Pagina 1 van 3

terug roep aktie's ?

Geplaatst: 18.03.2006 - 21:41
door marc'ss80
Is het bekend dat er voor de volvo s80 terug roep aktie's zijn(geweest)?
Soms zijn auto's nog niet gemodificeerd (bijvoorbeeld auto's die van een leasemaatschapij geweest zijn)
Bij mijn auto (een s80 t6 uit 1999) was de "cooling fan"nog niet vervangen door het nieuwe type.Nu wel :hello1:
Dit kan je kostenloos laten doen door de dealer :P , hij kan ook kijken of de nieuwe er al in zit ,het zij via het kenteken/meldcode of door gewoon even te kijken!
Maar nu las ik later dat in amerika ook auto's zijn terug geroepen (recall's) voor "replacement of ball joints from front-suspension-control-arm"is dat in nederland ook aan de orde geweest? :?:
vr,gr marc

Geplaatst: 18.03.2006 - 23:54
door Gast
Dat van die fan was inderdaad een terugroepactie, ik weet er niet van dat er verder S80's zijn terug geroepen door Volvo.

Geplaatst: 19.03.2006 - 10:58
door s80 1999
toen ik me s80 kocht heb ik de dealer wel eens gehoord over een stuurkogel (of zo) die vervangen moest zijn.

Geplaatst: 19.03.2006 - 14:24
door Veezeventig
Ja, terugroepacities,
De mijne, S80 2.5d 1999, kreeg ik bij toeval, omdat ik een dashboardlampje had gekocht bij de volvo-dealer, een brief met het verzoek om even langs te komen ivm die fan. Nu weet ik dat de mijne ook een ex leaseauto is. Waarom doen leasemaatschappijen daar niets aan? Het zijn acites die zo'n maatschappij niets kosten, ze hoeven zelfs de berijder eigenlijk niet eens te informeren, want die gaat toch voor de beurten van zijn auto naar de volvo-dealer. Sterker nog, ik werk bij Defensie en zie, gezien mijn functie, nog wel eens een collega contact opnemen met dealers als er weer een terugroepactie is van iets. Dan wordt er een afspraak gemaakt en alles wordt netjes geregeld. De dealers geven zelf ook aan dat we soms dingen in de gaten moeten houden of even moeten controleren of er een voertuig al geweest is voor een terugroepactie. Komt nl. wel eens voor bij Peugeot!!!!
En hoe zit dat met die draagarmen, waar ik een voorganger over zie schrijven? Ik kan nl. niet zien aan enig papier of mijn vtg voor evt andere terugroepacties is teruggeweest bij de dealer. Misschien een tip voor de importeur om een soort van papier bij het voertuig te doen om eigenaren op de hoogte houden of het voertuig en voor welk iets het voertuig terug is geweest voor een terugroepactie. Ik weet dat de dealers het natuurlijk in de computer bij houden in het volvo-computersysteem. Maar daar zie ik als klant niets van!!! Ik moet dus maar vertrouwen op de vertrouwenswaardige ogen van de volvodealer.

Geplaatst: 19.03.2006 - 14:40
door Ramon&Ramon
koelvin,fusee kogels...........

Geplaatst: 18.04.2006 - 22:38
door stef100
Op het amerikaanse volvo forum staat dat zij daar 10 jaar extra garantie of 200000 mijl garantie krijgen op de ETM. Ook software updates horen hierbij. Misschien ook iets voor Europa?

Geplaatst: 18.04.2006 - 23:55
door BertjeB
eeeeehhh?? stomme vraag misschien maarreeehhh...ETM?? :?
wasdattuh?

greetzzzz Bert.

Geplaatst: 19.04.2006 - 19:23
door Battlecruiser
In 2004 was er ook een terugroepactie om de achterkanten van de koplampbehuizingen te vervangen door betere.
De originele kapjes waren niet geventileerd en de nieuwe zijn dat wel. Dat voorkomt (of verwijdert, zo je wil) vocht in de koplampen.

Geplaatst: 19.04.2006 - 19:27
door Battlecruiser
De ETM is de Electronic Throttle Module.
Het electronisch gaspedaal dus.
Als dat ding niet goed werkt kan het gas blijven hangen of zelfs ongewenst gaan accelereren of decelereren...

Geplaatst: 19.04.2006 - 19:33
door HMG
Als dat ding niet goed werkt kan het gas blijven hangen of zelfs ongewenst gaan accelereren of decelereren...
Accelereren?

Geplaatst: 19.04.2006 - 20:21
door Battlecruiser
Ja, je weet wel: het tegenovergestelde van decelereren...

Geplaatst: 19.04.2006 - 22:08
door HMG
Ja, je weet wel: het tegenovergestelde van decelereren...
Lachen!

Accelereren door een defect gasklephuis?

Geplaatst: 19.04.2006 - 22:10
door IkeV70
Waarom niet?
De potmeters geven verkeerde waardes aan, de ETM denkt dat de gasklep nog niet ver genoeg openstaat en draait 'm nog wat verder open.

Geplaatst: 19.04.2006 - 22:22
door HMG
Dan zou de auto van zichzelf harder moeten gaan rijden. Nog nooit meegemaakt,...

Geplaatst: 19.04.2006 - 22:28
door IkeV70
Ik heb er ook nog niet van gehoord, maar je het nooit weten wanneer de gasklep positie sensor versleten raakt.

Geplaatst: 20.04.2006 - 10:49
door BertjeB
is het misschien een idee om een lijst met onderdelen die ooit onder een terugroepactie vervangen (zouden moeten) zijn op te stellen?

begrijp uit diverse antwoorden (ook bij andere modellen) dat bij lang niet alle auto's de betreffende onderdelen tijdens zo'n terugroepactie zijn vervangen.
eventueel herkenningspunten en/of serienummers waar je op moet letten om te weten te kunnen komen of een deel al vervangen is.
Omdat lang niet al dit soort reparaties in het onderhoudsboekje vermeld worden.
misschien heeft iemand die bij volvo werkt een overzicht...? :wink:

greetzzzzz Bert.

Geplaatst: 20.04.2006 - 15:47
door Niels 940
heb als taxichauf in de weekenden n bijbaan gehad bij n niet nader te noemen bedrijf (nu gelukkig bij n ander aan de bak), daar reed ik soms een E220 CDI automaat.

die schakelde leuk uit zichzelf n verzet of 2 terug. n soort kick-down, als ie zin had. :roll: als je met n 80-jarig omatje rond rijd is dat geen pretje hoor. zonder die oma nog niet leuk, maargoed

Geplaatst: 22.04.2006 - 13:03
door Battlecruiser
HMG schreef:Dan zou de auto van zichzelf harder moeten gaan rijden. Nog nooit meegemaakt,...
In amerika is het blijkbaar al vaak gebeurd: vul maar eens ETM en VOLVO in bij Google. In de VS is het een heel klachtencircus geworden.

Geplaatst: 22.04.2006 - 13:04
door Battlecruiser
Bij Matthew's is er zelfs een flink site-onderdeel aan de ETMproblemen gewijd:
http://www.matthewsvolvosite.com/chat/p ... edf71cb77a

Geplaatst: 22.04.2006 - 14:02
door bart simpson
Wel grappig dat ondanks alle "problemen" die Volvo heeft Volvo toch steeds substantieel hoger qua betrouwbaarheid en klantentevredenheid scoort dan om het even welk amerikaans merk.
Amerikanen zeiken om het zeiken, nare mensen op dat vlak.