Koppeling Dubbel Massa Vliegewiel
Geplaatst: 01.01.2012 - 19:41
Ik heb een C30 2.OD
Bij 80.000 KM zijn koppeling en vliegwiel vervangen.
Nu ruim 65.000 KM verder begint koppeling alweer te slippen.
Ik weet dat rijstijl een hoop stuk kan maken, ik rijdt voornamelijk snelweg en dit is mijn eerste auto waarmee ik dit meemaak.
Op internet staan verhalen van meerdere auto merken met deze Dubbel Massa Vliegwiel elende.
Ik heb de indruk dat de koppelingsplaten en of drukgroep echt marginaal gekozen worden tegenwoordig, en op zoveel mogelijk modellen worden gemonteerd of het nu een motor met veel of weinig vermogen/koppel betreft.
Zijn hier mensen met eenzelfde ervaring, of moet ik de conclusie trekken dat ik niet kan rijden.
Ik ben trouwens ook de gelukkige met een lekkend stuurhuis....
Het zijn tegenwoordig net GSM telefoons, na 4 jaar is het op.
Bij 80.000 KM zijn koppeling en vliegwiel vervangen.
Nu ruim 65.000 KM verder begint koppeling alweer te slippen.
Ik weet dat rijstijl een hoop stuk kan maken, ik rijdt voornamelijk snelweg en dit is mijn eerste auto waarmee ik dit meemaak.
Op internet staan verhalen van meerdere auto merken met deze Dubbel Massa Vliegwiel elende.
Ik heb de indruk dat de koppelingsplaten en of drukgroep echt marginaal gekozen worden tegenwoordig, en op zoveel mogelijk modellen worden gemonteerd of het nu een motor met veel of weinig vermogen/koppel betreft.
Zijn hier mensen met eenzelfde ervaring, of moet ik de conclusie trekken dat ik niet kan rijden.
Ik ben trouwens ook de gelukkige met een lekkend stuurhuis....
Het zijn tegenwoordig net GSM telefoons, na 4 jaar is het op.