Versnellingsbak
Geplaatst: 12.01.2012 - 12:03
Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier, en ben hier terecht gekomen vanwege een probleem met m'n versnellingsbak.
Ik heb een 460 GLE E2, met een handgeschakelde 5-bak uit 1994.
Al enige weken ging af en toe de achteruitrijverlichting niet branden als ik 'm in de achteruit zette.
Ook pakte de versnellingsbak af en toe de achteruit niet, maar ging dan vooruit in plaats van achteruit.
Even een keer vrij zetten, en opnieuw in de achteruit zetten, was dan de oplossing.
Nu wil hij helemaal niet meer achteruit rijden, maar terwijl de pook in de achteruitstand staat, blijft hij vooruit gaan, in de eerste versnelling.
Aan de pook en de schakelstang is niets bijzonders te zien, en ook waar de schakelstang bij de versnellingsbak komt, ziet alles er goed uit.
Ook het mechanisme wat de stangbeweging doorgeeft aan de versnellingsbak ziet er goed uit, en functioneerd naar behoren, met dien verstande, dat er maar een miniem verschil zit tussen de 1, en de achteruit, voor wat betreft, in hoeverre de pin in de versnellingsbak gedrukt wordt, dat is hooguit 2 mm.
Ik heb alle verbindingen gecontroleerd op speling, en dat zit er niet in.
Het in de achteruit zetten gaat zwaar, en als ik hem weer in de vrijstand zet, nog zwaarder, net alsof hij kleeft.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt
M.vr.groet,
Geurt
Ik ben nieuw hier, en ben hier terecht gekomen vanwege een probleem met m'n versnellingsbak.
Ik heb een 460 GLE E2, met een handgeschakelde 5-bak uit 1994.
Al enige weken ging af en toe de achteruitrijverlichting niet branden als ik 'm in de achteruit zette.
Ook pakte de versnellingsbak af en toe de achteruit niet, maar ging dan vooruit in plaats van achteruit.
Even een keer vrij zetten, en opnieuw in de achteruit zetten, was dan de oplossing.
Nu wil hij helemaal niet meer achteruit rijden, maar terwijl de pook in de achteruitstand staat, blijft hij vooruit gaan, in de eerste versnelling.
Aan de pook en de schakelstang is niets bijzonders te zien, en ook waar de schakelstang bij de versnellingsbak komt, ziet alles er goed uit.
Ook het mechanisme wat de stangbeweging doorgeeft aan de versnellingsbak ziet er goed uit, en functioneerd naar behoren, met dien verstande, dat er maar een miniem verschil zit tussen de 1, en de achteruit, voor wat betreft, in hoeverre de pin in de versnellingsbak gedrukt wordt, dat is hooguit 2 mm.
Ik heb alle verbindingen gecontroleerd op speling, en dat zit er niet in.
Het in de achteruit zetten gaat zwaar, en als ik hem weer in de vrijstand zet, nog zwaarder, net alsof hij kleeft.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt
M.vr.groet,
Geurt