Pagina 1 van 3
Dus ze zeggen dat dealers beter te werk gaan?
Geplaatst: 20.02.2012 - 17:17
door dutchlimits
Ik was dus van plan om een nieuwe kentekenplaat houder te monteren op mijn volvo omdat de oude was gescheurd, wat blijkt, deze dealer heeft gewoon kit onder de plaat gespoten om de scheur te verbergen (toen we de auto kochten zagen we niets). Later scheurde de houder.
Nu nog erger:
Ik demonteer de houder, wat zie ik? Kale gaten dat zij hebben geboord dwars door de kofferbak heen om schroeven doorheen te rammen! Wat betekend dit? Roest! Nog erger: in de rechter boven hoek hebben ze 3 pogingen nodig gehad om het goed te krijgen.. Wat een stelletje.... (laat ik het netjes houden: prutsers).
Mensen, hoe zorg ik ervoor dat de roest niet verder gaat?
Ik kom nooit weer daar, zo ga je niet met een super nette auto om! (destijds had de auto pas 19.000 km, van een oud vrouwtje geweest).
Foto's (auto is niet schoon):
Het resultaat:

Geplaatst: 20.02.2012 - 17:18
door Ben
Wat een jojo's zeg.
Maar wel een forumkentekenplaatsticker om de boel mooi te maken

Geplaatst: 20.02.2012 - 17:31
door blastaway
Dju, das wel amateuri....
Maar goed,
Ik zou het goed kaal schuren, primer en lakken (evt. met stift) zit toch achter nr.bord.
Geplaatst: 20.02.2012 - 17:40
door dutchlimits
Ja er zit niets anders op lijkt me.. anders laat ik het wel zwart doen door een adresje hierzo..
ik heb zelfs de directeur gemaild net van die dealer:
Geachte heer ***,
Mijn vader (*******) heeft een Volvo S40 1.8i gekocht bij jullie met destijds 19.000 km op de teller. Dit was ongeveer 1,5 a 2 jaar geleden. Helaas is hij inmiddels overleden. Om deze reden heb ik de auto van hem overgenomen als emotionele waarde. Hij had deze auto voor een bedrag van maar liefst 10.000 euro overgenomen van jullie dealer. Deze Volvo was door jullie vanaf nieuwstaat onderhouden, ook was de auto bij jullie aangeschaft, daarom spreek ik jullie erop aan.
Super mooie auto, maar tot mijn verbazing zag ik dat de kentekenplaat houder was gescheurd en er zat kit achter (wij hebben hier verder niets mee gedaan, is zo bij jullie weg gekomen, mogelijk "gerepareerd" door jullie). Om deze reden had ik de houder verwijderd om een nieuwe te monteren, maar tot mijn schrik zag ik dat er gaten in de carrosserie zijn geboord om de houder op zijn plek te monteren, onbewerkt, dit houdt in: het begint te roesten. En het allerergste is nog: Rechts bovenin zijn 3 pogingen nodig geweest om het gat op de goede plek te krijgen. Ook is degene die dit heeft gedaan blijkbaar uitgeschoten met zijn boortje want buiten de gaten zit ook allemaal roest nu.
Ik probeer niets te bereiken met deze mail maar ik wil wel laten weten dat dit echt een slordige werkwijze is geweest en ik hoop dat jullie dat in het heden niet zo doen, ik had van een erkende volvo dealer wel een nettere werkwijze verwacht, nu kan ik het oplossen anders gaat het doorroesten.
Dank u voor de aandacht.
Groeten,
*******
Geplaatst: 20.02.2012 - 17:41
door euerw
Gaten goed schoon maken en behandelen met goede grondlaag en evt weer op kleur met lakstift.
Evt plaatje aan de binnenkant met polymax er tegen aan lijmen
Geplaatst: 20.02.2012 - 17:42
door dutchlimits
euerw schreef:Gaten goed schoon maken en behandelen met goede grondlaag en evt weer op kleur met lakstift
Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Goede oplossing, dank u
Geplaatst: 20.02.2012 - 17:51
door s60magic
Lijkt nergens naar, lijkt wel een sloperij ipv een dealer.
Geplaatst: 20.02.2012 - 18:04
door V70/2.4D/2003
Henk kennende gaat hij daar iets aan doen. En voor de helderheid, je werkt er vlakbij. Ga eens bij Henk aan de bel en gun hem de mond, dat heeft hij zeker verdient.
Opmerking mijnerzijds: ook ik heb "ervargingen" met de dealer waar ik de mijne heb gekocht, en dat is een andere dan deze. Het verhaal delen is één, gelijk met de naam gooien zonder daarbij eerst de betreffende dealer de mond te hebben gegund is persoonlijk niet mijn ding. Moest ik even kwijt, waarvan akte.
Geplaatst: 20.02.2012 - 18:16
door dutchlimits
V70/2.4D/2003 schreef:Henk kennende gaat hij daar iets aan doen. En voor de helderheid, je werkt er vlakbij. Ga eens bij Henk aan de bel en gun hem de mond, dat heeft hij zeker verdient.
Opmerking mijnerzijds: ook ik heb "ervargingen" met de dealer waar ik de mijne heb gekocht, en dat is een andere dan deze. Het verhaal delen is één, gelijk met de naam gooien zonder daarbij eerst de betreffende dealer de mond te hebben gegund is persoonlijk niet mijn ding. Moest ik even kwijt, waarvan akte.
Je hebt gelijk, ik heb de naam verwijderd. Ik ga actie ondernemen.
Geplaatst: 20.02.2012 - 18:18
door V70/2.4D/2003
dutchlimits, TOP!
Geplaatst: 20.02.2012 - 19:08
door bart simpson
V70/2.4D/2003 schreef:Henk kennende gaat hij daar iets aan doen. En voor de helderheid, je werkt er vlakbij. Ga eens bij Henk aan de bel en gun hem de mond, dat heeft hij zeker verdient.
Opmerking mijnerzijds: ook ik heb "ervargingen" met de dealer waar ik de mijne heb gekocht, en dat is een andere dan deze. Het verhaal delen is één, gelijk met de naam gooien zonder daarbij eerst de betreffende dealer de mond te hebben gegund is persoonlijk niet mijn ding. Moest ik even kwijt, waarvan akte.
+1
Geplaatst: 20.02.2012 - 20:25
door rvo033467
Hoe weet je zeker dat de dealer het heeft gedaan en niet de 1e eigenaar?
Geplaatst: 20.02.2012 - 20:27
door V70/2.4D/2003
rvo033467,
dutchlimits, gaat er mee aan de gang en ik weet zeker dat hij het resultaat van zijn acties met ons gaat delen. Heb geduld mijn waarde

Geplaatst: 20.02.2012 - 20:30
door dutchlimits
rvo033467, Omdat de eerste eigenaresse een vrouw in de 80 was. Lijkt me stug dat zij met een boormachine een kenteken plaat monteert. Plus er stond hun naam op de houder. Ook werd verteld bij het kopen van de auto dat de auto altijd daar zijn beurten heeft gehad.
Geplaatst: 20.02.2012 - 20:39
door E.T.
dutchlimits schreef:Je hebt gelijk, ik heb de naam verwijderd. Ik ga actie ondernemen.
dutchlimits schreef: Plus er stond ************ op de houder. Ook werd verteld bij het kopen van de auto dat de auto altijd daar zijn beurten heeft gehad.
Niet te enthousiast

Geplaatst: 20.02.2012 - 21:48
door dutchlimits
E.T., Woeps :oops: inderdaad ik wil weer te snel

Geplaatst: 20.02.2012 - 21:49
door DawnBlueED
Ik zou het aanstippen met een roestwerendmiddel, dat dan laten drogen en vervolgens de gaatjes dichtkitten met blanke siliconenkit.
Nieuwe kentenplaathouder er op en en je ziet er niks meer van.
Dit probleem komt heel vaak voor, de oorzaak is primair het monteren van kentenplaathouders met reclame van de verkopende partij.
Geplaatst: 20.02.2012 - 21:54
door dutchlimits
DawnBlueED schreef:Ik zou het aanstippen met een roestwerendmiddel, dat dan laten drogen en vervolgens de gaatjes dichtkitten met blanke siliconenkit.
Nieuwe kentenplaathouder er op en en je ziet er niks meer van.
Dit probleem komt heel vaak voor, de oorzaak is primair het monteren van kentenplaathouders met reclame van de verkopende partij.
Ja ik zal het eerst wel met roestwerende spul besmeren en later met een lakstift eroverheen gaan.. gaat mij erom dat het roesten stopt.. maakt het ook uit dat er water naar binnen komt? (loopt er gewoon uit toch met een overloop?)
Ik heb er nu geen schroefjes meer in namelijk, die heb ik nu in de middelste gaten waar het in hoort, waar al schroefdraad en alles in zit..
Geplaatst: 20.02.2012 - 21:59
door Gast
V70/2.4D/2003 schreef:Henk kennende gaat hij daar iets aan doen. En voor de helderheid, je werkt er vlakbij. Ga eens bij Henk aan de bel en gun hem de mond, dat heeft hij zeker verdient.
Opmerking mijnerzijds: ook ik heb "ervargingen" met de dealer waar ik de mijne heb gekocht, en dat is een andere dan deze. Het verhaal delen is één, gelijk met de naam gooien zonder daarbij eerst de betreffende dealer de mond te hebben gegund is persoonlijk niet mijn ding. Moest ik even kwijt, waarvan akte.
+1
er is een mooi spreekwoord. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
Ook bij ons gebeurt er wel eens iets, waardoor je denkt, "hoe bedenken ze het in godsnaam" - als leidinggevende/directie weet je hier vaak niets van af.
Als je het echter te weten komt (van de klant), kun je er iets mee.
1. probleem van de klant oplossen en hem het vertrouwen geven dat zijn klacht gegrond is en heel serieus genomen wordt.
2. de veroorzaker op zijn gedrag aanspreken om herhaling in de toekomst te voorkomen.
Met modder gooien helpt niet veel, omdat het over het algemeen niet terecht komt bij de persoon die er iets aan kan veranderen.
Geplaatst: 20.02.2012 - 22:09
door DawnBlueED
Ja, naar binnenlopend water kan voor grote problemen zorgen, vandaar dat ik het zou dichtkitten. Aan de andere kant zijn het maar kleine gaatjes, dus het zal ook wel weer meevallen.
Jij beslist
