Aankoop tips Volvo S80 V8
Geplaatst: 24.02.2012 - 15:27
Hallo allemaal!
Ik ben van plan om in juni of de maanden daarna een Volvo S80 V8 aan te schaffen. Je zult je wellicht afvragen waarom pas vanaf juni? Het antwoord daarop is dat ik in juni pas genoeg bij elkaar heb gespaard. Tevens zou het me helpen als de prijzen nog wat dalen.
Ik heb al de nodige research gedaan op dit forum en het internet en dan ben ik met name op zoek geweest naar het antwoord op de vraag “waar op te letten bij aanschaf van een tweedehands S80 V8”. Ik heb helaas nog niet veel kunnen vinden, wat op zich een goed teken kan zijn. Hieronder dus een lijst met vragen, waarvan ik hoop dat er mensen zijn op dit forum die ze kunnen beantwoorden. Alle overige tips zijn natuurlijk ook (meer dan) welkom!
De motor en overige onderdelen:
- Zijn er bijzondere “aandachtspunten” bekend van deze motor?
- Zijn er zaken waar ik moet letten als ik de facturen van het onderhoud ga nalopen?
- Zijn er onderdelen die wellicht wat eerder slijten dan normaal en waarbij het mooi zou zijn als deze al vervangen zijn?
- Moet ik tijdens de testrit ergens in het bijzonder op letten?
Four C schokbrekers
Veel auto’s die nu te koop staan hebben het Four C systeem.
- Wat vinden jullie van dit systeem, is dat nu echt een verbetering ten opzichte van conventionele schokbrekers?
- Slijten deze schokbrekers sneller dan een conventionele schokbreker? Ik vraag dat, omdat de auto die ik waarschijnlijk zal kopen zo 100.000 a 150.000 km gelopen zal hebben. Ik heb mij laten vertellen dat het vervangen van deze schokbrekers ontzettend duur is.
- Wat is de prijs voor het vervangen van deze schokbrekers?
- Wie is eigenlijk de fabrikant van deze schokbrekers, is dat ook Monroe (ik kon op de site van Monroe wel de S60 R schokbrekers vinden, maar niet die van de S80)?
Automaat
Ik heb nog geen auto in mijn bezit gehad met een automaat, dus ik heb hier weinig ervaring mee.
- Ik ben van plan de auto te laten keuren bij de ANWB of de Volvo dealer. Kan de staat van een automaat dan beoordeeld worden?
- Moet ik tijdens de testrit nog ergens in het bijzonder op letten?
- Ik las ergens op dit forum dat je optioneel een oliekoeler kan laten plaatsen, heeft zoiets zin?
- Heeft het zin om deze automaat te “flushen”?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ik ben van plan om in juni of de maanden daarna een Volvo S80 V8 aan te schaffen. Je zult je wellicht afvragen waarom pas vanaf juni? Het antwoord daarop is dat ik in juni pas genoeg bij elkaar heb gespaard. Tevens zou het me helpen als de prijzen nog wat dalen.
Ik heb al de nodige research gedaan op dit forum en het internet en dan ben ik met name op zoek geweest naar het antwoord op de vraag “waar op te letten bij aanschaf van een tweedehands S80 V8”. Ik heb helaas nog niet veel kunnen vinden, wat op zich een goed teken kan zijn. Hieronder dus een lijst met vragen, waarvan ik hoop dat er mensen zijn op dit forum die ze kunnen beantwoorden. Alle overige tips zijn natuurlijk ook (meer dan) welkom!
De motor en overige onderdelen:
- Zijn er bijzondere “aandachtspunten” bekend van deze motor?
- Zijn er zaken waar ik moet letten als ik de facturen van het onderhoud ga nalopen?
- Zijn er onderdelen die wellicht wat eerder slijten dan normaal en waarbij het mooi zou zijn als deze al vervangen zijn?
- Moet ik tijdens de testrit ergens in het bijzonder op letten?
Four C schokbrekers
Veel auto’s die nu te koop staan hebben het Four C systeem.
- Wat vinden jullie van dit systeem, is dat nu echt een verbetering ten opzichte van conventionele schokbrekers?
- Slijten deze schokbrekers sneller dan een conventionele schokbreker? Ik vraag dat, omdat de auto die ik waarschijnlijk zal kopen zo 100.000 a 150.000 km gelopen zal hebben. Ik heb mij laten vertellen dat het vervangen van deze schokbrekers ontzettend duur is.
- Wat is de prijs voor het vervangen van deze schokbrekers?
- Wie is eigenlijk de fabrikant van deze schokbrekers, is dat ook Monroe (ik kon op de site van Monroe wel de S60 R schokbrekers vinden, maar niet die van de S80)?
Automaat
Ik heb nog geen auto in mijn bezit gehad met een automaat, dus ik heb hier weinig ervaring mee.
- Ik ben van plan de auto te laten keuren bij de ANWB of de Volvo dealer. Kan de staat van een automaat dan beoordeeld worden?
- Moet ik tijdens de testrit nog ergens in het bijzonder op letten?
- Ik las ergens op dit forum dat je optioneel een oliekoeler kan laten plaatsen, heeft zoiets zin?
- Heeft het zin om deze automaat te “flushen”?
Alvast bedankt voor de antwoorden!