ik maar als je met verstand rijdt is een Awd de uitkomst
Geplaatst: 26.12.2011 - 13:07
door phillip s70 t5
Hoi. Ja daar bedoel ik idd de V70R T5 AWD mee.
Als ik het zo lees vergt dat erg veel aandacht. En als je dat ff vergeet is de tussenbak dus gauw kapot.
De verbinding is nogal star 1op 1 als ik dat zo lees.
Is daar niet een goede oplossing voor?
De nieuwere type tussenbak monteren bijvoorbeeld? Of gaat dat niet passen?
Geplaatst: 26.12.2011 - 13:36
door phillip s70 t5
Om precies te zijn gaat het om deze auto
http://m.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/ ... ousPage=lr
Uit 1997 met 273. --- km
Geplaatst: 26.12.2011 - 15:08
door sbv
Ziet er zo uit als een nette auto. Redelijk stevige prijs voor een 97-er, zeker zonder garantie etc
Het zal wel een redelijk uitdaging worden om daar al gelijk 300 pk uit te halen. Dat red je niet met een chipje, dan heb je gelijk ander uitlaat systeem erbij en grotere turbo/injectoren etc.
Het AWD systeem is niet het meest degelijke wat er is, erg gevoelig voor verschillen in profiel diepte van de banden
Geplaatst: 26.12.2011 - 19:33
door koen.s
Geen stoplichtsprints anders is de tussenbak zo kapot.
Geplaatst: 26.12.2011 - 23:58
door phillip s70 t5
ok thanks mannen
dan weet ik wel ff genoeg denk ik. dan word het wss ff doorsparen voor een nieuwer type. tegen die tijd zal het wel een ander model worden denk ik dan.
aangezien de ruimte die ik nu heb makkelijk is voor mijn hobby Karten. en die kan ik zo achterin de auto schuiven. lekker makkelijk die ruimte. later wss niet meer nodig.
het is idd een stevige prijs voor die wagen. hij is wel erg mooi.
maar als ik m check op autweek.nl staat de auto niet geregistreed als zijnde V70R T5 AWD. maar als V70 ;R AWD 2.5 T
ben du sook bang dat de auto een ander motortje heeft gekregen.
en dus geen orgineel (top) model is
zal van de week ook even info vergaren bij rica enkhuizen
dank voor jullie snelle en goede info
dacht dat het alleen bij automaten het geval was
Geplaatst: 27.12.2011 - 02:02
door den toerist
Qua uiterlijk ziet hij eruit als een echte "R" daar is er geen twijfel over.
Een blik onder de motorkap kan uitsluitsel brengen.
Alleen de R variant had een ( donker) blauw kleppendeksel.
Zetel bekleding was leder/ alcantara. De tellerpartij was ook aangepast van kleur.
Geplaatst: 27.12.2011 - 09:26
door sbv
phillip s70 t5 schreef:ok thanks mannen
dan weet ik wel ff genoeg denk ik. dan word het wss ff doorsparen voor een nieuwer type. tegen die tijd zal het wel een ander model worden denk ik dan.
aangezien de ruimte die ik nu heb makkelijk is voor mijn hobby Karten. en die kan ik zo achterin de auto schuiven. lekker makkelijk die ruimte. later wss niet meer nodig.
het is idd een stevige prijs voor die wagen. hij is wel erg mooi.
maar als ik m check op autweek.nl staat de auto niet geregistreed als zijnde V70R T5 AWD. maar als V70 ;R AWD 2.5 T
ben du sook bang dat de auto een ander motortje heeft gekregen.
en dus geen orgineel (top) model is
zal van de week ook even info vergaren bij rica enkhuizen
dank voor jullie snelle en goede info
dacht dat het alleen bij automaten het geval was
Ik denk dat je nog een hoop te lezen hebt.
Bij de rdw zijn een hele hoop R-en als T5 bekend.
Wij hebben momenteel onze 3e S70R en allemaal staan ze als T5 bij de RDW.
Beetje afdingen op de rpijs en je hebt er een prima auto aan, mits...de historie bekend is. Je kan op het AWD systeem leeglopen als bijv de vorige eigenaar het niet zo nauw genomen heeft met onderhoud.
Ook op een nieuw type(V70 R AWD) kan je trouwens leeg lopen.
Geplaatst: 27.12.2011 - 22:14
door elianmars
V70R T5 bestaat niet. Het is of V70 T-5 of V70R. Blijkbaar gaat het niet om een V70R.
Geplaatst: 27.12.2011 - 22:19
door Laguna-S60
het interieur lijkt me echt R
Geplaatst: 27.12.2011 - 22:24
door phillip s70 t5
sbv schreef:phillip s70 t5 schreef:ok thanks mannen
dan weet ik wel ff genoeg denk ik. dan word het wss ff doorsparen voor een nieuwer type. tegen die tijd zal het wel een ander model worden denk ik dan.
aangezien de ruimte die ik nu heb makkelijk is voor mijn hobby Karten. en die kan ik zo achterin de auto schuiven. lekker makkelijk die ruimte. later wss niet meer nodig.
het is idd een stevige prijs voor die wagen. hij is wel erg mooi.
maar als ik m check op autweek.nl staat de auto niet geregistreed als zijnde V70R T5 AWD. maar als V70 ;R AWD 2.5 T
ben du sook bang dat de auto een ander motortje heeft gekregen.
en dus geen orgineel (top) model is
zal van de week ook even info vergaren bij rica enkhuizen
dank voor jullie snelle en goede info
dacht dat het alleen bij automaten het geval was
Ik denk dat je nog een hoop te lezen hebt.
Bij de rdw zijn een hele hoop R-en als T5 bekend.
Wij hebben momenteel onze 3e S70R en allemaal staan ze als T5 bij de RDW.
Beetje afdingen op de rpijs en je hebt er een prima auto aan, mits...de historie bekend is. Je kan op het AWD systeem leeglopen als bijv de vorige eigenaar het niet zo nauw genomen heeft met onderhoud.
Ook op een nieuw type(V70 R AWD) kan je trouwens leeg lopen.
ik had het in het type motor en niet het model
een 2.5T is heel wat anders dan een T5 dat scheelt gewoon tussen de 35 en 60 pk standaard op het motorblokje
bij de autoweek heeft deze auto volgens hun 193 pk
kan natuurlijk een foutje bij autoweek zijn
ik heb de papieren van deze auto namelijk niet gezien.
het gaat mij erom dat ik met een AWD ook gewoon af en toe ff flink kan gassen. je hebt niet helemaal voor niets zoveel pkjes onder je kont. anders kan ik net zo goed een 1.6 kopen ben je veel minder kwijt in aanschaf en wegenbelasting.
ik vind het gewoon heerlijk om ff op een polderweggetje te knallen en van die stoere pikkies in een getunde wagentjes op hun plek te zetten met een knappe wagen.
en om dat te doen met een FWD in een volvo T5 vind ik nu niet leuk meer dat heb ik gehad. dus zat omdat probleem op te lossen te kijken naar een mooie AWD. grootste deel van het probleem opgelost dacht ik zo. maar voor zover ik hier ff een snelle blik op het forum deed. las ik over een paar probleempjes die kunnen optreden in de overbrenging. maar had dat alleen nog maar gelezen over een automaat. en dat is nou wat ik ook weer niet wil. mijn S70 was ook automaat en dan moet je gewoon zitten wachten tot het vermogen naar de banden word gestuurd. een handbak kun je dat zover mogelijk lekker zelf bepalen.
kon zo snel hiet nog niet echt ff wat vinden over de AWD handbak overbrenging. en heb deze post gemaakt.
en met 300+ pk bedoel ik meer tussen de 300 en 400 pk na tuning van de motor. en heb geen zin om dat bij mijn huidige 850 uit te gaan voeren door het tekort komen aan grip op de voorbandjes. en het gewicht dat ze mee moten trekken. in mijn ogen dan.
ik wil niet zeggen dat het gehele probleem is opgelost bij de nieuwere modellen zeg uit 2005 ongeveer.
maar lees hier een paar posts booven dat het wel een stuk beter is geworden met die slijtage. en de krachten die ze moeten opvangen.
Geplaatst: 27.12.2011 - 22:30
door 945i
Ik zou zeggen vergeet het idee, ga voor een Subaru impreza oid. die kunnen dat hebben, ga je een AWD Volvo naar dat vermogen brengen rook je geheid binnen de kortste keren de koppeling op.
En je sloopt het AWD systeem.
Geplaatst: 27.12.2011 - 23:19
door V70/2.4D/2003
945i, wat kan den mensch dan nog zeggen? Slechts +1.
Geplaatst: 27.12.2011 - 23:24
door toppertje
ja, ik zou ook een echte "ragbak" kopen,
dat zal het petjesvolk leren.
ik ben ook bang dat een volvo awd niet tegen het geweld
bestand is dat "philip s70 t5" heet.