Pagina 1 van 2

Automaatbak

Geplaatst: 10.01.2012 - 22:26
door rataplan
Hallo ,

Weet iemand of het mogelijk is om de automaatbak van een S80 t6 uit 1998 te verwisselen met een bak uit een t6 van 2001 ?

Gr. Ronald

Geplaatst: 12.01.2012 - 15:44
door rvo033467
Geen idee, misschien eens bij Autrans informeren?

Geplaatst: 07.04.2012 - 14:13
door Huskvarna
Dat alleen als het onderdeelnr. Van de bak hetzelfde is als van de bak die er nu inzit.

Geplaatst: 07.04.2012 - 14:21
door rataplan
Bedankt voor je reactie ,maar heb het toch niet aangedurfd om een tweedehands bak te kopen.
Auto staat nu bij een revisiebedrijf in Haps.
Als het goed is kan ik hem volgende week weer ophalen.
Kan niet wachten tot ik er weer mee kan rijden!

Gr Ronald

Geplaatst: 07.04.2012 - 14:50
door Morgenstond
Het is een verstandige beslissing om de bak te laten reviseren, want met een tweedehands exemplaar weet je niet wat je koopt.

Geplaatst: 07.04.2012 - 15:32
door Gast
Morgenstond schreef:Het is een verstandige beslissing om de bak te laten reviseren, want met een tweedehands exemplaar weet je niet wat je koopt.
+1

Geplaatst: 02.05.2012 - 21:54
door rataplan
Vandaag eindelijk de auto opgehaald bij de automatenboer.
Bak schakeld weer boterzacht , maar auto schiet regelmatig in de noodloop.
Hij geeft dan aan versnellingsbak service vereist plus de oranje lampjes ???
Terwijl de bak net is gereviseerd.
Volgens de automaatboer komt deze storing door beschadigde kabel of slecht contact van de canbus.
Heb nog wel een storingscode meegekregen .
Deze is :
P530d
pin can L b9
pin can H B10
L B30
H B16
Iemand enig idee wat deze code betekent ?

Geplaatst: 03.05.2012 - 01:23
door runnuh
en deze storing had je niet toen je de auto achterliet bij de automatenboer??
want dan zou het toch logisch zijn dat zij het oplossen voor je??

Geplaatst: 03.05.2012 - 14:41
door MarioC70
rataplan schreef:Vandaag eindelijk de auto opgehaald bij de automatenboer.
Bak schakeld weer boterzacht , maar auto schiet regelmatig in de noodloop.
Hij geeft dan aan versnellingsbak service vereist plus de oranje lampjes ???
Terwijl de bak net is gereviseerd.
Volgens de automaatboer komt deze storing door beschadigde kabel of slecht contact van de canbus.
Heb nog wel een storingscode meegekregen .
Deze is :
P530d
pin can L b9
pin can H B10
L B30
H B16
Iemand enig idee wat deze code betekent ?

Paar van deze storingscodes zitten in de solenoids in de bak zelf,dat zijn druksensor storingen!
Conclusie,storing zit in de bak.

Geplaatst: 03.05.2012 - 14:48
door Morgenstond
Dat wordt dus aanspraak maken op de garantie!

Geplaatst: 03.05.2012 - 17:59
door rataplan
en deze storing had je niet toen je de auto achterliet bij de automatenboer??
want dan zou het toch logisch zijn dat zij het oplossen voor je??
_________________
groeten René
Voor ik hem wegbracht gaf hij aan versnellingsbak service spoed + de oranje lampjes.
De storingscodes weet ik niet , heb hem voor de tijd niet laten uitlezen.


Paar van deze storingscodes zitten in de solenoids in de bak zelf,dat zijn druksensor storingen!
Conclusie,storing zit in de bak.
Ok , bedankt voor deze info , zal de auto zaterdag bij de dealer laten uitlezen zodat ik deze storings zwart op wit heb.
En zal dan contact opnemen met de automaatboer.
Laat nog even weten hoe dit afloopt...

Geplaatst: 03.05.2012 - 18:02
door Ben
Na de Powerflush van Gery wordt de electronica ook gereset en moet de automaat ingeleerd worden. Ik vraag me af of dat bij jouw auto gebeurd is.

Geplaatst: 03.05.2012 - 18:20
door rataplan
Ik heb sterk het vermoeden dat dat idd. niet is gebeurd.
Hij heeft het daar niet over gehad , en stond ook niets van op de rekening.
Neem aan dat de Volvo dealer dat kan zien als hij de auto uitleest ??

Geplaatst: 03.05.2012 - 18:34
door Ben
Of hij het kan zien weet ik niet maar hij kan 'm wel op 0 zetten en dan moet de bak op een bepaalde manier worden ingeleerd.
Je zou verwachten dat het bedrijf dat de bak hersteld heeft, dat ook doet.
De dealer zal er zeker geld voor vragen en de bakmannen zouden dat als deel van de reparatie moeten beschouwen.

Geplaatst: 04.05.2012 - 20:13
door Huskvarna
Volgens de automaatboer komt deze storing door beschadigde kabel of slecht contact van de canbus.
Volgens mij probeerd de automaatboer zich eruit te lullen.
Het minste wat ie kan doen is reseten en de meest recente software erin zetten.

Geplaatst: 06.05.2012 - 19:43
door rataplan
Gisteren bij de Volvo dealer geweest.
Bak is gereset en auto uitgelezen.
Monteur komt tot zelfde conclusie als MarioC70 .
Magneetklep voor leidingdruk STH , signaal te laag.
Storingscode TCM-0010

Alleen gaf hij aan dat de bak dan ruw zou gaan schakelen , maar dat doet ie niet , als de bak niet in noodloop is schakelt hij zeer zacht.

Heb de automaatboer gebeld en deze zegt , dat kan kloppen maar komt door slecht signaal van/naar de regeleenheid , is een electronisch probleem.
Hij heeft alles in de bak vernieuwd inclusief de magneetleppen.

Nu staan er op de uitdraai die ik meegekregen heb van de dealer wel
een aantal regels met storingscodes met daarachter gebrekkige communicatie en geen signaal.
Zou dit er op wijzen dat de automaatboer dan wel eens gelijk kon hebben ?

Verder is mij opgevallen dat de atf olie kleurloos is , ik heb wel eens gelezen dat deze helder rood hoort te zijn.
Zou dit ook het probleem kunnen veroorzaken?

De automaatboer heeft nog wel een adresje voor me van iemand die het hele Canbus gebeuren kan doormeten om de storing te vinden.

Wat denken jullie hiervan ?

Geplaatst: 06.05.2012 - 21:45
door Msuidgeest
ATF-olie is normaal roze tot rood van kleur. Ik vraag mij af wat er dan ingekieperd is. Water of karnemelk?

Geplaatst: 06.05.2012 - 23:15
door MarioC70
Msuidgeest schreef:ATF-olie is normaal roze tot rood van kleur. Ik vraag mij af wat er dan ingekieperd is. Water of karnemelk?
Dat is inderdaad niet altijd rood meer,ook bij Volvo niet tegenwoordig.

Geplaatst: 06.05.2012 - 23:26
door Gast
Lekkere automaatrevisiebedrijf is dat.
Ik neem aan dat bij hem bent gekomen met de klacht van een defecte autmaatbak? Speciale afspraken gemaakt?

Hij reviseerd de bak en volgens ontstaat er storing en verwijst hij de klacht. Kom op zeg, terug naar die man.
Auto voor de deur zetten en aangeven dat je de auto niet eerder komt halen dan dat het gerepareerd is en wel zonder extra kosten!!
Hem wijzen dat extra kosten voor huurauto's enz.... gedeclareerd zullen worden.
Ik hoop dat je de rekening nog niet volledig hebt betaald.

Geplaatst: 06.05.2012 - 23:30
door MarioC70
Je hebt garantie op de reparatie,ik zou er dus zeer zeker niet mee naar een ander gaan,dat kan wel natuurlijk,maar geef daar zelf de opdracht niet voor,laat het revisie bedrijf dat maar doen,ze kunnen dan later niet zeggen van,je hebt zelf opdracht gegeven aan een derde,dus zoek het verder maar uit,ik neem aan dat ze dat niet zullen doen,maar je hoort wel vaker rare dingen.