Pagina 1 van 1

Vacantie dilemma

Geplaatst: 10.02.2012 - 07:01
door Volvo V40 + 244
Heb eigenlijk een luxe probleempje, we hebben een rondreis door Zweden en Noorwegen geboekt voor de zomervacantie :P
We zijn er al een paar keer eerder geweest, dus je rijdt heel veel en vaak over wat slechtere wegdek soorten. Dan zou onze 244 uit 1980 zich wel thuis voelen :lol: , maar ja,.. auto is net over de 1 ton aan km. Dat zou dan +/- 3000 km in drie weken extra erbij zijn. En dan nog de benzine soort ? E10 ? Ons andere karretje is een V40 1998 (386000 km) op LPG, maar door de standaard laag profiel bandjes stuiter je er uit bij slechte wegen. Ik ga niet extra op zoek naar gas, dus beide zouden daar op benzine rijden, de 244 is echt basic, geen airco of c.v. De V40 heeft wel een (werkende) airco Ben in 2001 in Noorwegen geweest met een andere V40, en dat koste een katalysator door 't gerammel over allerlei slechte wegen. Please advice ? Groeten Ron :roll:

Geplaatst: 10.02.2012 - 07:09
door Walter
De 240 lijkt me niet echt een probleem te hebben met E10. En gas is in Se slecht verkrijbaar, daar is geen omrijden aan. Als de 240 betrouwbaar is zou ik lekker met die gaan je zult merken dat ie er alleen lekkerder van gaat rijden. En die extra km's zorgen echt niet dat ie ineens afgeschreven is.

Geplaatst: 10.02.2012 - 12:17
door Volvo-Sverige
Je kunt ook gewoon Euro98 tanken, en de temperaturen in Noorwegen in de zomer lopen nooit op tot Spanje/Italiƫ-achtige temperaturen, maar mocht het zover komen kun je gewoon je raampje opendraaien, want op de Noorse wegen haal je zeer waarschijnlijk geen hoog gemiddelde. Op het hele stuk tussen de Noordkaap en Trondheim gaat de tomtom er vanuit dat je een gemiddelde van 60kmh haalt, waar constant 80 is toegestaan, maar een knappe die ook die 60 gemiddeld weet te halen met al die bochten, campers, vrachtwagens en elanden op die 2baans wegen! Bovendien is de 240 een geweldige reisauto en wat is er nou mooier dan met zo'n klassieker op reis gaan?

Geplaatst: 18.02.2012 - 21:56
door wouter van laer
Naar Zweden gaan moet natuurlijk met een echte zweedse Volvo!!!!

Geplaatst: 18.02.2012 - 23:54
door DawnBlueED
Zowel in Zweden als in Noorwegen is het wegdek op de doorgaande wegen van uitstekende kwaliteit.

Geplaatst: 19.02.2012 - 19:23
door OGA244
zou altijd met de 240 gaan

Geplaatst: 21.02.2012 - 22:31
door henqui
ik denk erover om ook die kant op te gaan met mijn 245 uit 1983! Als er iets kapot gaat, grote kans dat je de onderdelen bij de benzinepomp kunt kopen!

Geplaatst: 21.02.2012 - 22:33
door OGA244
dat wordt nog wat bij die onbemande pompen

Geplaatst: 22.02.2012 - 00:26
door DawnBlueED
Er zijn ook bemande pompen en die verkopen inderdaad nog wel eens wat Volvo onderdelen :) Deze foto maakte ik bij een benzinestation onderweg in Zweden.

Geplaatst: 22.02.2012 - 09:01
door bart simpson
dat is vast een benzinestation van een dealer

Geplaatst: 22.02.2012 - 09:19
door Walter
daar hangen de contactpunten nog... Wanneer is deze foto gemaakt?

Geplaatst: 22.02.2012 - 09:21
door OGA244
het ene na het andere station wordt tegenwoordig selfservice.... personeel is te duur en voorraden onderdelen zijn diefstalgevoelig

Geplaatst: 22.02.2012 - 09:56
door DawnBlueED
bart simpson schreef:dat is vast een benzinestation van een dealer
Walter schreef:daar hangen de contactpunten nog... Wanneer is deze foto gemaakt?
De foto is gemaakt in 2010 ergens op de route van Stockholm naar Lulea, er zat geen autobedrijf of iets dergelijks aan de benzinepomp vast. Dit was van alle pompen waar ik binnen geweest ben wel de gene met het meest uitgebreide assortiment aan Volvo onderdelen.

Hoe verder je naar het noorden rijd hoe bijzonderder de benzinepompen worden.....

Geplaatst: 22.02.2012 - 11:11
door Ben
Daar hangt bijna meer dan bij de NL dealer :-)

Geplaatst: 22.02.2012 - 12:15
door bart simpson
neem dan van mij aan dat station van een Volvo dealer is

Geplaatst: 22.02.2012 - 21:32
door DawnBlueED
Dat zal het zijn, ik vroeg ook al af waarom de diesel er donkerblauw was .......

Geplaatst: 23.02.2012 - 17:24
door abbabak1
bart simpson schreef:neem dan van mij aan dat station van een Volvo dealer is
Of de failliete boedel van een dealer :) Mijn ervaring is ook dat hoe noordelijker het station hoe beter gesorteerd... en hoe lager de diefstalcijfers...

Zo kon ik op een zondag, op de grens Finland/Noorwegen prima de uitgelopen achterwiellagers van een Cagiva Elefant vervangen.

OnTopic: Altijd met de 240 en als je technisch bent 50% E85 en je ontsteking 3 graden eerder. Het maakt je motor heel mooi schoon en je vervuilt veel minder !