Pagina 1 van 1
aandachtspunten aankoop
Geplaatst: 18.03.2006 - 21:54
door hansie
Dag heren van het goede leven.
Ik rij nou bijna twee jaar in een S40, wat nog altijd uitstekend bevalt.
Toch ben ik stiekem een beetje aan het rondkijken naar een S60.
Als ik nou eens serieus iets leuks tegenkom, waar moet ik dan vooral op letten, maw wat zijn de zwakke punten van de S60.
(bv. 2.4 2001)
Geplaatst: 18.03.2006 - 21:58
door bart simpson
Ik denk het gasklephuis, verder zijn er niet heel veel zwakke punten.
Geplaatst: 19.03.2006 - 09:41
door cristall
wij hebben ook een tijdje rondgekeken, en wat mij bij veel volvo specialisten en universele garages opviel is dat ze s 60's aanbieden met bijv 150 - 160d km zonder dat de d-riem ed vervangen zijn...als je er een koopt met dit soort km standen is mijn mening dat ALTIJD de riem vervangen moet zijn. de mijn had net de grote beurt bij de dealer gehad, met riem en alles wat erbij komt kijken of mee te maken heeft. je kunt voor ik noem maar een bedrag...bijv 1000 goedkoper kopen wel t risico nemen, maar die riem moet je vroeg of laat toch vervangen en kost het je alsnog een vermogen. Wij rijden nu sinds een week of 2 s 60 D5 en ik moet zeggen voortreffelijk....hebben er heel watbekeken, en ook mee gereden...onze keus viel op de D5 omdat we nogal wat rijden, maar hebben ook in de 2.4 140pk en de 2.4 170 pk gereden....ik zou altijd kiezen voor de 170 pk net iets meer auto voor je geld...en t rijdt voortreffelijk. persoonlijk vind ik de 140 pk iets te tam, en zeker als jj er eens iets achter wil hangen is de zwaardere motor aan te bevelen....bovenstaande is mijn mening, en dat wil niet zeggen dat andere het er mee eens moeten zijn.....
Geplaatst: 19.03.2006 - 09:47
door bart simpson
Dit zijn vaak ex-lease auto's met kilometerstanden zo rond die 150.000km, die laatste (relatief) dure beurt mag omdat de auto toch snel stilgaat vaak niet meer uitgevoerd worden, dat een leaseauto dus altijd "alle" onderhoud gehad heeft is vaak niet juist.
Geplaatst: 19.03.2006 - 09:58
door Bover
Dat wat Hans hierboven zegt klopt.
Het is ook verstandig om een auto te kopen onder de voorwaarden dat de 160.000 ( distr riem ) uitgevoerd is.
Scheelt je zo 750,= euro.
Ik heb mijn auto in jan 06 gekocht met 68.000kmop de teller.. ( dealer )
De 60 en 80.000 beurt samengevat, dus alle filters vervangen en remblokjes voor.

De dealer ziet volgens zijn eigen voorstel de volvo terug met 100.000km. ( duurt 6 maanden )
Tijdje terug een prijslijst ontvangen van volvo waarin vaste prijzen staan voor beurten. Dus ook die voor de distributieriem. Schept duidelijkheid.
Geplaatst: 21.03.2006 - 19:49
door hansie
Kijk daar heb ik wat aan, bedankt mannen!
Heb zo'n zelfde grap gehad met de S40, de D-riem moet je daarbij vervangen na 120 duizend km (?) of 8 jaar. Die 8 jaar had ik niet gelezen, dus dat werd een onverwachts dure beurt....vooral als dan ook nog de schijven rondom vervangen moeten worden. Auw......

Geplaatst: 23.03.2006 - 00:03
door Ruuds60
Hi Hansie,
Ik heb net een S60 gekocht en begrijp je vraag goed. Eigenlijk zijn er geen zwakke punten

Maar als je echt zekerheid wil voor je koopt is een ANWB-aankoopkeuring een prima investering. Bonafide verkopers (dealer of niet) werken daar ook gewoon aan mee.
Succes met je speurtocht. Ik heb geen aandelen maar de leverancier waar ik de mijne gekocht heb heeft er nog wel een paar staan...
Geplaatst: 23.03.2006 - 20:18
door hansie
Ruud vertel, vertel.....
Waar moet ik es gaan kijken?
Gr Hans
Geplaatst: 24.03.2006 - 10:36
door Ruuds60
Nou maar hopen dat Ben dit soort reclame toelaat...
Maar kijk s op
www.vanaarle.nl
Suc6!!
Geplaatst: 24.03.2006 - 20:17
door mehrzahl
Mijn S60 heb ik ook bij Van Aarle gekocht, met 6 mnd extra garantie. Op zich niks mis mee, maar soms wel wat krenterig (25 Euro eigen risico per garantieclaim; dus 3 klachten in 1 keer = 75 Euro...). Verder vonden ze de resonantie 'niet abnormaal' en werd dus niet opgelost. Is een veelvoorkomende klacht bij D5s, leerde ik later.
Zwakke punten (ook bij benzine): draagarmrubbers (kan alleen op de brug gecontroleerd worden, maar ook rijgedrag kan wat zoekerig worden). Ook de torsiestang van de achteras kan versleten zijn, afhankelijk van de km stand natuurlijk. Laat de remschijven -en blokken checken, die zijn vaak ver heen bij ex-leasers. Bij de benzinemotoren kan de smoorklep problemen geven.
Als je een proefrit maakt kijk dan of je kan leven met de enorme draaicirkel, vooral met 17 inch wielen en uitslagbeperkers (probleem in parkeergarages!) en de beperkte beenruimte achterin.
Succes!