Pagina 1 van 1
van 140pk naar 170 pk
Geplaatst: 26.01.2012 - 10:59
door mentro
Hallo
Wie heeft er ervaring mee met de software aanpassing door de dealer van uw v70 140 pk naar 170 PK.
Het schijnt blijkt dat de dealer deze aanpassing zo kan doen , wie heeft hier ervaring mee
Geplaatst: 26.01.2012 - 11:23
door sju_art
Hier is heeeeeeeel veel over geschreven.
BSR kan hem ook chippen van 140 pk naar 188 pk.
Wat er gebeurt;
Je 140 pk versie is de 170 pk geknepen versie, dus de 140 pk is na 4500 rpm uit gepuft, de 170 pk gaat dan verder en heeft een opbouw van power tot 170 pk bij iets van 6000 rpm.
Dus laat je hem chippen, dan is ie tot 4000 rpm vrij wel hetzelfde alleen zul je merken dat er bij 5000/6000 rpm ook nog power zit.
Persoonlijk vind ik dat erg verrot rijden, maar effectief word je wel sneller.
Er zijn hier genoeg plaatjes te vinden die laten zien hoe dat werkt (grafieken etc). Kost iets van 500 euro en maakt inderdaad de auto sneller.
Persoonlijk kom ik nooit bij de 5000/6000 rpm tenzij mijn automaat dat beslist, maar als je sportief wilt rijden zul je er wat aan hebben

.
Het schijnt inderdaad weinig voor te stellen.
Geplaatst: 26.01.2012 - 11:34
door mentro
ik berijp dat de volvo dealer deze software zo kan aanpassen, zelfs al bij een onderhouds beurt wanneer men toch de nieuwe software in leest . maar goed of het echt zo is????????
Geplaatst: 26.01.2012 - 11:43
door bart simpson
een dealer zet de bij de auto behorende software er steeds in, die heeft met aanpassingen door derden niets van doen
Geplaatst: 26.01.2012 - 11:43
door Carfreak
Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Toen ik de auto 4 jr geleden kocht heb ik het ook kort overwogen. Op advies van veel ervaringsdeskundigen hier heb ik het niet gedaan. Je merkt er in de praktijk weinig van. De 140 pk heeft al bij een lager toerental meer koppel. Daardoor is het bv ook de betere caravantrekker.
In de praktijk jaag ik de motor zelden hoog in de toeren dus chippen is voor mij echt overbodig. Bovendien schiet het verbruik omhoog bij zo'n rijstijl en daar zit ik niet op te wachten. Dan had ik/ jij maar een turboversie moeten aanschaffen

Geplaatst: 26.01.2012 - 11:44
door Carfreak
Kenner Simpson was me net voor

Geplaatst: 26.01.2012 - 11:56
door t5power
Of het nut heeft verschilt van persoon tot persoon, heeft vooral te maken met je rijstijl. Ben je een rustige rijder die nauwelijks hoog in de toeren komt, dan merk je niks van de upgrade. Ben je iemand die regelmatig de toeren opzoekt of deze bijv gebruikt als je de sleurhut erachter hebt? Dan kan een upgrade wel eens wat extras bieden, maar nogmaals, erg afhankelijk van je rijstijl.
Geplaatst: 26.01.2012 - 12:09
door bart simpson
20Nm meer bij 1000t/min meer....
Geplaatst: 26.01.2012 - 12:24
door Walter
voor je hut zou juist de 140pk beter zijn gezien de koppelkromme. En ik heb met mijn 140pk AT geen moeite met een stukje aanhangsel... Dat had ik ook niet met de 850 2.0.
Geplaatst: 26.01.2012 - 12:26
door 945i
Dat komt omdat jij feeling en affiniteit met techniek hebt, velen hebben dat niet en kijken alleen naar cijfertjes.

Geplaatst: 26.01.2012 - 19:29
door toppertje
toch ben je met de 170pk eerder boven.
Geplaatst: 26.01.2012 - 19:33
door 945i
Ja, als dat het doel is, dan weet ik er nog wel een paar.

Geplaatst: 26.01.2012 - 19:49
door toppertje
945i schreef:Ja, als dat het doel is, dan weet ik er nog wel een paar.

dit was mijn reaktie richtig Walter,die stelt dat je met een caravan
beter af bent met 140pk.
Geplaatst: 26.01.2012 - 20:22
door t5power
toppertje schreef:945i schreef:Ja, als dat het doel is, dan weet ik er nog wel een paar.

dit was mijn reaktie richtig Walter,die stelt dat je met een caravan
beter af bent met 140pk.
Misschien ben je wel het beste af met een getunede 140pk? èn de voordelen van de gunstige versnellingsbakverhoudingen van 140 pk versie + als je het nodig hebt, power bovenin de toeren.
Geplaatst: 26.01.2012 - 21:37
door Bakboord1
Persoonlijk zou ik dit met name op de snelweg gebruiken. Bijv doortrekken bij het invoegen. Inhalen met 140pk ongeblazen gaat ook minder dan met mijn vorige auto met 180pk en turbo. Maar dat turbo-effect ga je niet bereiken. Op volvo70forum staat een uitdraai van ik meen tunex. Daarbij is het koppel gelijk en loopt alleen de toename van pk's door. Aan de hand daarvan word je niet overtuigd.
Geplaatst: 26.01.2012 - 21:56
door t5power
Bakboord1 schreef:Persoonlijk zou ik dit met name op de snelweg gebruiken. Bijv doortrekken bij het invoegen. Inhalen met 140pk ongeblazen gaat ook minder dan met mijn vorige auto met 180pk en turbo. Maar dat turbo-effect ga je niet bereiken. Op volvo70forum staat een uitdraai van ik meen tunex. Daarbij is het koppel gelijk en loopt alleen de toename van pk's door. Aan de hand daarvan word je niet overtuigd.
Toch, 30 pk extra moet toch wel overtuigen lijkt me, is niet iets wat je bij bovengenoemde scenarios niet zult merken. Koppel mag dan niet veel veranderen, het zijn uiteindelijke de pks die bij de wielen terechtkomen en dan kunnen die 30 pks wel voor een fijne acceleratie zorgen.
Geplaatst: 27.01.2012 - 08:29
door Walter
toppertje schreef:945i schreef:Ja, als dat het doel is, dan weet ik er nog wel een paar.

dit was mijn reaktie richtig Walter,die stelt dat je met een caravan
beter af bent met 140pk.
ik hoef niet als eerste boven te zijn, tenzij ik op weg ben naar
Pikes Peak
Re: van 140pk naar 170 pk
Geplaatst: 29.01.2012 - 00:24
door JosW
mentro schreef:Hallo
Wie heeft er ervaring mee met de software aanpassing door de dealer van uw v70 140 pk naar 170 PK.
Het schijnt blijkt dat de dealer deze aanpassing zo kan doen , wie heeft hier ervaring mee
Diesel? Turbo?
Geplaatst: 29.01.2012 - 08:24
door ruuds70
nee, nee