Pagina 1 van 2

Aankooptips V40

Geplaatst: 25.01.2012 - 16:14
door elianmars
Ik heb mijn oog laten vallen op een V40 1.8 Exclusive-line van 1998.
Zijn er specifieke klachten bekend over dit model? Waar moet ik (extra) op letten?

Wat is de interval voor vervangen van de distributieriem?

Alvast bedankt voor de reactie ;)

Geplaatst: 25.01.2012 - 16:23
door Walter
Als ie wat lastig in zijn 1 of achteruit gaat, zijn waarschijnlijk de schakelstangbusjes versleten. Verder... Gewoon de Fiat er op inruilen, dat is het enige belangrijke

Geplaatst: 25.01.2012 - 19:20
door elianmars
Walter schreef:Gewoon de Fiat er op inruilen, dat is het enige belangrijke
:lol: :wink:

Geplaatst: 25.01.2012 - 23:17
door Bart Giesen
Schakelstang afstellen. Busjes doen niet veel. Speling op het stuur is ook iets wat je veel leest, kraken in het vooronder als je over een drempel rijdt. Kleine dingetjes.

Geplaatst: 25.01.2012 - 23:23
door Morgenstond
En soms lekkage bij de achterlichten, maar verder inderdaad weinig wereldschokkends :) Hoewel deze auto's regelmatig niet echte Volvo's worden genoemd, zijn ze behoorlijk probleemloos.

Geplaatst: 26.01.2012 - 10:41
door Rob Bakker
Weet je zeker dat je een Phase I wil?

Persoonlijk zou ik kijken voor een Phase II. Qua wegligging ed. vond ik het een grote vooruitgang.
Opzich heb ik met de mijne totaal geen (volvo gerelateerde) problemen gehad. Alleen in het begin een scheur in het spruitstuk en lekkage waar de LPi injectoren zaten.

Een 1.8 is alleen echt geen stoplicht sprinter ;)

Geplaatst: 26.01.2012 - 12:16
door v402t
Idd waar: de phase II ligt wat lekkerder op de weg. Kijk ff naar de schokbrekers; die kunnen nog wel eens 'wat week' zijn.

Geplaatst: 26.01.2012 - 12:21
door Walter
De voordelen van het nieuwe onderstel merk je het beste bij de 2.0T en de T4, bij de 1.6/1.8/2.0 vind het het niet zo schokkend. Je zegt wel even 'koop een vier jaar jongere auto' en dat moet wel binnen het budget passen. je weet wel, de centjes.

Geplaatst: 26.01.2012 - 18:47
door Rob Bakker
Dat is waar, ik weet ook het budget niet ;)

Voor rond de € 3.500 zie je ze te koop staan, meestal tussen de 180 en 200k km

Geplaatst: 26.01.2012 - 20:15
door simsek04
Let op een zoemend geluid, afkomstig van de bak. Er zit namelijk een renault bak in en de lagers gaan rond 2 ton slijten.


Daarnaast zou ik ook inderdaad voor een phase II gaan. HEb ze allebei voor ongeveer 3 jaar gereden. Een wereld van verschil!

Geplaatst: 27.01.2012 - 00:44
door elianmars
Rob Bakker schreef:Dat is waar, ik weet ook het budget niet ;)

Voor rond de € 3.500 zie je ze te koop staan, meestal tussen de 180 en 200k km
Het budget ligt wat lager, maar ik zie Phase II af en toe ook voor minder staan.
Vanmiddag contact opgenomen met een verkoper van een mooie V40, maar die was helaas net verkocht.

We zoeken gewoon rustig aan verder. Haast is er niet.

Geplaatst: 30.01.2012 - 11:51
door 480classic
Precies wat u meld.U gaat waarschijnlijk tot een bepaald budget.Daarom uw vraag.
voor een paar duizend euro meer is het makkelijker kiezen.
U gaat uit van een kleine budget.Lenen.nl moet je dus niet doen.
(ik heb ook liever een nieuwe volvo)
dan is een phase 1 volgens mij geen verkeerde auto.
Onderhoudswerkzaamheden is dan wel belangrijk.
Kijk vooral naar:
wanneer distr.riem is gedaan.
remmen vernieuwd.
uitlaat vernieuwd.
olie etc.etc.
Versnellingsbak geen bij geluiden?
Koppeling goed?
staan de bandjes er nog goed bij?

Als dit alles aan de auto recent gedaan is en goed is en je kan hem voor weinig aanschaffen dan is naar mijn mening een phase 1 geen verkeerde beslissing.
Uitgaande dat u volvo trouw wilt blijven.
Succes.

Geplaatst: 30.01.2012 - 14:02
door Morgenstond
Wat denk je van deze?

Geplaatst: 30.01.2012 - 17:44
door dutchlimits
Rob Bakker schreef:Weet je zeker dat je een Phase I wil?

Persoonlijk zou ik kijken voor een Phase II. Qua wegligging ed. vond ik het een grote vooruitgang.
Opzich heb ik met de mijne totaal geen (volvo gerelateerde) problemen gehad. Alleen in het begin een scheur in het spruitstuk en lekkage waar de LPi injectoren zaten.

Een 1.8 is alleen echt geen stoplicht sprinter ;)
Mijn s40 1.8 is toch nog wel pittig vind ik zelf.. 210 kmh heb ik al gehaald hij wou nog wel sneller maar de weg hield op :P

Geplaatst: 30.01.2012 - 17:47
door bart simpson
een phase II had std inflatable curtains

Geplaatst: 30.01.2012 - 23:14
door elianmars
Zijn hoge kilometerstanden een bezwaar? Er staan er genoeg te koop. Ook met meer dan drie ton op de teller.
Ik heb ervaring met de 850 en V70 classic, waarbij een hoge kilometerstand geen bezwaar hoeft te zijn. Gaat dat ook op voor de V40 classic?

Geplaatst: 31.01.2012 - 08:11
door Walter
Ik denk dat je binnen je budget best een auto met lagere kilometerstand kunt vinden. Meer km's is niet direct een bezwaar, blokken zijn hetzelfde -/- 1 cilinder.

Geplaatst: 31.01.2012 - 09:15
door elianmars
Walter schreef:Ik denk dat je binnen je budget best een auto met lagere kilometerstand kunt vinden. Meer km's is niet direct een bezwaar, blokken zijn hetzelfde -/- 1 cilinder.
Ik heb er inderdaad meerdere gevonden met een lagere km.stand. O.a. eentje met 175K op de teller. Moet nog even kijken hoe we dat gaan doen. Is niet in de buurt, namelijk.

Geplaatst: 31.01.2012 - 09:21
door Walter
Dan zou ik op zeker gaan Marcel. Ze kunnen het hebben maar ik merk dat de markt anders reageert op een S/V40 met 3 ton dan op een 800/900/P2X met 3 ton

Geplaatst: 31.01.2012 - 19:29
door elianmars
Walter schreef:Dan zou ik op zeker gaan Marcel. Ze kunnen het hebben maar ik merk dat de markt anders reageert op een S/V40 met 3 ton dan op een 800/900/P2X met 3 ton
Helaas, ik had een afspraak voor vanavond om te gaan kijken bij de V40 met 175K, maar die is vanmorgen verkocht.

Morgen ga ik kijken bij een 2.0T met 275K op de teller. Wel een ton meer, maar distributie is in 2009 bij 240 gedaan. Kan dus, als het goed is, nog wel een tijdje mee.