de LLM heeft 't gedaan...!?
Geplaatst: 20.02.2012 - 08:54
zaterdag had ik serieus veel ernstigere klachten dan normaal, over het loopje van mijn v70; in benzinestand was het principe "minder is meer" oftewel heel voorzichtig gas geven, dan bleef hij aan, en meer gas geven betekende dat je het idee had alsof je je lpg-tank helemaal leeg hebt gereden, dus juist erg terug vallen. in stand benzine kon ik daarom niet harder dan 40 km/h. lpg was daarbij mijn redding, ging een stuk beter, maar hield tijdens iedere acceleratie een moment in, en gaf geen vol vermogen.
nou is er gekeken naar bougies, bobine nattigheid van vloeistoffen of olie, prachtig schoon. uitlezen gaf ook geen meldingen.
echter met de LMM eraf: als een zonnetje. LMM schoongemaakt en terug, leek het nu beter te doen
.
later ritje gemaakt met koude motor, en het was weer pet... :evil: ik heb verder gereden zonder LMM, en dat brult ie weer als een beer.
Welke conclusie ga ik nu trekken? heel simpel 1 en 1 is twee? en de LMM heeft het gedaan? of kan het ook iets met de software te maken hebben?
heb wel eens iets langs zien komen over calibratie???
feit is wel dat ik vóór deze klachten (erger werden) nog niet met vochtig weer met deze auto heb gereden, en toen de klachten naar boven kwamen wel nat weer (heb auto net 2 weken), maar natuurlijk om het ingewikkeld te maken heb ik ook vóór deze rit het lampje voor het uitlaatsysteem gereset met de truc van "de minpool los voor 10 sec" :roll: .
durf nu niet meteen als een gek LMM aante schaffen terwijl het toch nog ergens anders aan kan liggen :roll: .
nou is er gekeken naar bougies, bobine nattigheid van vloeistoffen of olie, prachtig schoon. uitlezen gaf ook geen meldingen.
echter met de LMM eraf: als een zonnetje. LMM schoongemaakt en terug, leek het nu beter te doen
later ritje gemaakt met koude motor, en het was weer pet... :evil: ik heb verder gereden zonder LMM, en dat brult ie weer als een beer.
Welke conclusie ga ik nu trekken? heel simpel 1 en 1 is twee? en de LMM heeft het gedaan? of kan het ook iets met de software te maken hebben?
heb wel eens iets langs zien komen over calibratie???
feit is wel dat ik vóór deze klachten (erger werden) nog niet met vochtig weer met deze auto heb gereden, en toen de klachten naar boven kwamen wel nat weer (heb auto net 2 weken), maar natuurlijk om het ingewikkeld te maken heb ik ook vóór deze rit het lampje voor het uitlaatsysteem gereset met de truc van "de minpool los voor 10 sec" :roll: .
durf nu niet meteen als een gek LMM aante schaffen terwijl het toch nog ergens anders aan kan liggen :roll: .