Pagina 1 van 4
Kleppen stellen
Geplaatst: 06.01.2012 - 08:48
door sju_art
Weet iemand een adres van een dealer/specialist die de kleppen van mijn S60 kan stellen voor een niet al te belachelijke prijs (ik reken op 800-1000 euro).
Ik woon in Zwolle, dus als iemand iets in de buurt weet...
Maar voor een zeer goed adres ben ik natuurlijk bereid om te rijden.
Geplaatst: 06.01.2012 - 17:56
door Doeke Dobma
Was je daarvoor laatst niet bij R&R? Of was dat weer iemand anders:P Hoe weet je zeker dat je kleppen gesteld moeten worden? Ik hoor hier verder nooit iemand over(bij S60/V70 dan).
Heb je al gevraagd wat het bij de dealer kost?
Geplaatst: 06.01.2012 - 18:19
door Gast
Bij een dealer zal het ongeveer € 800,- kosten.
Vraag wel even of ze het regelmatig doen. Is namelijk geen werk voor een leerling.
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:00
door MarioC70
als ze alle bussen vervangen,is het 20x 15.30 euro
Drie keerringen plus afsluitdop plus eventueel gelijk een nieuwe distributieriem en arbeidsloon,kom je bij de dealer uit op een bedrag van 1350 ex btw..
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:10
door MarioC70
AlexV70 schreef:Bij een dealer zal het ongeveer € 800,- kosten.
Vraag wel even of ze het regelmatig doen. Is namelijk geen werk voor een leerling.
Veel dealers weten niet dat het uberhaupt gedaan KAN worden!!
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:14
door bart simpson
Volgens de onderhoudsvoorschriften HOEFT het helemaal niet, om erachter te komen of ze wel of niet gesteld moeten worden zul je eerst moeten meten.
Geen klant gaat ook zomaar (>) € 800,-- betalen als het geen onderhoud conform de onderhoudsvoorschriften is
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:15
door MarioC70
Ik mag aannemen dat er al gemeten is!
Bij LPG auto,s komt het nogal is voor,waar ik werk in ieder geval wel!
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:22
door sju_art
Bij ramon is inderdaad gemeten dat het tijd word om te stellen, tenminste ik wil preventief onderhoud dan

.
Maar het kleppenstellen doe ik elders. Had het graag bij ramon willen doen maar dat word hem nu niet.
Weet iemand nog daadwerkelijk een dealer/specialist? Wellicht combineer ik het met de distributie wissel (km stand 285.000 km).
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:24
door Doeke Dobma
Nogmaals de vraag; hoe weet je zeker dat de kleppen gesteld moeten worden? En waarom moeten ze gesteld worden? Wat is het probleem? Welke verbetering verwacht je na het kleppenstellen? Hoe zeker weet je dat 'het probleem' na het stellen ook daadwerkelijk verholpen is?
Dit alles onder de noemer: If it ain't broken, don't fix it!
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:27
door bart simpson
MarioC70 schreef:Ik mag aannemen dat er al gemeten is!
Bij LPG auto,s komt het nogal is voor,waar ik werk in ieder geval wel!
hoeveel werk/tijd is het meten?
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:28
door MarioC70
Doeke Dobma schreef:Nogmaals de vraag; hoe weet je zeker dat de kleppen gesteld moeten worden? En waarom moeten ze gesteld worden? Wat is het probleem? Welke verbetering verwacht je na het kleppenstellen? Hoe zeker weet je dat 'het probleem' na het stellen ook daadwerkelijk verholpen is?
Dit alles onder de noemer: If it ain't broken, don't fix it!
Heel simpel,
Als ze te strak staan moeten ze dus gesteld worden,te strakke kleppen verbranden,maw,als je er niets aan doet heb je een hoger verbruik,slechte start,slecht lopen enz enz.
En een kop reparatie is een hoge onkostenpost,waar je dan niet meer onder uit kunt.
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:31
door Doeke Dobma
Tegelijk gepost;)
Heeft R&R ook echt gezegd dat ze gesteld moeten worden, of is dat je eigen conclusie? Hoe vaak hoor je hier nu iemand reppen over het stellen van kleppen? En wat Marco al zegt; sommige dealers weten niet eens dat de kleppen gesteld kunnen worden. Dit geeft dus aan dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de kleppen een zodanig grote tolerantie hebben dat ze problemen veroorzaken. Preventief onderhoud is het niet, want zoals BS zegt hoeft het volgens de onderhoudsvoorschriften helemaal niet.
Daarnaast, de manier waarop je aangeeft dat je het graag bij R&R had laten doen maar dat het hem nu even niet wordt, klinkt mij in de oren als: geen geld voor(of; kost me teveel). Prima, maar realiseer je wel dat een prijs wel ergens op gebaseerd is. Je kunt wel een adres zoeken wat misschien een kwart of de helft goedkoper is, maar hoe zeker weet je dan dat de klus echt goed uitgevoerd wordt? Met R&R heb je ervaring, ze lijken me qua communicatie erg open en omdat ze hier zo actief zijn kunnen ze het zich niet permitteren om slecht werk te leveren, dat zou slecht zijn voor hun imago. Daarom zou ik er persoonlijk wel 2x over nadenken voordat ik mijn auto bij een 'goedkoper alternatief' neerzet.
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:32
door bart simpson
@ MarioC70, het meten is gratis bij jouw werkgever?
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:36
door MarioC70
Klepstel meten is natuurlijk niet gratis,er staat ongeveer vijf kwartier tijd voor!
Zo rond de 100 euro dus ongeveer.
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:37
door bart simpson
dat waag ik zeer te betwijfelen
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:38
door MarioC70
bart simpson schreef:dat waag ik zeer te betwijfelen
Waarom twijfel je daaraan?
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:39
door Doeke Dobma
MarioC70 schreef:
Heel simpel,
Als ze te strak staan moeten ze dus gesteld worden,te strakke kleppen verbranden,maw,als je er niets aan doet heb je een hoger verbruik,slechte start,slecht lopen enz enz.
En een kop reparatie is een hoge onkostenpost,waar je dan niet meer onder uit kunt.
Dat begrijp ik:) maar de vraag was gesteld aan sju_art. Heeft een deskundige letterlijk gezegd 'Ja, de kleppen moeten gesteld worden', c.q. dat de boel niet in orde is, of is dit de conclusie van TS zelf?
Ik heb zo'n vermoeden dat het stellen van kleppen in dit geval niet echt noodzakelijk is, maar dat de TS denkt er een bepaald probleem mee op te lossen. Be my guest, maar wat nou als het probleem niet opgelost wordt? Wat nou als de goedkopere-monteur-dan-de-dealer-of-specialist niet zo kundig is en de problemen misschien wel groter worden? Dus; welk probleem wil je oplossen?
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:39
door bart simpson
omdat het subtantieel meer werk is dan 5 kwartier
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:42
door MarioC70
Ik doe het minimaal twee keer per week,dus ik weet waar ik het over heb,de controlestopjes demonteren,motor verdraaien met het kalibergereedschap en meten,dat is het wel,je bent drukker met het opschrijven van de speling dan het meten zelf.
Geplaatst: 06.01.2012 - 19:57
door bart simpson
en bij een kop zonder die stopjes?