Pagina 1 van 4
Verliefd
Geplaatst: 26.02.2012 - 00:12
door Awarnach
Inmiddels rij ik al weer een aantal jaren (5,5) S80 (MY02) nadat ik daarvoor 4 jaar een witte S70 reed. Dat waren beiden diesels omdat ik nogal wat km/jr reed. Tegenwoordig rijd ik nog maar zo'n 15.000 km/jr en daarom dacht ik dat mijn nieuwe auto maar eens een bezine versie moest worden.
Vandaag maar eens bij de dealer langs geweest met de gedachte dat het wel een nieuwe S80 zou worden. Alle modellen zo'n beetje gepast met m'n 2.02m lengte (en relatief lange benen. En tot mijn verbazing bleek ik in de nieuwste XC60 wel degelijk te passen (dacht na bezoek aan auto RAI dat het niet pastte). Vriendin was ook meteen verliefd op deze auto in R-design.
Meteen maar gevraagd of er een XC60 beschikbaar was voor een proefrit. Dat bleek een D3 automaat te zijn. Reed voortreffelijk.
Thuisgekomen maar eens alles op een rijtje gezet. Nu blijkt de T5 volgens folder 1:11,8 te rijden en de D3 DRIVe 1:17,5
Alles maar eens in Excel gezet, en tot zo'n 11 a 12.000 km is de T5 op jaarbasis goedkoper, maar daarboven al de diesel. Denk dus dat ik toch voor de D3 DRIVe R-Design ga i.c.m. R-Design Plus Line + Security Line en Winter Line + Premium Sound (5x130W) met subwoofer en 20" Cratus velgen. Twijfel eigenlijk nog over Panoramisch Schuif/Kanteldak.
Gr,
Sander
Geplaatst: 26.02.2012 - 07:48
door V70/2.4D/2003
Mijn therapeut zegt altijd dat niets mijn schuld is. Het Volvo-virus heb je of je hebt het niet. En als je het dan al hebt, gewoon aan toegeven en dat laatste dat doe je goed.
Geplaatst: 26.02.2012 - 07:57
door Hjalmar
Ik kom zelf ook altijd weer terug bij Volvo dus het heeft een bepaalde aantrekkingskracht. Het ziet er naar uit dat het een mooie wagen wordt! Ben benieuwd!
Geplaatst: 26.02.2012 - 09:03
door Jeroen
Panodak zeker doen

Geplaatst: 26.02.2012 - 09:10
door Ben
Dat kost je wel hoofdruimte.
Ik zou zeker eerst even passen !
Geplaatst: 26.02.2012 - 09:13
door Awarnach
Ben, dank je voor je waarschuwing. Al heb ik wel het vermoeden dat het moet passen. Moet ik maar eens zoeken of er een dealer bij mij in de buurt één met panorama dak heeft staan.
Geplaatst: 26.02.2012 - 10:27
door Volvoman
En zo'n D3 rijdt lekker....! \:D/
Geplaatst: 26.02.2012 - 10:33
door sbv
Staar je niet blind op de verbruikscijfers. Deze zijn puur indicatief en niet maatgevend voor de praktijk
Geplaatst: 26.02.2012 - 10:53
door BlackcurrantV70
Verbruik lijkt mij nog aardig mee tevallen, al een 500km secundaire wegen gereden en BC geeft 8l/100km aan.
Vanaf morgen meer snelweg km, dus dat moet nog omlaag gaan.
En de mijne is een 2400 AWD.
Geplaatst: 26.02.2012 - 11:47
door Awarnach
Ook al zijn die cijfers indicatief... verschil tussen T5 en D3 is toch aanzienlijk:
T5 (automaat): gem. 8,5ltr/100km
D3 (handgeschakeld): gem 5,7ltr/100km
Dus waarom zou je/ik dan voor een T5 gaan? Vind schakelen dan ook geen probleem.
Geplaatst: 26.02.2012 - 12:00
door BlackcurrantV70
Ik heb de 2.0 D3 gereden in de V70 (en hij zit ook in onze C70) en ik vind die motor te brutaal, te nerveus, de 2.4 D3 die nu in mijn XC60 zit rijdt veel smeuiger, bevalt me beter, maar ik heb begrepen dat de D3 in 2.4 versie in NL niet te krijgen is, en je dus alleen de D5 als 2.4 kan krijgen.
Panorama dak is een erg leuke optie, wel duur, maar als het nog past in de portemonee, zou ik het zeker doen.
Of doen zoals ik, een erg recente 2dehandse Xc60 zoeken full option

Geplaatst: 26.02.2012 - 12:19
door Awarnach
Klopt, hier is het kiezen tussen D3 2.0 en D5 2.4 AWD
Geplaatst: 26.02.2012 - 13:43
door Awarnach
Iemand trouwens enig idee hoe groot het verschil is qua performance/geluidsbeleving tussen High Performance Multimedia en Premium Sound Multimedia (incl. subwoofer)
Geplaatst: 26.02.2012 - 14:26
door Thom
Ja, ik vind het de meerprijs niet waard. Tenzij je echt vaak hard wil spelen, live muziek luistert of klassiek. De subwoofer is relatief gezien niet zo duur maar verwacht er dan ook niet teveel van. Hij staat los van het systeem, neemt helaas niet de bass van de deurspeakers over. Het ding dreunt en dat hoor en voel je. Helaas hoor je dan ook de slechte bevestiging.
Ik wil geen azijnpisser lijken, maar in het verleden had Volvo haar Premium systemen beter voor elkaar (en ik ben niet de enige die dit vind).
Geplaatst: 26.02.2012 - 20:36
door Frikke
Ik heb de mijne besteld zonder schuifdak. Maar dat is een persoonlijke afweging. In mijn vorige auto's die dat hadden gebruikte ik het nooit en/of gaf het na een aantal jaar problemen met de dichtingen. Dat waren wel geen Volvos

Het belangrijkste voor jou zal wel zijn of het past. Als je zithouding sowieso diep is zal het wel lukken, hoewel een hoge zit toch wel eigen is aan een SUV.
Naar het echte verbruik ben ik ook benieuwd, maar de 8l van BlackcurrantV70 is bemoedigend.
Geplaatst: 26.02.2012 - 20:42
door Awarnach
Ik moet de zitting iig in de achterste stand zetten, helemaal naar beneden en dan de voorkant van de zitting zo ver omhoog dat ik genoeg ondersteuning aan mijn benen heb. Vond het dus verrassen bij de dealer dat er desondanks nog genoeg ruimte achterin was voor mijn vriendin (qua lengte goede maatstaf voor de kids).
Zag dat de Volvo dealer in Purmerend een XC60 heeft staan met panoramadak, daar komende week maar eens langs gaan om te passen.
Geplaatst: 26.02.2012 - 22:25
door den toerist
Een panoramadak geeft een zee van licht naar binnen en is een lust voor het oog.
Hoeveel plaats was er nog tussen jouw hoofd en het hemelbekleding van die XC60?
Geplaatst: 26.02.2012 - 22:36
door Awarnach
Volgens mij nog ruim voldoende ruimte, maar voor de zekerheid dus toch deze week maar even checken bij een dealer.
Geplaatst: 27.02.2012 - 09:32
door BlackcurrantV70
Deze morgen snelweg ritje van Mechelen (Belgie) tot Amstelveen (NL), bij vertrek stond gemiddeld verbuik op 8l/100km, bij aankomst stond ie op 7.4
Normaal gereden, snelheidslimieten gerespecteerd.
Geplaatst: 01.03.2012 - 23:17
door Awarnach
Vandaag bij Svala in Zaandam erg vriendelijk geholpen. Verkoper gaf veel advies, wat wel doen en wat niet. Panorama dak moet geen probleem zijn, echter wel zonder elektrische stoel. Traditionele stoel kan mijn lange benen veel beter ondersteunen dan de elektrische variant.
Viel eerder de keuze op wit, ga ik nu toch voor de zwarte. En de 20" velgen schrap ik ook, worden gewoon de standaard 18" velgen (ook erg mooi).
Hopelijk dit weekend bestellen in Hoorn.