Pagina 1 van 3

Slippende ? automaat

Geplaatst: 04.02.2012 - 19:23
door rjvandamme
Vandaag mijn V70 opgehaald bij de dealer. Er is een nieuw gasklephuis, een thermostaat en een nieuwe accu ingekomen. De rit terug naar huis helemaal goed en blij dat de auto weer goed rijdt. Bij het tweede ritje vanmiddag viel mij het volgende op, de auto trekt tot ca. 2000 toeren en vanaf 2000 tot 2500 toeren lijkt het of er trekkracht ontbreekt. Het lijkt net als of de automaat slipt. Toen ik er op ging letten heeft de auto dit ca. 3 a 4 keer gedaan op een ritje van 20km. Verder schakelt de automaat prima, en als ik van de P naar D schakel pakt de bak direct.
Heeft iemand een idee ?

Groet!

Geplaatst: 04.02.2012 - 19:24
door rjvandamme
Nader info het betreft een v70 140 pk benz uit 2001. km stand 213k

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:04
door bassiej
Dit heb ik ook 2 keer gehad. Ik heb dan een S60 maar volgens mij dezelfde automaat.

1 x was omdat hij net gereset was en er gewoon te snel bruut mee ging rijden (dus geen tijd om zich in te leren).

Bij de 2e keer heb ik hem laten spoelen waarna hij weer normaal reed.

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:14
door Oceanracer
Als het blok nog koud is, slipt de automaat om het geheel sneller op temperatuur te krijgen. Als alles op temperatuur is, komt de lock-up erop en heb je als het goed is, geen slip meer.

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:15
door rjvandamme
Ik ben rustig aan begonnen met rijden en heb opa later inderdaad even op z'n staart getrapt.
Wat mij overigens ook opvalt is dat de motor op 1000 toeren stationair loopt en dat vind ik aan de hoge kant. Kan dit ook aan de computer liggen ?

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:20
door Oceanracer
Mijn ervaring met een net (opnieuw) aangesloten ETM is dat hij de eerste paar ritten hoger stationair draait, maar dat dit vanzelf weer overgaat. Kennelijk moet hij e.e.a. inleren of zo.

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:20
door rjvandamme
O en nog even wat aanvullende info , ik heb de auto nog maar 3 weken dus we moeten ook nog even wennen aan elkaar.

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:24
door Oceanracer
Ik ben inmiddels al wat ervaring (positief en negatief) rijker. Ik heb mijn V70 al sinds 2005 en heb er sindsdien zo'n 150.000 km mee gereden. Dat, plus de opgedane kennis op het forum in de afgelopen 6 jaar, maakt 't gemakkelijk jou van wat aanvullende info te voorzien. :-)

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:29
door rjvandamme
Mijn ervaring met een net (opnieuw) aangesloten ETM is dat hij de eerste paar ritten hoger stationair draait, maar dat dit vanzelf weer overgaat. Kennelijk moet hij e.e.a. inleren of zo.

Dat had ik eerder gelezen op het forum, ik had hier vanmorgen nog om gevraagd bij de dealer of de computer de eerste kilometers nog moest "wennen". De monteur zei dat alles gelijk op elkaar was ingesteld.

Dat met die slippende automaat was met nog niet eerder opgevallen. Wellicht komt dat dan nu omdat het zo koud is....

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:33
door Oceanracer
Staat er niet iets over in het instructieboekje?

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:34
door rjvandamme
Ik ben inmiddels al wat ervaring (positief en negatief) rijker. Ik heb mijn V70 al sinds 2005 en heb er sindsdien zo'n 150.000 km mee gereden. Dat, plus de opgedane kennis op het forum in de afgelopen 6 jaar, maakt 't gemakkelijk jou van wat aanvullende info te voorzien. Smile

Bedankt.... Ik was / ben bang dat ik een kat in de zak gekocht heb. Na 3 weken het gasklephuis en nu al de automaat.
Als je dan op het forum gaat lezen dan lees je zoveel negatieve berichten dat je bij elk geluidje al denkt dat je aan de beurt bent....

Verkerk Utrecht heeft overigens het gasklephuis onder garantie vervangen.
Tot op dit moment goede ervaringen met die gasten.

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:35
door rjvandamme
Staat er niet iets over in het instructieboekje?
Bedoel je over de slippende koppeling ?

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:36
door Oceanracer
Ja, inderdaad.

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:39
door rjvandamme
mmmm vrouw is er net vandoor met de auto....en instructieboekje
Ik moet dat dus vanavond even bekijken.

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:40
door rjvandamme
Ik zag bij jouw berichten over ETM met gele sticker.. is het zo dat de gele sticker een beter gasklephuis is, of zegt de sticker niets ??

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:46
door Oceanracer
Ze zijn van de zelfde "kwaliteit". Maar zo kun je als leek eenvoudig controleren of je al een nieuw exemplaar hebt, of nog over de originele beschikt.

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:50
door rjvandamme
Oke dan had ik het toch goed begrepen. Hij is nu vernieuwd dus als het goed is moet het weer even meegaan.

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:51
door rjvandamme
Heb je enig idee hoe "lang"zo'n ding mee gaat ?

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:53
door Gast
Lijkt mij een gevalletje Flushen.

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:54
door Oceanracer
Ik kreeg er destijds slechts één jaar garantie op. :D

Maar na 100.000 km is het nieuwe er wel weer af. Met die van mij was destijds echt niet meer te rijden en dat was toen bij 2 ton. Maar er zijn hier op het forum ook leden die na 3 ton nog altijd de originele ETM zeggen te hebben.