Pagina 1 van 1
stoelverwarming volvo 960
Geplaatst: 02.02.2012 - 18:45
door arjan_de_jong
Bij mijn 960 uit 1995 werkt bijde stoelverwarmingen niet wat wel jammer is met de huidige temperaturen buiten.
Bij de linker stoel hoor ik duidelijk een relais klikken onder de stoel bij inschakelen van de stoel. Recht hoor ik niks. Wel gaan de lampjes van de schakelaars aan.
Graag heb ik het gewoon werkend maar geen idee waar ik moet zoeken. Zelf zat ik nog te denken om het relais van de linker stoel om te wisselelen met de rechter om te kijken of de rechter stoel dan warm word dan weet ik iig dat ik 1 relais nodig heb.
Enkel geen idee waarom de linker dan niet werkt.
Geplaatst: 02.02.2012 - 20:43
door Msuidgeest
In en onder je stoelen liggen de verwarmingsmatten verweven in de zitting.
Je kunt controleren of daar wel spanning op komt te staan (blijkbaar wel want je hoort iets klikken). Ik denk dan dat de matten kapot zijn en dus niet warm worden.
Geplaatst: 02.02.2012 - 21:26
door arjan_de_jong
Het klikje is denk ik het relais wat ik hoor.
Ik zal een meten. Weet ieman welke drwden naar de matten taan zodat ik de weerstand kan meten. Hoop dat die niet kapot zijn want dat zql wel duur zijn om te vervangen.
Ik heb ook eens gehoord van een thermostaat? Kan je daar makkelijk bij? En hoe test ik die?
Geplaatst: 02.02.2012 - 22:45
door Msuidgeest
http://caunter.ca/volvo960/
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/
Mag ik per PB je mailadres? Er staan op mijn computers nog een aantal pdf-jes die erg nuttig zijn voor jouw auto.
Geplaatst: 02.02.2012 - 23:49
door arjan_de_jong
Bedankt! PM gestuurd
Matjes
Geplaatst: 04.02.2012 - 16:15
door piet22
De thermostaat is hetzelfde als het relais.
Het is bij een elektrische verstelbare stoel alleen erg lastig om het relais uit te wissen als de stoel nog in de auto staat.
In 9 van de 10 gevallen is het matje in de stoelzitting defekt aan de portierzijde. Hier heeft de zitting veel te lijden van het in- en uitstappen.
Omdat de matjes in de zitting en de leuning in serie staan doen geen van beide het meer.
Je kan dus eerst beginnen met de zitting aan de portierzijde los te maken en te kijken hoe het matje er daar uit ziet. Als je geluk hebt scheelt dat veel werk. Gewoon het slechte stukje er uit knippen, aan elkaar knopen en een beetje soldeer op leggen. Van de reparatie van mijn matje in de V90 heb ik foto's op de v700 site gezet.