Pagina 1 van 1

Motor slaat af

Geplaatst: 01.02.2012 - 18:15
door jazzwest
Hallo

Ik ben de (gelukkige) eigenaar van een c70 t5 uit 2000".
Deze ging alleen al na 3 Weken van aankoop kapot, gevolg moest een nieuwe moter in :shock: . Had hem zonder garantie gekocht dus dat viel tegen. Gelukkig had ik hem bij een goede dealer gekocht en die heeft een nieuw blok uit duitsland laten komen. Deze ligt er nu zoon 2 weken in en hij rijd perfect.
De motor was al gechipt door rice en er zit een ander uitlaat systeem onder( en nog wat dingetjes).
Dit hebben ze laten zitten dus zal mijn nieuwe motor nog steeds gechipt zijn.

Alleen heb ik al 2 dagen last, dat hij bij het stoplicht als ik rem in toeren zakt(het is een automaat). En vandaag zakt die zover in toeren dat de motor uitviel. Ik kon hem daarna wel weer gewoon starten.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
(Hoop niet iets groots hij heeft me nu al genoeg gekost.) :roll:

Geplaatst: 01.02.2012 - 19:42
door Justin-850
Heeft misschien te maken met 1. De kou en 2. Vacuumslangen die vervangen dienen te worden.

De professionals kunnen je uitleggen hoe, wat, waar en waarom ;)

Gr. Justin

p.s. Neem niet klakkeloos van mij aan dat bovengenoemde ook daadwerkelijk het probleem is ;)

Geplaatst: 01.02.2012 - 20:18
door sbv
Wat ging er mis met de oude motor dan ? Wat is er gevangen ? het kale blok of alles ?

Geplaatst: 01.02.2012 - 20:26
door dutchlimits
Gebeurd dit in Drive, of ook in Neutral?

Geplaatst: 02.02.2012 - 07:42
door jazzwest
Hallo

Ze hebben alleen het blok vervangen turbo enzo zijn blijfen zitten. Ook heb ik gelijk de draagbeugels en distributie riem laten vervangen, en nog wat kleine dingentjes zoals slangen.

Het gebeurt als die in zijn D staat. Puur als ik gewoon aan kom rijden bij het stoplicht en dan stop. Vanochtend pakte die ook niet lekker op toen ik weg ging van huis. Ik moest veel(meer dan normaal) gas geven voordat hij ging rijden.

Verder schakeld die wel normaal als ik rij.

Geplaatst: 02.02.2012 - 07:53
door EVV
Hoeveel kilometers zit er op de auto? Zo rond de 200.000?

Geplaatst: 02.02.2012 - 08:18
door jazzwest
Het oude blok had 360.000 gelopen maar was goed onderhouden. Zaten nog veel bonnen bij en ik heb de grage gesproken waar die was onderhouden. Ik ben de 2de eigenaar en heb ook de vorige eigenaar nog gesproken.
Het nieuwe blok heeft zoon 115.000 km gelopen.

Geplaatst: 02.02.2012 - 08:30
door EVV
Is de gasklep al eens vervangen, en zoja, bij hoeveel kilometers?

Geplaatst: 02.02.2012 - 09:28
door jazzwest
Deze is zover ik kan zien nog niet verangen

Geplaatst: 02.02.2012 - 11:29
door Gimle
Ik zit ook te denken aan de gasklep...
Misschien dat ze deze eens kunnen nakijken...

Geplaatst: 02.02.2012 - 12:22
door EVV
Precies, klinkt heel erg als een versleten gasklep. Ik zou even zoeken op internet op "ETM problems, dan krijg je genoeg leesvoer en tips om wat dingen te proberen of het werkelijk een gasklep probleem is.

Geplaatst: 02.02.2012 - 12:28
door sbv
zet je vraag ook even neer op het 850forum.

Geplaatst: 02.02.2012 - 16:34
door jazzwest
Bedankt voor de informatie.

Ik heb iig een afspraak staan voor maandag bij de dealer.

Zal nog wel even laten weten wat het probleem uiteindelijk was.

Geplaatst: 07.02.2012 - 09:57
door dbs1
Als je nog een 4 traps automaat hebt, kan het de schakelstandensensor zijn, oftewel PNP switch (waarschijnlijk heb je een AT5 met MY2000). Deze is aan slijtage onderhevig en gaan vaak met koude moeilijk doen.

Uitstel van reparatie kan zijn het door de standen heen en weer halen van de pook zijn (motor uit).

Geplaatst: 08.02.2012 - 20:10
door jazzwest
Ik heb inmiddels de auto terug van de dealer.

Het probleem bleek een lekkage te zijn bij de radiator.
De lekkage was van de olie van de automaat.
Hij scheen hierdoor druk te verliezen.

Ik heb hem uitvoerig getest en kan geen gekken dingen meer merken.

Gelukkige een kleinigheid dus.