Pagina 1 van 1

versnellen bij 2400 toeren

Geplaatst: 29.12.2011 - 17:36
door Pauljanv
Bij 2400 toeren lijkt het of de motor steeds wat gas bij geeft (versneld). We hebben dit probleem al een tijdje en het is niet te achterhalen wat het is. Wel is er recentelijk 1 bobine vervangen. Gisteren hebben we met de diagnose apparatuur onder het rijden gekeken of het aan gasklephuis ligt maar deze vertoonde geen verhoging.
Kent iemand dit probleem heeft dat al eens meegemaakt

Geplaatst: 02.01.2012 - 19:48
door Pauljanv
Het is erger geworden en doet het nu in ieder toeren bereik. Bij een constante snelheid krijg je het gevoel of je het gaspedaal steeds kort indrukt. Het gaat om een V70 classic 2.4 140 pk met 277.000 km op de teller.

Ik hoop dat iemand dit probleem kent en mij verder kan helpen.

Geplaatst: 02.01.2012 - 20:25
door VolvoC70T5
gasklephuis is nog wel schoon?
lijkt erop dat deze blijft hangen?

gaskabel blijft ook niet hangen?

Geplaatst: 02.01.2012 - 20:29
door DrRossi
Meet je accu en laad spanning eens.

Geplaatst: 03.01.2012 - 07:15
door Pauljanv
het gasklephuis is brandschoon en hebben we nogmaals gecontroleerd loopt soepel en sluit ook goed. Gaskabel hebben we niet echt naar gekeken maar kunnen we nog even doen.
Na het schoonmaken hebben we nog even aan alle stekkers gerommeld en is het dus erger geworden.

Wat zou de accu en of laadspanning hiermee te maken kunnen hebben?

Geplaatst: 03.01.2012 - 07:44
door EVV
Als je echt een 2.4 140 pk hebt en niet de 2.5 144 pk, heb je geen gas kabel en is waarschijnlijk je elektronische gasklep op. Uit welk jaar is de auto? 1999 of 2000?

Geplaatst: 03.01.2012 - 10:05
door Pauljanv
Het is echt de 2.4 140 PK. Het bouwjaar is 2000.

Geplaatst: 03.01.2012 - 10:10
door EVV
Ga er dan maar van uit dat je gasklep versleten is, dit is hetzelfde als mijn S60 deed. Het gaat steeds erger worden, waarna er een moment komt dat je auto in noodloop gaat en niet meer op het gaspedaal reageert. Zoek maar op ETM, dan vind je genoeg info.

Geplaatst: 03.01.2012 - 10:37
door Pauljanv
Dank hiervoor al ben ik daar gezien de kosten niet echt blij mee. Ik heb gezocht om ETM maar kom dan mijn probleem niet tegen, ik zie wel veel onregelmatig toerental e.d. maar dat heeft hij nu juist niet. Ik zal nog eens met de garage overleggen en zal hier de uitkomst melden.

Geplaatst: 03.01.2012 - 10:51
door EVV
Die van mij liep ook prima stationair, het was alleen merkbaar bij constante snelheid, alsof het continue windvlagen waren waardoor de auto steeds iets versnelde/vertraagde. Niet aan het toerental of snelheidsmeter te zien, alleen te voelen.
Kosten zijn inderdaad niet mis, hoewel het nu wel goedkoper is doordat Volvo tegenwoordig ook ruildelen gebruikt. Als je het uitsmeert over 270.000km valt het best mee.

Geplaatst: 03.01.2012 - 11:04
door Pauljanv
als je voor de rest nog geen kosten hebt gehad zeker :P
Ik laat het weten.

Geplaatst: 03.01.2012 - 11:09
door Oceanracer
Als het duidelijk erger geworden is na het gerommel aan de stekkers, zou ik die als eerste nazien. Stekkers losnemen, inspuiten met contactreiniger, laten drogen en eens zien wat er daarna gebeurt.

Ik zou wel de accu losnemen tijdens deze werkzaamheden.

Geplaatst: 05.01.2012 - 18:59
door Pauljanv
ik vond op het forum 1 bericht welke aangaf dat dit probleem met het gasklephuis te maken heeft. Besloten om bij Volvo een ruil gasklephuis te laten plaatsen. Dit moet dinsdag gebeuren laat wel weten of dit de oplossing was.

Geplaatst: 11.01.2012 - 18:49
door Pauljanv
Het gasklephuis is vervangen bij volvo voor een ruil gasklephuis. Hij rijdt weer als een zonnetje dus dit was helaas toch het probleem.
In ieder geval bedankt voor de input

Geplaatst: 12.01.2012 - 07:37
door EVV
Mooi dat je auto weer goed rijdt. Nu veel kilometers maken, deze kosten heb je de komende 150.000+km niet meer.

Geplaatst: 12.01.2012 - 19:45
door Pauljanv
hihi dank je maar ben ondertussen ook aan het omkijken naar wat anders dus een volgende eigenaar heeft geluk