Pagina 1 van 2
XC70 2.5T (Italiaanse import) vragen
Geplaatst: 10.02.2012 - 16:08
door Joost23
Hallo allemaal,
Ik heb een XC70 uit 10-2000 op het oog die in 2006 is geimporteerd.
Het gaat volgens de advertentie om een 2.5T
In sommige posts lees ik dat een XC uit 2000 een visco-koppeling heeft, in andere posts lees ik dat de 2.5T en de D5 altijd met een haldex-koppeling gemaakt is. Dus ik ben een beetje de weg kwijt.
Net een dealer gebeld en de verkoper zei dat een XC vanaf 2000 altijd met een Haldex is geleverd.....maar daar twijfel ik aan als ik hier zo van alles lees....
Ik hoop dat jullie me een beetje duidelijkheid kunnen geven!
Edit: of is het zo dat een MY 2000> altijd een 2.5T is en dus Haldex en de XC o.b.v. de V70 Classic een 2.4T is en dus altijd een Visco?
Groet Joost
Geplaatst: 10.02.2012 - 16:15
door bart simpson
In laat 2000 was er nog geen XC70/295 2.5T die kwam pas in 2002 my 2003, XC80/295 van eind 2000 is altijd een visco en altijd een 2.4T.
Vroeg 2000 was er ook nog een XC70/876, die had ook een 2.4T met visco.
Die dealer praat onzin, Haldex is vanaf my 2003 pas op de 210pk 2.5T en vanaf 2002 al op de D5.
Op de S60/384 2.4T AWD was Haldex er overigens vanaf 2000 al.. maar alleen op de S60/384 2.4T AWD!
Geplaatst: 10.02.2012 - 16:23
door Joost23
Hoi Bart,
Dank voor je snelle antwoord. Dus deze kan geen 2.5T zijn? Dus geen Haldex?
http://www.pietsmink.nl/detail/5315629/ ... -2.5-T-Awd
Geplaatst: 10.02.2012 - 16:27
door Ben
Slordig om als autoverkoper een foto op z'n kant te publiceren.
Getuigt van weinig aandacht voor detail.
Als dat in een advertentie al zo is, hoe is het dan met de auto zelf.
Geplaatst: 10.02.2012 - 16:29
door bart simpson
onmogelijk, die 147KW 2435CC wordt naar 2.4T afgerond, de 2.5T was 2521C en had 154KW
Geplaatst: 10.02.2012 - 16:32
door Joost23
Ik was al aan het zoeken naar het verschil tussen 2.4t en 2.5t motor.
dus 2435 cc / 200 pk versus 2521 cc en 210 pk...Dus dit is een 2.4t, dus visco.
Maakt me toch erg aan het twijfelen.
@Ben, auto ziet er op zich best netjes uit. Wel wat gebruikssporen, maar dat is ook niet raar met 300.000. Slordig van de foto idd, maar het zijn automonteurs, geen vormgevers...
Geplaatst: 10.02.2012 - 19:32
door Koosvm
Voor die prijs krijg je in ieder geval wel veel auto. Scheelt hoop afschrijving! Ik zou persoonlijk wel bang zijn voor aardig wat onderhoud dat komen gaat. Is inderdaad visco koppeling trouwens. Succes!
Geplaatst: 10.02.2012 - 19:42
door Gast
Er zijn hier op dit forum ook slechte ervaringen met Italiaanse Volvo's.
Meer km's als op de klok werd aangegeven....
Geplaatst: 10.02.2012 - 19:47
door V70/2.4D/2003
AlexV70 schreef:Er zijn hier op dit forum ook slechte ervaringen met Italiaanse Volvo's.
Meer km's als op de klok werd aangegeven....
+1.
Maar, met een vraagprijs van 4500 moet daar wel wat te doen zijn. Voor iemand die een gokje durft te nemen is daar niks mis mee. Uitgebreide aankoopkeuring en, na aanschaf, geen garantie. Als er bij de aankoopkeuring wat naar boven komt is de winst voor de verkoper hoe dan ook al gevlogen. Enniehoe, succes met de keuze/aankoop.
Geplaatst: 10.02.2012 - 19:51
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 10.02.2012 - 19:53
door Laguna-S60
Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe: 8
Datum eerste toelating NL: 28 december 2004
APK verloopdatum: 25 mei 2012
Import auto: Ja
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Rechtspersoon
Eigenaar van: 10 september 2008
Dagen Eigenaar: 1249
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 7
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 17 juni 2008
Dagen Eigenaar: 85
Eigenaar tot: 10 september 2008
Eigenaar 6
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 27 februari 2008
Dagen Eigenaar: 111
Eigenaar tot: 17 juni 2008
Eigenaar 5
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 14 december 2007
Dagen Eigenaar: 75
Eigenaar tot: 27 februari 2008
Eigenaar 4
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 31 mei 2007
Dagen Eigenaar: 197
Eigenaar tot: 14 december 2007
Eigenaar 3
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 05 mei 2007
Dagen Eigenaar: 26
Eigenaar tot: 31 mei 2007
Eigenaar 2
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 01 mei 2007
Dagen Eigenaar: 4
Eigenaar tot: 05 mei 2007
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 28 december 2004
Dagen Eigenaar: 854
Eigenaar tot: 01 mei 2007
Geplaatst: 10.02.2012 - 19:54
door V70/2.4D/2003
Alleraardigst. Maar hoe zit het met de historie, idem ten aanzien van het onderhoud etc etc.
Edit: Excuses, onze wilde puber was mij een slag voor

Geplaatst: 10.02.2012 - 20:24
door bart simpson
eigenaar 4 en 6 waren hem rap zat, eigenaar 8 snap ik niet zo goed, de bijtelling over de nieuwwaarde op zo'n oud ding, dat alles nog los van het marge nadeel...
Geplaatst: 10.02.2012 - 20:58
door V70/2.4D/2003
Conclusie: doe maar niet?
Geplaatst: 10.02.2012 - 21:47
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 11.02.2012 - 05:14
door bart simpson
ja maar verkoop je een margauto ooit weer moet je de btw a 19% wel nog even toevoegen op je verkoopprijs
Geplaatst: 13.02.2012 - 13:26
door Joost23
V70/2.4D/2003 schreef:Conclusie: doe maar niet?
Dat is wel mijn conclusie geworden.
Geen zin om na iedere rit > 150 km meteen de profieldiepte van de banden te controleren...oftewel, de angst dat de AWD de geest geeft.
Daarbij: aantal kleine dingen die het niet deden (stoelverwarming etc) en een ratel in de blok (poelie van de airco moest gespannen worden) zijn voor mij aanleiding om deze te laten staan.
En dat het italiaanse import was vond ik ook niet echt een pre. Ken de verhalen vanuit het volvo850forum
Geplaatst: 13.02.2012 - 14:33
door mad
Goed besluit! 8 vorige eigenaren.... beetje sletterig type deze Volvo.. en de zoektocht naar een volgende is al een hoop plezier. Niet te snel verliefd worden, want voor je het weet heb je de verkeerde doos onder je kont.

Geplaatst: 13.02.2012 - 14:39
door NJ8
@Laguna-S60
waar vind je deze historie informatie? Is dit op het net inzichtelijk?
Geplaatst: 13.02.2012 - 14:55
door Laguna-S60
http://www.zomoto.nl/SearchMyCar.aspx
Kenteken invullen, willekeurig type aanklikken en dan het kopje historie
