Pagina 1 van 1
Aankoopadvies Volvo V70 2001-2 LPG3/Benzine
Geplaatst: 16.02.2012 - 18:48
door Eelcozon
Beste kenners,
Ik ben opzoek naar een V70 wil hier echter niet te veel voor uitgeven. Ik rijd ongeveer 20000Km per jaar. Nu ben ik gaan speuren op het net en ben ik tot de volgende 2 opties gekomen. Graag jullie advies met betrekking tot de onderstaande 2 V70's....
1
V70 170PK 2001 Benzine 185403Km
2.
V70 140PK 2002 LPG3 238437Km
Ik zie graag jullie reacties tegemoet!
Eelco
Geplaatst: 16.02.2012 - 19:25
door MarioC70
Wat belangrijk is,is de toestand van de cilinderkop,is de klepspeling goed enz enz.
Je kunt ook beter een 170pk kopen dan een 140pk.daar zit wat meer power in.
Als je een auto koopt is het beter er een keuring op los te laten bij de ANWB,of een aankoopkeuring bij een Volvo dealer laten doen.
Geplaatst: 16.02.2012 - 19:32
door Laguna-S60
Als je 20.000 km per jaar rijdt zou ik eerder een D5 of 2.4D of zelfs een 2.5D aanraden..., en qua keuring kun je (naar mijn mening) beter naar de dealer omdat die stukken goedkoper is!
Geplaatst: 16.02.2012 - 19:38
door Doeke Dobma
De eerste: ziet er op die ene foto mooi uit, maar 1. jammer van die niet-originele nepvelgen en 2. waarom zit er een recenter kenteken op?
De tweede: bestuurdersstoel nogal smerig, stuur versleten, motorstoring... hmm weinig vertrouwen in. Velgen niet origineel op dit type geleverd, wel origineel Volvo (XC90?).
Zijn er meer foto's van de eerste? Ook denk ik dat er nog wel meer auto's aan je selectie toegevoegd kunnen worden, in die omgeving vind je deze auto's bij bosjes tegelijk, toch? Wat is je eisen pakket?
Geplaatst: 16.02.2012 - 19:39
door V70/2.4D/2003
Eelcozon, ik heb geen idee wat je budget is maar:
Ik heb die beide auto's eens op de foto's bekeken en ik zou ze beide laten staan c.q. hard bij weglopen. Nr. 2 is een uitgeleefd hok, niet meer en minder dan dat, en dat zegt vaak voldoende over de rest.
Nr. 1 vertrouw ik niet. Zit in elk geval een te nieuw kenteken op dus het zou een import kunnen zijn.
Wat jij moet doen met 20k per jaar is op jacht naar een dieseltje met, zoals onze forum-Fryslân-puber terecht stelt, een D5 of 2.5D in het vooronder.
Kost bij aanschaf iets meer maar op de lange termijn verdien je dat zat terug.
(En voor de rest van de alhier aanwezigen, we gaan NIET zeuren over wel of geen LPG, O.K.?)
Geplaatst: 16.02.2012 - 19:44
door Laguna-S60
Had de foto's nog niet zo heel goed bekeken.., maar nr 2 is inderdaad totaal uitgeleefd dus ver bij uit de buurt blijven...,
Verder heeft auto 1 maar 1 eigenaar gehad in Nederland 2008-2012.
En auto 2:
Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe: 5
Datum eerste toelating NL: 04 januari 2002
APK verloopdatum: 15 feb 2012
Import auto: Nee
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 24 september 2011
Dagen Eigenaar: 146
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 4
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 12 juni 2009
Dagen Eigenaar: 834
Eigenaar tot: 24 september 2011
Eigenaar 3
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 24 november 2006
Dagen Eigenaar: 931
Eigenaar tot: 12 juni 2009
Eigenaar 2
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 27 oktober 2006
Dagen Eigenaar: 28
Eigenaar tot: 24 november 2006
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 04 januari 2002
Dagen Eigenaar: 1757
Eigenaar tot: 27 oktober 2006
Geplaatst: 16.02.2012 - 20:00
door toppertje
V70/2.4D/2003 schreef:
Wat jij moet doen met 20k per jaar is op jacht naar een dieseltje met, zoals onze forum-Fryslân-puber terecht stelt, een D5 of 2.5D in het vooronder.
zoals die van mij bijvoorbeeld

Geplaatst: 16.02.2012 - 20:03
door V70/2.4D/2003
Voor dat geld....INDERDAAD!!!
Zet die van jou eens naast die nummer 2. Man, dat is het verschil van hel en hemel.
Eelcozon, Even zoeken in de afdeling "te koop". Die van toppertje kun je bijna ongezien kopen voor hetzelfde geld en je hebt een keurig nette V70 2.5D die nog jaren mee kan.
Geplaatst: 16.02.2012 - 20:18
door toppertje
Ger,
helaas staat hij daar niet meer tussen.
hij is daar doorBen? verwijderd.
Geplaatst: 16.02.2012 - 21:09
door bartv70
Lekker gaan dieselen met 20.000km p/j
Geplaatst: 16.02.2012 - 21:24
door bartv70
Zoiets of
Zoiets
Links lopen erg langzaam (update van de site?)
Geplaatst: 16.02.2012 - 21:58
door Oceanracer
toppertje schreef:Ger,
helaas staat hij daar niet meer tussen.
hij is daar doorBen? verwijderd.
Advertenties worden automatisch na 30 dagen verwijderd.
Geplaatst: 16.02.2012 - 22:19
door Bakboord1
Bart je eerste auto zie ik niet maar is een classic.
De tweede is extra kaal.
Maar ik denk wel dat TS beter rustig kan kijken naar een ander exemplaar.
Al hoeft met zijn eerst genoemde optie niets mis te zijn. Auto is geïmporteerd vermoed ik (RDW-check niet gedaan) maar daarna altijd in onderhoud geweest bij de verkoper. Hoeft dus niet persé fout te zijn. Zelf zou ik kiezen voor dynamic stoelen maar dat is persoonlijk.
Geplaatst: 16.02.2012 - 22:43
door bartv70
1e is inderdaad een "oudje", maar 160.000km is net ingereden en de prijs is binnen het gestelde budget
Geplaatst: 17.02.2012 - 09:58
door piotrV70
MarioC70 schreef:Wat belangrijk is,is de toestand van de cilinderkop,is de klepspeling goed enz enz.
Je kunt ook beter een 170pk kopen dan een 140pk.daar zit wat meer power in.
Als je een auto koopt is het beter er een keuring op los te laten bij de ANWB,of een aankoopkeuring bij een Volvo dealer laten doen.
Daar zit 30pk tussen, in een toerenbereik waar je nauwelijks komt. Koppel is nagenoeg hetzelfde. Onzin om een mooi exemplaar om die reden te laten staan.
Ik zou het advies van BartV70 opvolgen. Een nette Duitser kopen. Ik snap werkelijk waar niet waarom mensen ueberhaupt gaan kijken naar uitgeleefde hokken bij louche handelaren. Binnen jouw budget kun je best iets fatsoenelijks kopen.
Geplaatst: 17.02.2012 - 10:10
door sju_art
Ja de 170 pk versie is voor mij een nutteloze versie. Tot 4500 hetzelfde als de 140 pk versie (zo'n beetje). Wie gaat er nou 5.000 rpm draaien? Wat een lawaai

. Als je snel wilt koopt een T5...
Als je niet bereid bent te betalen, kun je voor een basis diesel nog wel slagen denk ik. Als je niet perse voor het >2000 model wilt gaan, koop dan een V70 2.5 10V op LPG G3. Voor LPG G3 een betere motor.
Geplaatst: 17.02.2012 - 15:59
door Laguna-S60
sju_art schreef:Wat een lawaai

.
een lawaai

, ben ik het niet mee eens bij een beetje door trekken beginnen die 5 cilinders zo lekker te zingen :twisted:
Geplaatst: 17.02.2012 - 16:08
door sju_art
Nou vanaf 5000 rpm is dat gewoon lawaai, plus de mex zit zelf op 6000 rpm. Maar ieder z'n mening; het roffeltje klinkt voor mij het lekkerst bij langzaam wegrijden en tussen de 2500-3500 rpm. Maar das persoonlijk.
Geplaatst: 17.02.2012 - 16:15
door EVV
Het mooiste klinken ze toch in een 850 of S70/V70, alle modellen daarna zijn een stuk minder mooi gaan klinken.
Geplaatst: 20.02.2012 - 15:55
door sju_art
Wederom persoonlijk

, dat ie stiller is geworden waardeer ik wel

.