Pagina 1 van 1

Stuur staat scheef, auto al uitgelijnd

Geplaatst: 25.02.2012 - 17:54
door DaKKiE84
Hallo,

Sinds december vorig jaar heb ik een tweedehands Volvo V70 2.0 benzine uit 1997 gekocht, 218.000 op de teller.

Al snel (maar niet tijdens proefrit helaas) merkte ik dat het stuur scheef stond naar links, en ook trok de auto wat naar rechts.

4 Weken geleden heb ik de auto uit laten lijnen, waarna het stuur weer recht stond, naar rechts trekken deed hij voor mijn gevoel ook niet meer.
Maar nu vanmiddag valt het me toch erg op dat hij wel weer naar rechts trekt, en ook het stuur staat weer naar links als ik rechtdoor rijdt.

Niet dat ik denk dat het er iets mee te maken heeft, maar recent zijn alle filters en olie vervangen, en vandaag nog zijn de homokineetrubbers vervangen.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Frank.

Geplaatst: 25.02.2012 - 18:44
door V70/2.4D/2003
Ergens zit er kennelijk ruimte in de besturingsdelen en dat verdient aandacht. Het zal wel neerkomen op een vervanging van een serie rubbers etc of.....heb je per ongeluk een schadebak gekocht die een slechte reparatie heeft gehad?

Geplaatst: 25.02.2012 - 19:51
door DaKKiE84
Bedankt voor je antwoord.

Heb de auto particulier gekocht, was niets mis mee volgens hem, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel.
Van vroegere schade of iets dergelijks is niets te zien, geen rare kleuren, vreemde kieren/spleten of iets dergelijks.

Welke rubbers praat je dan over? Homokineetrubbers zijn vandaag nog vervangen aan beide kanten.

Geplaatst: 25.02.2012 - 20:23
door V70/2.4D/2003
Alles wat te maken heeft met besturing en ophanging.

Geplaatst: 25.02.2012 - 20:29
door DaKKiE84
Ok, ik zal er eens naar laten kijken, ik zag trouwens ook dat de linkervoorband verder afgesleten was dan de rechtervoorband, maar dat kan ook zijn omdat rechts misschien apart vervangen is, dat weet ik niet.

Geplaatst: 25.02.2012 - 20:31
door NJ8
Ik zou even terugrijden naar het adres waar je hem hebt laten uitlijnen, en even je klacht uitleggen. Een beetje kundig adres helpt je verder.

Geplaatst: 25.02.2012 - 20:32
door DaKKiE84
Ook een idee ja, zal er volgende week zaterdag eens langs gaan.

Geplaatst: 25.02.2012 - 20:56
door edraket
Kijk goed naar de draagarm rubbers. Maar wat hebben ze nu precies vervangen? Homokineetrubbers? Bedoel je daarmee de hoes? Door demonteren van de aandrijfas zal de uitlijning zeker niet zijn veranderd. Verder natuurlijk fusee kogels en binnenste en buitenste stuurkogels.

Geplaatst: 25.02.2012 - 22:16
door DaKKiE84
Ja de hoes van de homokineet. Aan beide kanten, die waren gescheurd.

Update

Geplaatst: 04.03.2012 - 12:10
door DaKKiE84
Ik heb pas volgende week tijd om er naar te laten kijken, zal zeker laten weten wat het was.

Geplaatst: 04.03.2012 - 12:54
door rvo033467
Bandenspanning in alle banden gelijk en goed op druk?

Geplaatst: 04.03.2012 - 18:32
door DaKKiE84
Ja, pas nog gedaan.

Geplaatst: 04.03.2012 - 18:45
door MarioC70
NJ8 schreef:Ik zou even terugrijden naar het adres waar je hem hebt laten uitlijnen, en even je klacht uitleggen. Een beetje kundig adres helpt je verder.

Ik weet het antwoord al,ze gaan natuurlijk zeggen dat er na het uitlijnen weer aan de voorwielophanging is gesleuteld ivm de ashoezen,dat had je inderdaad ook eerst moeten doen en dan pas uitlijnen.
Succes.

Geplaatst: 04.03.2012 - 18:53
door DaKKiE84
Die hoes is er met zo'n spreider overheen geschoven, sorry voor m'n russisch, ik ben maar een noob wat auto's betreft, maar wat ik wil zeggen is dat er volgens mij niet aan de ophanging gesleuteld is.
Alleen het wiel en rem zijn eraf geweest.

Geplaatst: 04.03.2012 - 19:47
door MarioC70
Plus het fuseegedeelte is losgeweest,anders kan die as er niet uit en dat is nu precies het onderdeel wat met uitlijning te maken heeft.

Geplaatst: 04.03.2012 - 20:12
door VolvoC70T5
vermoed je draagarmrubbers..

is er verschil na een harde remactie?