Pagina 1 van 2
Slecht starten D5
Geplaatst: 05.02.2012 - 14:50
door V70XCDriver
Hallo,
Mijn D5 uit 2002 start met deze kou super slecht (vanochtend zelfs helemaal niet), nu heb ik de auto deze week bij de dealer gehad om hier eens naar te kijken.
Zij kwamen met het advies om de injectoren te vervangen want deze lekten brandstof (3 in iedergeval, maar zij gaven het advies om ze allemaal maar te vervangen), kosten hiervan 2000 eurie?!?!?!
Na de mislukte startpoging van vanochtend de accu aan de lader gehad en na een uurtje of 4 en bij 3x voor gloeien starte de auto wel.
Wat denken jullie, kan het echt met de injectoren te maken hebben?? of is mijn accu aan vervanging toe, (motor draait wel goed rond bij het starten)
Graag jullie mening!
Geplaatst: 05.02.2012 - 15:03
door Gast
Bij die 3X voorgloeien heb je hem ook 3 x gestart?
Geplaatst: 05.02.2012 - 15:20
door V70XCDriver
nee pas na de 3x voorgloeien
Geplaatst: 05.02.2012 - 16:13
door Gast
Dan lijkt het mij eerder een gloei probleem.
Geplaatst: 05.02.2012 - 18:11
door Oceanracer
Maar je blijft toch niet rondrijden met 3 lekkende injectoren? Je bent bekend met de risico's?
Geplaatst: 05.02.2012 - 18:15
door V70/2.4D/2003
Je bent bekend met de risico's?
Is goed voor de economie en de verjonging van het NL wagenpark.
TS heeft in elk geval een gloeiprobleem en dat afdichtingsprobleem.....tja, dat kost een paar centen.
Re: Slecht starten D5
Geplaatst: 06.02.2012 - 23:15
door MarioC70
V70XCDriver schreef:Hallo,
Mijn D5 uit 2002 start met deze kou super slecht (vanochtend zelfs helemaal niet), nu heb ik de auto deze week bij de dealer gehad om hier eens naar te kijken.
Zij kwamen met het advies om de injectoren te vervangen want deze lekten brandstof (3 in iedergeval, maar zij gaven het advies om ze allemaal maar te vervangen), kosten hiervan 2000 eurie?!?!?!
Na de mislukte startpoging van vanochtend de accu aan de lader gehad en na een uurtje of 4 en bij 3x voor gloeien starte de auto wel.
Wat denken jullie, kan het echt met de injectoren te maken hebben?? of is mijn accu aan vervanging toe, (motor draait wel goed rond bij het starten)
Graag jullie mening!
Die 2000 euro klopt al helemaal niet!
Dat komt neer op 400 euro per stuk,belachelijke prijsopgaaf dus.
Geplaatst: 06.02.2012 - 23:20
door MarioC70
Als je flink doorstart of een paar maal achter elkaar,dan bouwt de rail net genoeg druk op om aan te slaan in sommige gevallen.
Een D5 met goeie injectoren slaat ook aan zonder gloeibougies met dit koude weer.
Geplaatst: 07.02.2012 - 21:06
door V70XCDriver
Inmiddels ben ik bij een "gewone" garage geweest en deze kwamen tot de conclusie dat alle 5 de gloeibougies de geest gegeven hadden.
Deze zijn vandaag vervangen, ook zij hebben de injectoren nagemeten en kwamen eigenlijk tot de zelfde conclusie als de dealer, ze zijn eigenlijk alle 5 aan vervanging/revisie toe. kosten??, 600 eurie lager als de dealer??!!
Dus afspraak is reeds gemaakt.
En nee ik ben niet bekend met de risico's, vertel!
Geplaatst: 07.02.2012 - 21:10
door chris2
Mijn D5 start wel redelijk met deze -17 kou s'ochtends, komt alleen wel een blauwe wolk uit de uitlaat de 1e paar seconden na het starten, krijg toch niet het zelfde probleem als jij hebt hoop ik?? of is die blauwe rook de 1e seconden normaal?
Geplaatst: 07.02.2012 - 21:29
door V70XCDriver
Zo ff verder gekeken en de risico's zijn me nu helder.
maar zoals ik al zei de afspraak is reeds gemaakt.
Heeft het niet goed functioneren van de injectoren ook nog invloed op het verbruik van de auto???
In een eerder topic heb ik al eens aangegeven dat ik mijn v70 niet zuinig vind in vergelijk met mede forummers (die van mij met 1 op 12 bij eigenlijk alleen maar 80km wegen t.o.v. 1 op 16 bij de meeste forummers).
Geplaatst: 07.02.2012 - 23:26
door MarioC70
Dat heeft inderdaad gevolgen voor het verbruik een defecte injector of meerdere.
Geplaatst: 07.02.2012 - 23:27
door MarioC70
V70XCDriver schreef:Inmiddels ben ik bij een "gewone" garage geweest en deze kwamen tot de conclusie dat alle 5 de gloeibougies de geest gegeven hadden.
Deze zijn vandaag vervangen, ook zij hebben de injectoren nagemeten en kwamen eigenlijk tot de zelfde conclusie als de dealer, ze zijn eigenlijk alle 5 aan vervanging/revisie toe. kosten??, 600 eurie lager als de dealer??!!
Dus afspraak is reeds gemaakt.
En nee ik ben niet bekend met de risico's, vertel!
Sta er op dat ze de injectorleidingen ook vervangen!
Om lekkage te voorkomen!
Geplaatst: 08.02.2012 - 09:12
door CY325i
12 km op 1 lt en dat bij 80 km wegen ...
Bij dat soort waardes zou ik geen diesel rijden. Wellicht komt de motor, vooral met de huidige lage temperaturen, niet of nauwelijks op temperatuur. Lijkt mij niet bevorderlijk voor het verbruik.
Geplaatst: 08.02.2012 - 13:34
door Maus-met-Volvo
dat lijkt me rijkelijk veel>>> mijn D5 met 400.000 km draait momenteel 7,0 l/100km... start ook zonder voorgloeien en zonder blauwe walm...
Geplaatst: 08.02.2012 - 13:55
door NielsPHEV
zou eens bij een diesel specialist informeren, volgens mij worden de injectoren ook nogal eens gereviseerd.
Geplaatst: 08.02.2012 - 21:51
door V70XCDriver
Maus-met-Volvo schreef:dat lijkt me rijkelijk veel>>> mijn D5 met 400.000 km draait momenteel 7,0 l/100km... start ook zonder voorgloeien en zonder blauwe walm...
Dat is nu ook het punt, mijn boord comp geeft aan 6,3 op 100 km wat ik ook zou verwachten,
Maar goed om niet te veel van het topic af te dwalen, ben ik er al wel uit dat ik mijn injectoren ga vervangen/laten reviseren.
(tja het blijft toch je Volvo)
Geplaatst: 11.02.2012 - 22:43
door abbabak1
V70XCDriver schreef:(tja het blijft toch je Volvo)
:greenjumpers:
Geplaatst: 04.12.2013 - 01:19
door Turbo Will-I-Am
Sinds het vervangen, start hij als een zonnetje??
V70XCDriver schreef:Maus-met-Volvo schreef:dat lijkt me rijkelijk veel>>> mijn D5 met 400.000 km draait momenteel 7,0 l/100km... start ook zonder voorgloeien en zonder blauwe walm...
Dat is nu ook het punt, mijn boord comp geeft aan 6,3 op 100 km wat ik ook zou verwachten,
Maar goed om niet te veel van het topic af te dwalen, ben ik er al wel uit dat ik mijn injectoren ga vervangen/laten reviseren.
(tja het blijft toch je Volvo)
Re: Slecht starten D5
Geplaatst: 24.01.2015 - 00:04
door JeroenSpock
Ik kaap even een oude topic, er zijn al zoveel over de D5.
Mijn S60 D5 start steeds moeilijker in de kou. Heb er vanmorgen even een filmpje van gemaakt.
Daar voor heb ik even de accu spanning in de BC gezet, en nu ik het zelf terug zie denk ik dat het ook wel aan de accu kan liggen. Is het normaal dat die naar 9 volt zakt?
Tijdens het zoeken kom ik ook vaak de verstuivers tegen. Ik rijd nu 160.000 km in de auto, 5,5 jaar. Al die tijd is er geen verstuiver vervangen. Zou dat niet eens tijd worden?
Ik lees dat je ze kan testen door de retour te meten. Kan iemand uitleggen, of met een link, hoe ik dat moet doen?
Filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=mWRuZXpTMwU