Pagina 1 van 1

PV544 uit noord-zweden importeren

Geplaatst: 21.02.2012 - 17:04
door stefan2511
Ik zit momenteel in noord-zweden voor mijn studie en ik denk er aan om na mijn studietijd hier in Zweden een klassieke volvo mee te nemen naar Nederland. Zelf ben ik momenteel meer actief in de oud-franse hoek (ik heb mei vorig jaar m'n Volvo 440 vervangen voor een Peugeot 504 PU '84 en daarmee ben ik nu in Zweden), maar het leek mij een leuk idee om een mooie zweedse klassieker naar Nederland te brengen en daar (hopelijk met een mooie marge) te verkopen. Nu kwam ik gister deze PV544 met B20 blok tegen: http://www.blocket.se/vasterbotten/Volv ... m?ca=2&w=1

De punten waar ik op moet letten bij bezichtiging kan ik vast terug vinden, dus daar zal ik niet naar vragen. Ik ben meer benieuwd of het loont om een dergelijke auto naar NL te brengen: naast de aanschaf hier, zal ik ook nog de nodige km's terug naar Nederland maken, moet ie op NL'se platen komen, verzekering etc. etc. Ik vroeg me tevens af of iemand al eerder met dat bijltje gehakt heeft. Wat viel er mee en wat viel er tegen?

Geplaatst: 21.02.2012 - 17:48
door V70/2.4D/2003
Hmmm, aankoop zo ongeveer 3000 tot 3500 euro, vervoer, nl-kenteken en WAM. Afhankelijk va de staat van de auto.......daar ga je nooit al te veel op verdienen maar is wel een leuk avontuur.

Geplaatst: 21.02.2012 - 18:51
door stefan2511
De vraagprijs is 20000 sek, dus grofweg 2250 euro. 't Hoeft ook geen vetpot te zijn, 't is een leuk extraatje in de zomer, en daarnaast een leuk avontuur.

Wel blijft 't een behoorlijke investering als student maar stel ik vind een Nederlander, Belg of Duitser die naar het thuisland moet en die de katterug wil rijden, en ik ga met m'n PU... Zelf was ik zo'n 450-500 euro kwijt aan diesel en veerboot op de heenweg. Invoer is meen ik 125.. Die 3000 is dan inderdaad gauw gemaakt, maar zou leuk zijn om weer een extra klassieker in NL op de weg te hebben. Ik had zelf het idee dat een goede PV544 wel 4500-5000,- zou moeten kosten in Nederland, of zit ik daarmee veel te hoog?

Geplaatst: 21.02.2012 - 19:05
door Ben
Zo is Hans Blokzijl van de Swedish Collection ook begonnen.

Geplaatst: 21.02.2012 - 19:08
door admiral
stefan2511 schreef:De vraagprijs is 20000 sek, dus grofweg 2250 euro. 't Hoeft ook geen vetpot te zijn, 't is een leuk extraatje in de zomer, en daarnaast een leuk avontuur.

Wel blijft 't een behoorlijke investering als student maar stel ik vind een Nederlander, Belg of Duitser die naar het thuisland moet en die de katterug wil rijden, en ik ga met m'n PU... Zelf was ik zo'n 450-500 euro kwijt aan diesel en veerboot op de heenweg. Invoer is meen ik 125.. Die 3000 is dan inderdaad gauw gemaakt, maar zou leuk zijn om weer een extra klassieker in NL op de weg te hebben. Ik had zelf het idee dat een goede PV544 wel 4500-5000,- zou moeten kosten in Nederland, of zit ik daarmee veel te hoog?
Ik denk dat je je zelf rijk rekend. Hou er rekening mee dat 9 van de 10 volvo's in nederland op gas rijden en zeker nu de benzine op 1,80 euro staat. Dus haal de kosten van de inbouw van gas maar van je vraagprijs. Daarnaast is de staat van de volvo ook erg belangrijk en zeker bij een katterug want het plaatwerk is schaarser dan van een amazon en dus duurder. Ik vindt het een risico voor die prijs. Als je hem voor 1750 euro mee kan krijgen zal je winst kunnen maken.