Op aandringen van Carglass heeft Volvo Cars Nederland de uitzending van een radioreclame over autoruitvervanging gestaakt.
Carglass drong hierop aan, omdat de commercial volgens het bedrijf onwaarheden bevatte. Volvo wekte de indruk dat alleen als een Volvo-dealer de voorruit vervangt, de totale veiligheid van de auto en alle systemen weer optimaal zouden zijn gewaarborgd. ‘Uiteraard is deze bewering onjuist’, meldt Carglass. ‘Immers, ook Carglass heeft alle expertise in huis om beschadigde autoruiten van Volvo’s te vervangen of te repareren en daarmee de totale veiligheid van de auto en alle systemen weer optimaal te waarborgen.’
Carglass verwacht van Volvo dat de verkeerde informatie wordt rechtgezet bij het publiek. Als Volvo dit niet doet, overweegt Carglass naar de Reclame Code Commissie en mogelijk de rechter te stappen.
Ben benieuwd of en hoe Volvo dat gaat invullen.
(ik zou nog wel wat puntjes kunnen verzinnen die niet kloppen in carglas reclames..)
Geplaatst: 16.01.2012 - 13:24
door Walter
die laatste zin is volgens mij het belangrijkste... Want het is natuurlijk le-vens-ge-vaar-lijk om met een sterretje, laat staan een barst, verder te rijden
Geplaatst: 16.01.2012 - 13:49
door Iroll
Een tijdje geleden was er een televisieprogramma wat uit de doeken deed hoe we werden opgelicht door verzekeraars en glas rep. bedrijven. Verzekeraars verplichten mensen om alleen zaken te doen met door hen erkende glasreparatie bedrijven. De prijs werd daardoor kunstmatig hoog gehouden omdat de klanten van de verzekeraars zouden denken dat een hoge prijs ook automatisch een hoge kwaliteit opleverd. Kleine bedrijfjes met jarenlange ervaring en meer als de helft goedkoper als de grote jongens werden zo uit de markt gedreven. En wij maar de premie betalen voor zulk soort oplichterij. Ik vraag me dan gelijk af met welke "service" onze verzekeraars hun klanten nog meer oplichten.
Geplaatst: 16.01.2012 - 13:57
door V480-S60
Ik wilde daar niet over beginnen. Maar Iroll heeft idd een punt!
CG kwam daarbij trouwens als één van die "oplichters" uit de bus.
Geplaatst: 16.01.2012 - 14:06
door Walter
Was laatst hier toch ook een soort poll, hoeveel mensen voor een sterretje naar CG gaan, tijdens reparatie ver weg worden gehouden bij de auto en opeens scheurt het door. 'Ja sorry, kan gebeuren'. Maar bij CG gebeurt het wel veel meer dan bij andere reparateurs lijkt het wel
Geplaatst: 16.01.2012 - 14:09
door bart simpson
Kijk bij CG eens hoe mooi een regensensor aansluit op je voorruit....
Geplaatst: 16.01.2012 - 14:30
door Thom
Kijk bij CG eens hoe mooi een regensensor aansluit op je voorruit...
Dramatisch vaak idd, je moet er helemaal niet aan denken hoe een Volvo met City Safety en DSL eruit ziet met een CG ruit..
Geplaatst: 16.01.2012 - 14:33
door 945i
Maarja, als het gaat om de constructie mbt. de veiligheid, hebben ze misschien een punt. Tenzij je kan aantonen dat de slechte pasvorm op die dunne ruitjes de werking van de systemen beïnvloed, in dat geval; laat maar voor de rechter komen!
Geplaatst: 16.01.2012 - 14:48
door bart simpson
laat maar komen dus
Geplaatst: 16.01.2012 - 21:28
door Discovery
Opvallend is ook dat Carglass een nieuwe S60 gebruikt in de nieuwe reclame.
Geplaatst: 16.01.2012 - 21:55
door sanco
Dat is om ons afvalligen over de dam te trekken..ze merken natuurlijk al lang dat vooral Volvisten vanwege die reden hun huisje voorbij rijden. maar ik ben blij dat ik voor 50 euri extra gewoon bij de dealert terecht kon. Ik ben zeer tevree met mijn nieuwe "bril"
Geplaatst: 16.01.2012 - 22:02
door Volvoman
Er mag maar 1 met z'n handjes aan mijn Volvo komen, behalve ik zelf en soms mijn vrouw: de Volvo-dealer!!
Geplaatst: 16.01.2012 - 22:04
door Laguna-S60
Is dat dus de reden dat er in die verschrikkelijke car glass reclame een V60 te zien is....
deze is wel leuk trouwens
Geplaatst: 16.01.2012 - 22:37
door diesel01
sanco schreef:Dat is om ons afvalligen over de dam te trekken..ze merken natuurlijk al lang dat vooral Volvisten vanwege die reden hun huisje voorbij rijden. maar ik ben blij dat ik voor 50 euri extra gewoon bij de dealer terecht kon. Ik ben zeer tevree met mijn nieuwe "bril"
Dat was een goed tippie mijnerzijds, of niet.
OT alleen de grootste mogen flauwekul vertellen in reclame's, exact om dit soort dingen stap ik niet bij dit soort gasten naar binnen...en om hun slechte manier van werken.
Geplaatst: 17.01.2012 - 07:46
door V480-S60
Discovery schreef:Opvallend is ook dat Carglass een nieuwe S60 gebruikt in de nieuwe reclame.
Kijk maar eens goed. Dat is GEEN S60 of V60!
Geplaatst: 17.01.2012 - 11:16
door Johann
Ik heb dan geen ervaring met CG maar heb recent een voorruit in een Volvo laten zetten door een lokaal bedrijf. Als je ziet met welk een handigheid deze meneer de ruit in de auto zette dan krijg ik vraagtekens bij hoe goe een Volvo dealer dat met eigen personeel kan doen.
Niets ten nadele van de Volvo monteurs maar ik neem aan dat ze niet 5 tot 10 ruiten op een dag doen.
En ik meen mij toch echt te herinneren dat bij mijn laatste ruit vervang bezoek aan de dealer er een meneer van CG langs kwam om de ruit er in te zetten.
Geplaatst: 17.01.2012 - 12:06
door Ben
Het zou mij er niet om gaan wie hem er in zet maar wat voor ruit het is.
Geplaatst: 17.01.2012 - 12:12
door 945i
Zou op alletwee letten Ben, iemand die kosten wil sparen gebruikt net iets minder kit dan eigenlijk noodzakelijk is, met lekkage als gevolg... Die dingen gebeuren, echt...
Geplaatst: 17.01.2012 - 12:13
door diesel01
Ik heb bij een gekozen partij door de verzekeraar €75 eigen risico en bij de dealer €150, ik heb dan altijd even een praatje met de dealer om die eigen risico omlaag te krijgen dat lukt altijd.
Het vervangen van ruiten wil ik alleen als er weer een originele Volvo ruit in komt.
De dealer besteed het vaak uit aan iemand die niet anders doet dan het vervangen van ruiten er wordt dan wel gewerkt zoals Volvo het bedoelt heeft.
Geplaatst: 17.01.2012 - 12:15
door 945i
Ik gaf ook altijd eigen risico terug, de marge is namelijk misdadig..