Pagina 1 van 2
Dimlichten s60 2004 uitschakelen in de uitstand! Hoe??
Geplaatst: 19.03.2006 - 12:56
door robertslaat
Goedendag allemaal.
Heeft er iemand enig idee hoe ik overdag zonder licht kan rijden. Ik wil ze ook uit kunnen doen. Bij mij vorige volvo (s70) kon ik met een heel klein schroefje de lampen uitdraaien. De s60 heeft helaas dit systeem niet. Jammer.
ik wil ook graag zelf de service interval uitzetten maar heb al vele dingen geprobeerd. Waarschijnlijk werkt het wel met een s60 van 2002/2001 maar mijn model is van 2004. Wie weet hoe het moet??
wie heeft er een idee??
Groeten Robert
Geplaatst: 19.03.2006 - 14:47
door s80 1999
de dealer kan met software zo je lichten uit zetten.
Geplaatst: 22.03.2006 - 22:10
door ollie
Volgens mij moet je met de sleutel in stand ACC het reset knopje van de dagteller in gedrukt houden. De dagteller springt dan naar 0000.
LET OP: nu de reset niet los laten, maar nog langer ingedrukt houden,
en de contact sleutel een stapje verder draaien ON.
Nu zal het service lampje even kipperen en dan uitgaan.
Nu kan de reset knop worden los gelaten, de dag teller zal nu ook weer de originele stand weergeven.
Volgens mij werkt dit alleen als je een S60, V70, S80 etc van na 2002 heb.
Of dat het ook voor de allerlaatste modelen werkt weet ik niet.
Bij mijn S60 (2003) werkt deze methode prima
Geplaatst: 23.03.2006 - 08:25
door Paul
Geestig, goed te weten dacht dat het met software moest!
Bij V50 moesten we een software pakket van 95 euro ofzo kopen.... maar niet gedaan!
Geplaatst: 23.03.2006 - 08:35
door V480-S60
Waarom nu weer die lichten uit.
Lichten aan ook overdag is het veiligst. Een VOLVO hoort gewoon tijdens het rijden de lichten aan te hebben.
Misschien is het wat overtrokken van VOLVO om altijd de lichten aan te hebben (ook bij alleen contact aan) maar er zijn helaas idioten die elk moment van de dag vergeten hun lichten aan te doen.
Ik kom ze helaas elke dag tegen en bij ons in de polder zie je ze dan pas op het laatst met deze zon. Vanochtend ook weer zo'n idioot.
Ga je er niet aan ergeren maar het is zien en gezien worden.
Geplaatst: 23.03.2006 - 09:28
door Richard
Dat klopt maar als je op vakantie in oostenrijk bent vind ik het wel fijn om ze uit te kunnen zetten. Daar krijg je regelmatig knipperende tegenliggers.
Geplaatst: 23.03.2006 - 09:47
door liquid_force
Richard S schreef:Dat klopt maar als je op vakantie in oostenrijk bent vind ik het wel fijn om ze uit te kunnen zetten. Daar krijg je regelmatig knipperende tegenliggers.
vrolijk terug knipperen en zwaaien! denk altijd dat ik heel veel vrienden heb ik het zuiden :p:p:p
Geplaatst: 23.03.2006 - 12:26
door Richard
hehehe..... ik zal het doen.
Geplaatst: 23.03.2006 - 13:04
door Paul
Ken het probleem, in spanje is het ongeveer elke spanjaard die seint, zeker als je in voor en na seizoen zit....
Geplaatst: 23.03.2006 - 22:55
door Peterv
Wat is eigenlijk het verschil tussen de uitstand en de gewone dimlicht stand? In beide gevallen gaan de lichten pas aan als je hem op het contact zet en weer uit als je hem van het contact draait??
Zit die hendel er alleen voor de show of voor die mensen die hem op bovenstaande manier uitzetten?
Trouwens wel een fijn systeem dat de lampen automatisch aangaan, heb je er geen omkijken meer na

Geplaatst: 23.03.2006 - 23:25
door Ramon&Ramon
waarom die schakelaar zo werkt begrijpen maar weinig berijders,ik ook niet.
In de uitstand brandt je groot licht niet constant.alleen seinen kun je dan.
Geplaatst: 24.03.2006 - 12:09
door Paul
Ramon&Ramon schreef:waarom die schakelaar zo werkt begrijpen maar weinig berijders,ik ook niet.
In de uitstand brandt je groot licht niet constant.alleen seinen kun je dan.
Omdat in sommige landen dit systeem uitstaat, dat de lichten automatisch aangaan. Landen zoals spanje enzo, maar in Nederland is het veiliger en daarom....
P.S. Bijna alle Volvo rijders weten dat hoor, netzoals iedereen weet dat Volvo's altijd hun lichten aan hebben. Moet zelfs zeggen Zweedse auto's..
Geplaatst: 09.05.2006 - 14:14
door volvomen-1
In weinig landen wordt er geknipperd als je met licht aanrijd. Zelfs in Frankrijk zie steeds meer fransen overdag met de lampen aan.
Geplaatst: 09.05.2006 - 15:24
door Tandmac
Richard S schreef:Dat klopt maar als je op vakantie in oostenrijk bent vind ik het wel fijn om ze uit te kunnen zetten. Daar krijg je regelmatig knipperende tegenliggers.
Hier in België ook,
of ze zijn jaloers op Volvo,
of ze zijn van Oostenrijkse afkomst

Geplaatst: 09.05.2006 - 15:26
door Tandmac
Peterv schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen de uitstand en de gewone dimlicht stand? In beide gevallen gaan de lichten pas aan als je hem op het contact zet en weer uit als je hem van het contact draait??
Zit die hendel er alleen voor de show of voor die mensen die hem op bovenstaande manier uitzetten?
Trouwens wel een fijn systeem dat de lampen automatisch aangaan, heb je er geen omkijken meer na

Als ze in de normale stand staan dan blijven de grote (verstralers) aan als je één maal aan de hendel trekt.
In de andere stand werkt dit enkel als 'lichtclaxon'
De tussenstand, dan rij je met je parkeerlichten.
Geplaatst: 09.05.2006 - 16:12
door the fonz
Op zich is het in Oostenrijk toch best handig. Je rijdt tenslotte tunnel in en uit. Dan hoef je niet te kloten met je lichten aan en uit zetten.
Geplaatst: 09.05.2006 - 16:28
door Battlecruiser
En waarom zou je ze ooit tijdens het rijden uitzetten? Elke andere Volvorijder denkt dan dat je niet goed snik bent of dat je Volvo dat is...
Als ik Volvisten tegenkom zonder licht op, dan denk ik: "die komt uit een ander merk en neemt later weer een ander merk": geen echte Volvofiel dus.
Het levert je nauwelijks iets op aan brandstofbesparing: ja, ja, wel een eurootje of 7 per jaar. Maar dan moet je ook 's nachts uit laten staan.
En het gekke verschijnsel doet zich voor dat gloeilampen meer branduren maken als ze altijd aan staan. Oftewel: het is net als met je harde schijf: die slijt het meest van het aan- en uitzetten...
Geplaatst: 10.05.2006 - 12:23
door Tandmac
Het enige nadeel aan dit systeem is dat ik met m'n Volvo steevast achteraan moet parkeren in de 'Drive in Movies' omdat ik de anderen stoor met de nog brandende achterlichten....

Geplaatst: 10.05.2006 - 19:16
door Battlecruiser
Gewoon motor uitzetten, kun je de film ook beter verstaan...
Geplaatst: 10.05.2006 - 20:32
door Tandmac
Battlecruiser S80 schreef:Gewoon motor uitzetten, kun je de film ook beter verstaan...
Denkje....?
Het geluid van de film kan je ontvangen via de auto-radio op een fm-frequentie.
Dus je contact moet aan staan waardoor er lichten branden....
Motor staat uit, kwestie van gezond te blijven hé
