Ik ben de S40's zat
Geplaatst: 08.02.2012 - 23:08
Eindelijk is dan het einde in zicht voor mijn 3e S40 van MY04+. Na 3 keer zo'n beetje dezelfde auto wordt het tijd voor wat anders.
Ik ben binnen gelopen bij BMW, Audi, Volkswagen en Peugeot. Buiten de BMW stuk voor stuk tegenvallers. Dan valt opeens de service van Volvo op. Bij de andere merken zien ze je niet eens staan in de showroom.
Afijn, uiteindelijk wat folders bemachtigd en tot de conclusie gekomen dat al deze auto's niet echt mijn ding zijn. Financieel gezien is de Peugeot 508 dan nog wel interessant in Hybrid uitvoering, met zijn 14% bijtelling.
Zelfs nog een proefrit gemaakt in een 508 diesel, maar het haalt het toch niet bij een Volvo. Zo'n auto rijdt heel goed, maar de stoelen uit mijn bijna 5 jaar oude S40 zitten nog steeds beter dan die in een nieuwe Peugeot. En laat ik helemaal niet beginnen over de ergonomie van de bediening en alle flitsende schermpjes, inclusief de HUD. Ik kon voor mijn leasebedrag een 508 rijden met alles er op en er aan en dan ook nog eens iedere maand goedkoper zijn, maar ik besloot toch dat ik het het geld waard vond om toch maar weer bij Volvo te gaan kijken.
De eerste leasecalculaties waren hoopvol. Ik had als doel een S60 DrivE Momentum met nog wat extra dingetjes, maar deze kreeg ik niet binnen het bedrag wat ik voor ogen had.
Uit wanhoop maar eens wat andere configuraties geprobeerd. Wat blijkt; met 35.000km per jaar zijn de maandelijkse kosten inclusief brandstof voor een T3 veel lager dan voor een DrivE :shock: . Het scheelde iets van tussen de 6 en 7 tientjes per maand. De oorzaak hiervan ligt in de relatief veel hogere restwaarde van de T3, gecombineerd met het lage verbuik.
De T3 is ook een 20% auto en ook nog eens lager geprijsd in de aanschaf (en ook nog eens 35pk meer), dus de keuze was snel gemaakt.
Dit is het uiteindelijk geworden:
S60 T3 Summum
- Vibrant Copper Metallic
- Sandstone Beige Leder Espress/Mocc Beechwood
- Business Pack Pro (gaat de leaseprijs ook van omlaag)
- Driver Support Line
- Verwarmbare voorstoelen
- 17" Njord velgen met SST banden en bandendruk meetsysteem
- Park assist voor en achter
- Afneembare trekhaak
- Vergendelingsknoppen in alle deuren
- Zonder model/motorbadge
- Sierstukken voor de uitlaat
- Sport pedalen
en een brilhouder en een as/vuilnisbak
Alles bij elkaar een stuk meer dan ik verwacht had en ook nog eens netjes binnen budget gebleven.
Ik ben binnen gelopen bij BMW, Audi, Volkswagen en Peugeot. Buiten de BMW stuk voor stuk tegenvallers. Dan valt opeens de service van Volvo op. Bij de andere merken zien ze je niet eens staan in de showroom.
Afijn, uiteindelijk wat folders bemachtigd en tot de conclusie gekomen dat al deze auto's niet echt mijn ding zijn. Financieel gezien is de Peugeot 508 dan nog wel interessant in Hybrid uitvoering, met zijn 14% bijtelling.
Zelfs nog een proefrit gemaakt in een 508 diesel, maar het haalt het toch niet bij een Volvo. Zo'n auto rijdt heel goed, maar de stoelen uit mijn bijna 5 jaar oude S40 zitten nog steeds beter dan die in een nieuwe Peugeot. En laat ik helemaal niet beginnen over de ergonomie van de bediening en alle flitsende schermpjes, inclusief de HUD. Ik kon voor mijn leasebedrag een 508 rijden met alles er op en er aan en dan ook nog eens iedere maand goedkoper zijn, maar ik besloot toch dat ik het het geld waard vond om toch maar weer bij Volvo te gaan kijken.
De eerste leasecalculaties waren hoopvol. Ik had als doel een S60 DrivE Momentum met nog wat extra dingetjes, maar deze kreeg ik niet binnen het bedrag wat ik voor ogen had.
Uit wanhoop maar eens wat andere configuraties geprobeerd. Wat blijkt; met 35.000km per jaar zijn de maandelijkse kosten inclusief brandstof voor een T3 veel lager dan voor een DrivE :shock: . Het scheelde iets van tussen de 6 en 7 tientjes per maand. De oorzaak hiervan ligt in de relatief veel hogere restwaarde van de T3, gecombineerd met het lage verbuik.
De T3 is ook een 20% auto en ook nog eens lager geprijsd in de aanschaf (en ook nog eens 35pk meer), dus de keuze was snel gemaakt.
Dit is het uiteindelijk geworden:
S60 T3 Summum
- Vibrant Copper Metallic
- Sandstone Beige Leder Espress/Mocc Beechwood
- Business Pack Pro (gaat de leaseprijs ook van omlaag)
- Driver Support Line
- Verwarmbare voorstoelen
- 17" Njord velgen met SST banden en bandendruk meetsysteem
- Park assist voor en achter
- Afneembare trekhaak
- Vergendelingsknoppen in alle deuren
- Zonder model/motorbadge
- Sierstukken voor de uitlaat
- Sport pedalen
en een brilhouder en een as/vuilnisbak
Alles bij elkaar een stuk meer dan ik verwacht had en ook nog eens netjes binnen budget gebleven.