Pagina 1 van 2

trilling na verlaging

Geplaatst: 28.02.2012 - 11:55
door t4tje
hallo volvo vrienden

heb vorige week mijn auto verlaagd en sindsdien een rare trilling bij het accelereren vooral in de 2 tussen de 1000 en 2500 toeren en bij 120 in de 6 als ik dan volgas wil versnellen , heb de v50 t5 met eibach pro kit 30 mm verlaagd iemand een idee????????? :(

Geplaatst: 28.02.2012 - 12:17
door Fredhead
Waar lijkt de trilling vandaan te komen? Motor, onderstel?

Geplaatst: 28.02.2012 - 12:21
door FrankS60
Hoeveel km staat erop? Het gaat neem ik aan om je V50?

Mooie avatar trouwens! :wink:

Geplaatst: 28.02.2012 - 12:59
door t4tje
fredhead schreef:Waar lijkt de trilling vandaan te komen? Motor, onderstel?
hmm lastig te zeggen waar het vandaan komt het lijkt de motor omdat je het bij rustig rijden niet voelt dus geen onbalans in de wielen ofzo ,ik had er voor het verlagen geen last van
km std 150.000

mooie avatar? haha turbo's kick ass :P

Geplaatst: 28.02.2012 - 13:12
door dutchlimits
Kan zijn dat je band al wel in onbalans was en dat je door het verlagen het beter voelt.

Geplaatst: 28.02.2012 - 13:45
door t4tje
dutchlimits schreef:Kan zijn dat je band al wel in onbalans was en dat je door het verlagen het beter voelt.
maar dan zou je het ook moeten voelen bij gas los toch? onbalans voel je bij elk toerental lijkt mij?
bij" swedespeed" zijn meer s40 v50 eigenaren die hier na het verlagen last van hebben, heb alleen nog geen oplossing weten te vinden met al dat engels enzo :?

Geplaatst: 28.02.2012 - 13:50
door dutchlimits
Het komt bij andere auto's voor dat de kruiskoppelingen in een nare hoeken kwamen te staan en daardoor begint de boel te trillen. Mogelijk heeft je auto daar last van..?

Met als voorbeeld: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=58722

Zijn probleem:
k heb nou sinds ik mijn auto verlaagd heb (60mm) erg last van trillingen
heb net een reparatie hier voor achter de rug van €1600
onderandere zijn de assen vernieuwd en de draag armen maar het is er nog steeds
volgens de garage kan het niet helemaal weg van wege de verlaging
nou had ik al ergens gelezen dat het kan zijn door dat de assen onder een te scherpe hoek staan
ik wil nu graag weten of door de auto weer wat te verhogen dit het probleem kan oplossen
en zijn er hier meer mensen die heier weleens van gehoord hebben
alvast bedankt jos
Zijn oplossing
nou ik heb mijn auto verhoogt(+/-3cm) en het hele euvel is opgelost het bleek dus toch dat de aandrijf assen onder zo'n achterlijke hoek stonden dat de kruiskoppelingen begonnen te knakken
maar alles is op gelost bedankt

Geplaatst: 28.02.2012 - 13:59
door Fredhead
Maar aan de andere kant, er zijn meerdere S40/50 eigenaren waarvan hun auto verlaagd is en die nergens last van hebben.
Mijn V50 had ik ook 3 cm verlaagd en nergens last van gehad, was alleen een 2.0D.

Wellicht iets in de aandrijving dat niet helemaal lekker meer is?
Dat dit door de verlaging nu sneller aan het licht komt.



Gaat bij de topicstarter trouwens ook niet over een flinke verlaging van 6cm of meer, maar over "slechts: 3

Geplaatst: 28.02.2012 - 14:04
door dutchlimits
Dat klopt, het is ook maar een aanwijzing/voorbeeld. Het komt ook vaker voor bij mensen die de auto minder hebben verlaagd.. Als zijn banden goed zijn gebalanceerd dan zou ik wel richting de aandrijfassen gaan kijken. Wordt vaak voorgesteld om de auto weer omhoog te doen en zien of het probleem dan weg is, maar ja beetje jammer na de moeite dacht ik zelf.

Geplaatst: 28.02.2012 - 14:19
door t4tje
" Maar aan de andere kant, er zijn meerdere S40/50 eigenaren waarvan hun auto verlaagd is en die nergens last van hebben"


daarom vind ik het ook zo vreemd en 3 cm moet zat kunnen, met vol accelereren is de verlaging waarschijnlijk nog 2 cm ivm de stijgende neus :wink:

Geplaatst: 01.03.2012 - 18:18
door sean850
wanneer is je auto voor het laatst uitgelijnd, aangezien schokdempers worden losgehaald dient je auto opnieuw uitgelijnd te worden.

Geplaatst: 01.03.2012 - 20:08
door Mickyman
dat uitlijnen heeft niet zozeer met het loshalen van schokdempers te maken, dat kan best zonder uitlijnen, maar als je een auto 3 cm verlaagd moet hij absoluut uitgelijnd worden anders is het vragen om problemen.
de hele geometrie veranderd eigenlijk altijd.

dus eerst uitlijnen en dan weer kijken.

Geplaatst: 03.03.2012 - 20:27
door Miesie
Hallo,

ik heb een standaard Volvo V50 1.6 benzine uit 2008 met 54000 km.
Ik heb dezelfde trilling met accelereren......ik heb net de aandrijfassen besteld bij Volvo. Ik hou je op de hoogte of dit de oplossing is. Heb verder alles nagekeken en kan verder niets ontdekken....volgens diverse monteurs moet het aan de aandrijfassen liggen.
Wanneer je bij Ford (focus) gaat zoeken op diverse duitse forums zul je vinden dat het toch wel meer voorkomt met die aandrijfassen. Blijkt niet kapot te zijn maar in onbalans.
Zoals gezegd, ik heb ze besteld.....duurt nog een week of zo voordat ze binnenkomen (nergens uit te halen alleen origineel Volvo). Na montage zal ik weer berichten..

Groet,
Maurice

Geplaatst: 04.03.2012 - 20:41
door TurboTime
hmm heb de auto meteen uitgelijnd na het verlagen ,moest trouwens behoorlijk bijgesteld worden,
het voeld inderdaad als onbalans in de aandrijfas of zoiets maar dan wordt het een dure grap :( en wil ik het liever wel zeker weten voordat ik er een paar nieuwe onder laat zetten

Geplaatst: 04.03.2012 - 20:58
door sean850
Wielen laten balanceren terwijl deze nog op de auto zitten, dit kan namelijk ook zo balanceer je dan ook de onbalans in je as eruit.

Geplaatst: 04.03.2012 - 21:00
door Iroll
Ik raak in de war van nu al 3 leden met dezelfde turbo avatar.

Geplaatst: 04.03.2012 - 21:08
door TurboTime
hahahah t4tje = TurboTime

wielen balanceren terwijl ze nog onder de auto zitten :?

is dat mogelijk dan? daar heb ik nog nooit van gehoord

Geplaatst: 04.03.2012 - 21:43
door Mickyman
sean850 schreef:Wielen laten balanceren terwijl deze nog op de auto zitten, dit kan namelijk ook zo balanceer je dan ook de onbalans in je as eruit.
dit is wel een vrij ouderwetse oplossing en haalt natuurlijk de oorzaak niet weg.

Geplaatst: 04.03.2012 - 22:07
door Fredhead
TurboTime schreef:hahahah t4tje = TurboTime

wielen balanceren terwijl ze nog onder de auto zitten :?

is dat mogelijk dan? daar heb ik nog nooit van gehoord
Dat is mogelijk ja, zijn alleen niet heel veel bedrijven die dit nog kunnen

Geplaatst: 04.03.2012 - 22:57
door dutchlimits
Mickyman schreef:
sean850 schreef:Wielen laten balanceren terwijl deze nog op de auto zitten, dit kan namelijk ook zo balanceer je dan ook de onbalans in je as eruit.
dit is wel een vrij ouderwetse oplossing en haalt natuurlijk de oorzaak niet weg.
Als dit de trilling laat verdwijnen dan is het wel een oplossing vind ik.. dan moet hij wel de velgen/wielen precies goed weer monteren. Maar ja elke keer na nieuwe band montage kan je weer opnieuw beginnen..