Pagina 1 van 2
Binnenwerk stekkers bobine. 960 1995
Geplaatst: 16.02.2012 - 18:03
door arjan_de_jong
Ik wil de stekkers vervangen van de bobines van mijn 965.
Nu heb ik de stekkers al binnen plus de koperen stekkertjes die aan de draden geknepen moeten worden. Maar er hoort ook nog iets in de stekker. Soort afdichtrubber/huls.
Nu heb ik dit natuurlijk bij de dealer gevraagd en mee gekeken op de tekening van Vida maar echt duidelijk word je er niet van wat nodig is. Hij had al iets besteld maar dat leek er niet echt op.
Nu heeft hij nog iets anders laten komen maar dat komt uit zweden dus dat duurt even maar ik heb er een hard hoofd in dat het de goede zullen zijn.
Iemand een idee welk artikelnummer ik nodig heb?
Geplaatst: 16.02.2012 - 18:18
door Iroll
Een foto plaatsen van wat je precies bedoelt is wel zo verhelderend.
Geplaatst: 16.02.2012 - 18:30
door arjan_de_jong
Bij deze een paar foto's. Hoop dat het wat duidelijk is nu.
Zoals je ziet zit er in de stekker een rood achtig rubber. maar om de snoertjes zelf zit er ook een soort zwarte tule. Dus kans dat ik ook 2 verschillende dingen nog nodig heb.
Bij de meeste stekkers is dat rode geheel vergaan en afgebrokkeld.
De volgende onderdelen heb ik al:
12x: 949002
6x 9144275
Geplaatst: 16.02.2012 - 19:21
door MarioC70
Dat zijn die gummie afdichtdingetjes,die horen eigenlijk bij een nieuwe stekker te zitten.
Geplaatst: 16.02.2012 - 20:24
door arjan_de_jong
Hmm daar zitten ze dus niet bij. Ik heb er 6 binnen gekregen en ze zitten in een geseald zakje.
Enig idee of je ze los kan bestellen?
Geplaatst: 16.02.2012 - 23:09
door MarioC70
Zal morgen even voor je kijken!
Geplaatst: 17.02.2012 - 09:00
door arjan_de_jong
Dat is super! Alvast bedankt!
Geplaatst: 17.02.2012 - 13:17
door MarioC70
Ik kom ze op de tekening niet tegen en op een volvo heb ik gekeken en daar zitten die vierkante rubbertjes ook niet op.
Wel een compleet kabelboompje kom ik tegen voor die bobines met stekkers enz .
Geplaatst: 17.02.2012 - 16:32
door piet22
Ik heb hetzelfde probleem met mijn V90. Ik rij al 1 1/2 jaar rond met alleen de metalen connectortjes die ik iets heb aangeknepen zodat ze goed vast op de bobine geschoven kunnen worden. Werkt verder prima overigens.
Dave Barton verkoopt draadbomen. Het lijkt wel of hij een soort hoge temperatuurslang om de metalen connectoren heeft geschoven die dan weer in de plastic buitenconnector moet passen:
http://www.davebarton.com/volvoharnesses-960.html
Dus eigenlijk zou je alleen een slang moeten vinden die goede temperatuureigenschappen heeft en de goede binnen- en buitendiameter. Die slang kan je dan om je bestaande metalen connectoren schuiven.
Als alternatief: zou er geen hoge temperatuurkit bestaan?
Geplaatst: 17.02.2012 - 16:50
door Iroll
Krimpkous werkt eventueel goed als vervanger om de draden en connectoren te isoleren. Schuif je over een draadje en connector heen, verhit je en krimpt er dan strak omheen. Heb ik gebruikt voor de bedrading en stekkertjes van de injectoren van mijn 1800ES en zit al jaren op die vrij hete plek. Ideaal spul.

Geplaatst: 17.02.2012 - 21:22
door Msuidgeest
Verhitten moet je eigenlijk met een föhn doen.
Geplaatst: 18.02.2012 - 00:44
door MarioC70
Msuidgeest schreef:Verhitten moet je eigenlijk met een föhn doen.
Met een simpele aansteker gaat het uitstekend!
Je hebt niet altijd de ruimte om het met een fohn te doen,zeker niet in erg kleine ruimtes.
Geplaatst: 18.02.2012 - 00:54
door wim de jong
Of je nu met een föhn of aansteker zit in kleine ruimtes.....zelfde probleem.
Ik zou daar op de cylinderkop zeker niet willen wezen met een brandende aansteker, er ligt altijd wel een beetje olie cq benzine. Plus andere gevoelige zaken.
Voor professioneel werk mag/kan het niet, maar een hete soldeerbout is hier makkelijker, en "direct to the point" !
Geplaatst: 18.02.2012 - 01:03
door MarioC70
Met benzinedampen is een fohn ook geen aanrader,met een luchtslang in de buurt gebeurd er niets.
Er is verschil in dagelijks werk wat je doet of af en toe is aan een auto sleutelen,maar daar zijn al veel topics over geschreven.
Geplaatst: 18.02.2012 - 08:04
door Iroll
Olie vliegt echt niet in de brand met een aansteker. En als je een benzine lek hebt terwijl je zo dom bent om daar niet eerst iets aan te doen dan vliegt ie vandaag of morgen vanzelf wel in de brand door kortsluiting van de blootliggende bedrading. Gewoon isoleren met krimpkous en je gezonde verstand gebruiken met de aansteker/hete föhn/soldeerbout.
Geplaatst: 18.02.2012 - 08:43
door arjan_de_jong
Toch raar dat het gewoon niet leverbaar is bij volvo.
Zit nu nog in de ardennen maar zal dinsdag kijken wat de dealer binnen heeft gekregen.
Krimpkous ken ik wel maar is veel te dun om die stekker op te vullen. En kit ben ik ook niet zon voorstander van want die stekker moet ook nog los kunnen.
Geplaatst: 18.02.2012 - 09:20
door piet22
arjan_de_jong schreef:En kit ben ik ook niet zon voorstander van want die stekker moet ook nog los kunnen.
Het is dan ook de bedoeling dat je de metalen connectoren in de grote plastic connectoren vastkit zodat als je de plastic connector losmaakt van de bobine dat de twee metalen connectoren meekomen.
Maar ik ben ook voorstander van wat dikkere slang. Siliconenslang kan tot 200C hebben, maar ik denk dat dit te weinig is.
Als je na een lange rit de auto stil zet dan kan het daar onder het dekseltje knap warm worden denk ik.
Geplaatst: 18.02.2012 - 10:13
door arjan_de_jong
Ik ben bang dat kit te zacht blijft en als ik dan een keer de stekker los haal ik enkel de stekker los trek.
Geplaatst: 18.02.2012 - 17:45
door MarioC70
Die afdichtrubbertjes zitten in de bobines,dus niet bij de stekkers geleverd zag ik vandaag,heb bij een nieuwe bobine gekeken,daar zit een rubbertje in.
Geplaatst: 18.02.2012 - 20:33
door arjan_de_jong
En 1 rubbertje is genoeg voor 1 stekker?
Om nu 6 bobines te kopen voor enkel die rubbers...