Pagina 1 van 1

Distributsieriem++vervangen

Geplaatst: 22.01.2012 - 14:17
door ovlov058
Verleden week is m'n distributie- en pompriem, 3 spanrollen, waterpomp, trillingsdemper v/d krukas en enkele vijzen vervangen, alles origineel volvo.

Bij het nalopen wat er vervangen is zag ik dat de krukasbout niet nieuw is, deze is wat roestig.

Moet ik er op staan dat deze alsnog vervangen word of moet ik deze volvomechaniekers zomaar vertrouwen.

Geplaatst: 22.01.2012 - 14:34
door Walter
als je 'm niet vertrouwd moet je m laten vervangen. Ze hebben wel eerder verstek laten gaan...

Geplaatst: 24.01.2012 - 18:59
door ovlov058
Hij word vervangen :D

Geplaatst: 26.01.2012 - 16:53
door HansEindhovenV70
Meeste kun je niet controleren, vaak worden dingen niet vervangen die er nog redelijk uitzien, kun je toch niet controleren!

Geplaatst: 26.01.2012 - 19:55
door toppertje
HansEindhovenV70 schreef:Meeste kun je niet controleren, vaak worden dingen niet vervangen die er nog redelijk uitzien, kun je toch niet controleren!
wat een onzinnige reaktie!
TS geeft toch aan dat hij WEL kon zien dat hij niet vervangen was.
en daarbij hoort de krukasbout wel degelijk vervangen te worden,is
nl. een rekbout.
de gevolgen kunnen aanzienlijk zijn als deze knapt.
dus als je alleen maar reageert om het reageren,dan kun je dat beter niet doen.

Geplaatst: 26.01.2012 - 23:10
door Gast
Krukasbout een rekbout? Daar twijfel ik ernstig over.
Ik heb al meerdere distributies vervangen, maar nog nooit de krukasbout, wel maak ik altijd gebruik van Locktite.

Geplaatst: 27.01.2012 - 00:48
door elianmars
Alex, doe het voortaan maar wel, die krukasbout vervangen. In ieder geval van de 2.5D. De monteur die de distributieriem van mijn vorige wagen heeft vervangen, heeft dit niet gedaan, met als gevolg dat de bout los is geraakt, riem versprongen en de motor is vastgelopen.
2600 euro schade. Monteur gaf niet thuis.....

Geplaatst: 27.01.2012 - 22:26
door Gast
Vandaar dat ik locktite gebruik. ik geloof ook nog steeds niet dat het een rekbout is.

Geplaatst: 27.01.2012 - 23:48
door elianmars
Waarom wordt er dan in Vadis vermeld dat er een nieuwe bout moet worden gebruikt?

Geplaatst: 28.01.2012 - 13:41
door MarioC70
Die monteur zal de bout niet goed hebben vastgezet,dat zal het probleem zijn,bij ons worden ze ook nooit vervangen die krukasbouten.

Geplaatst: 28.01.2012 - 13:42
door MarioC70
elianmars schreef:Waarom wordt er dan in Vadis vermeld dat er een nieuwe bout moet worden gebruikt?

Er staat wel meer in Vadis wat niet gedaan wordt in de praktijk.
Als je volgens Vadis een onderhoudsbeurt moet doen ,dan ben je een dag bezig!

Geplaatst: 28.01.2012 - 15:15
door elianmars
Afbeelding

Zentrumschraube Kurbelwelle vorne. Dehnschraube, die bei jeder Reparatur erneuert werden muss!

Geplaatst: 28.01.2012 - 18:06
door Gast
elianmars schreef:Waarom wordt er dan in Vadis vermeld dat er een nieuwe bout moet worden gebruikt?
Bijna alle bouten willen ze vervangen. Ook die geen rekbout zijn.
Meestal omdat er een soort locktite op de bouten zit die "beschadigd" bij het losdraaien.

Geplaatst: 28.01.2012 - 18:49
door ovlov058
Ben ik blij dat ze de riem vervangen hebben, omdat het in Vadis staat :P

Er zijn toch bepaalde dingen, zoals rekbouten, die belangrijker zijn dan andere.

Op moment vastzetten, doe ik niet voor m,n wielbouten, maar heb het wel graag voor de cilinderkop en krukasbout.

Geplaatst: 28.01.2012 - 19:22
door Gast
ovlov058 schreef:Op moment vastzetten, doe ik niet voor m,n wielbouten, maar heb het wel graag voor de cilinderkop en krukasbout.
Kijk en daarin verschillen we.
Wielbouten doe ik nu juist wel met de momentsleutel.
De krukasbout volgas met de luchtsleutel (en Locktite :wink: ).

Geplaatst: 10.02.2012 - 17:38
door MarioC70
AlexV70 schreef:
ovlov058 schreef:Op moment vastzetten, doe ik niet voor m,n wielbouten, maar heb het wel graag voor de cilinderkop en krukasbout.
Kijk en daarin verschillen we.
Wielbouten doe ik nu juist wel met de momentsleutel.
De krukasbout volgas met de luchtsleutel (en Locktite :wink: ).

Precies,wielen zo vast zetten is vragen om kromme schijven en naven..
Of ze lopen los,dat kan ook nog..

Die krukasbout kun je flink aan sjorren zonder dat er iets gebeurd..
We hebben ereen speciale grote luchtsleutel voor om ze los te draaien,zo vast zitten ze vaak.