Pagina 1 van 6

mijn 744 GLE 2.3 16 valve

Geplaatst: 29.02.2012 - 16:37
door koen303114
Sinds afgelopen zaterdag ben ik eigenaar van een volvo 740 GLE 2.3 16 valve.

We kwamen de auto bij toeval tegen bij een volvo garage.

We waren de maandag daar voor aan het toeren in mijn 440 toen we een 480 turbo zagen staan. We gingen langs en zagen nog meer oudere en mooie volvo's, waaronder de 740.

Ik kon de 740 voor weinig meenemen. Hij had geen apk meer (2 jaar stil gestaan) en zag er wat groenig uit van de algen. We hebben de auto zaterdag's opgehaald en op de brug gezet bij een kennis. Hij had niets op te merken aan de auto.

Over de auto:
-KM stand 213.000
-mooi in de lak
-nergens roest (op één schaafwondje rechts achter na)


Afgelopen maandag is de auto goedgekeurd.
reparatiepunten:
-2x 15A zekering van de stadsverlichting.

wat te doen aan de auto
-Koplampwissers inbouwen (ben nog op zoek dus als iemand een setje heeft)
-mistlampen aansluiten (waarschijnlijk geen voorbereiding, hoe kan ik dit doen)
-bougies vervangen
-bougie kabels
-roter + verdelerkap
-olie verversen + filter

-luchtfilter
-hemel opnieuw bekleden
-brandstof filter
-spiegel rechts repareren

Update volgt.

Geplaatst: 29.02.2012 - 18:07
door arjan_de_jong
Verwacht wel dat er bedrading al ligt voor die mistlampen. Zitten er origineel toch ook op?

Anders kan je hem aansluiten maar gebruik dan wel een relais.

Ziet er nog strak uit die baksteen! Veel fijne en veilige km's gewenst samen!

Geplaatst: 01.03.2012 - 12:37
door koen303114
Sinds afgelopen zaterdag ben ik eigenaar van een volvo 740 GLE 2.3 16 valve.

We kwamen de auto bij toeval tegen bij een volvo garage.

We waren de maandag daar voor aan het toeren in mijn 440 toen we een 480 turbo zagen staan. We gingen langs en zagen nog meer oudere en mooie volvo's, waaronder de 740.

Ik kon de 740 voor weinig meenemen. Hij had geen apk meer (2 jaar stil gestaan) en zag er wat groenig uit. We hebben de auto zaterdag's opgehaald en op de brug gezet bij een kennis. Hij had niets op te merken aan de auto.

Over de auto:
-KM stand 219.750
-mooi in de lak
-nergens roest (op één schaafwondje rechts achter na)


Afgelopen maandag is de auto goedgekeurd.
reparatiepunten:
-2x 15A zekering van de stadsverlichting.

wat te doen aan de auto

-Koplampwissers inbouwen (ben nog op zoek dus als iemand een setje heeft)
-mistlampen aansluiten (waarschijnlijk geen voorbereiding, hoe kan ik dit doen)
-bougies vervangen
-bougie kabels
-roter + verdelerkap
-olie verversen + filter
-luchtfilter
-hemel opnieuw bekleden (nieuwe hemel in gekomen)
-brandstof filter
-spiegel rechts repareren
-interieur verlichting repareren

Update volgt.

Geplaatst: 04.03.2012 - 19:13
door Henk 760 Hausser
Hé hallo
Gefeliciteerd! Mooie 740
21 jaar en dan in zo,n "ouwe lullen bak "?
Maakt niets uit hoor, ik was ook 21 toen ik m,n 760 GLE kocht en ik rij er nog steeds in .
Dus pas op !! je raakt er aan verknocht en dan ben je verkocht .
Goed Goan en geniet er van !!!

Geplaatst: 12.03.2012 - 10:11
door koen303114
vorige week ben ik een originele spoiler tegengekomen via het internet. deze heb ik besteld en nu op de auto zitten. alleen de vraag is welke kleur ik hem zou maken. de kleur van de auto (aardig prijskaartje) of matzwart net als de spiegels en sierlijsten.

ook de blokjesgrille zit er weer in.

Geplaatst: 12.03.2012 - 15:19
door arjan_de_jong
In kleur is wel zo netjes. Zo duur is dat niet hoor. Spuitbusje plamuur, kleurlak en blanke lak. En een paar velletjes schuurpapier. Leuk projectje.

Geplaatst: 12.03.2012 - 16:12
door koen303114
probleem is dat die spuitbussen uit via de dealer uit zweden moeten komen. heb een rare kleur zeggen ze.

Geplaatst: 12.03.2012 - 19:04
door jan weemering
koen303114 schreef:vorige week ben ik een originele spoiler tegengekomen via het internet. deze heb ik besteld en nu op de auto zitten. alleen de vraag is welke kleur ik hem zou maken. de kleur van de auto (aardig prijskaartje) of matzwart net als de spiegels en sierlijsten.

ook de blokjesgrille zit er weer in.
tja, zo'n kaasschaaf achterop is nou weer jammer, en zal de waarde van de auto met grote stappen doen zakken.
maar ieder zijn meug, bij verwijdering zit je ook nog met een berg gaten in de auto.

Geplaatst: 12.03.2012 - 19:06
door V480-S60
koen303114 schreef:probleem is dat die spuitbussen uit via de dealer uit zweden moeten komen. heb een rare kleur zeggen ze.
Waarom? Een goede verfhandel kan keurig de kleur aanmaken hoor. Aan de hand van een staaltje van de auto. Geen probleem.

Geplaatst: 12.03.2012 - 19:46
door wim de jong
Kijk, en zo'n spoiler vind ik nou weer zonde van zo'n auto.....

Maar:
Bij elke spuiterij kan je adhv je kleurnummer een spuitbusje laten maken....
kostte mij € 17,50 per busje, ik gaf alleen mijn merk en kleurnummer op.

zoiets haal je ook niet bij de dealer, die laat het ook aanmaken ergens anders, en gooit er dan wat op.

Geplaatst: 12.03.2012 - 22:22
door arjan_de_jong
Ik denk laat ik nu even niks van de spoiler zelf zeggen... doet ieder ander het wel LOL

Geplaatst: 13.03.2012 - 08:06
door jan weemering
Tja, het is de leeftijd denk ik.
ik vond dat vroeger ook mooi, maar nu weet ik wel beter.
Maar het is Koen zijn auto, dus al wilt hij hem in twee stukken zagen, het mag allemaal.
Koen gewoon doen wat jij mooi vind, hoewel je wel wat commentaar kunt verwachten natuurlijk

Geplaatst: 13.03.2012 - 09:27
door koen303114
zo wat een verhalen zo liks en rechts. maar ik heb er wel voor gekozen om deze te monteren. het is namelijk zo dat er niets geboord hoeft te worden bij deze originele spoiler. dus verwijdering maakt geen verschil.

ik heb om mijn 440 ook de originele bodykit geplaatst. zijn gewoon net als de spoiler originele opties uit het accessoireboekje.

een vriend wou daar in tegen een heuze whitehooker spoiler op zijn 460 turbo maken. maar dat heb ik hem sterk afgeraden.

ik zal eens langs de lokale spuiter gaan en een busje in carrosseriekleur halen

Geplaatst: 14.03.2012 - 00:20
door kip88
Wees maar zuinig op die spoiler, zijn aardig zeldzaam. I.c.m. een bodykit staat het helemaal mooi.
Standaard zit er trouwens geen voorbereiding in voor mistlampen. De hele bekabeling moet nog gelegd worden tot aan de relaiskast en schakelaar. Het makkelijkste is dus een kabelboom uit een sloopauto.
Heb het zelf ook gedaan bij mijn auto evenals de koplampwissers.

Geplaatst: 14.03.2012 - 07:57
door koen303114
de mistlampen doen het inmiddels. er lag wel een kabeltje.
voor de koplampwissers lagen er ook al 2 stekkers.

koplampwissers zitten er nu ook op! ik kwam een setje tegen geheel compleet.

Geplaatst: 14.03.2012 - 11:16
door wim de jong
koplampwissers zitten er nu ook op! ik kwam een setje tegen geheel compleet.
Heb je ze ergens tweede hands gescoord?
En waar, als ik vragen mag?

Geplaatst: 14.03.2012 - 11:47
door koen303114
via marktplaats gevonden. die beste man wou de auto slopen/onderdelen verkopen. zal wel vor de bangercross zijn gebruikt.

maar alles zat er bij. de wissers, strips onder de koplampen, ruststeuntjes voor de armpjes + wisserbladen, slangetjes + hogedruk T-stukje, popje en kabels. en de motortjes uiteraard.

de electische antenne zit er ook in nu.

Geplaatst: 20.03.2012 - 09:30
door koen303114
van de week heb ik een setje electrische ramen opgehaald. nu wou ik ze inbouwen maar ik kan ze niet aansluiten. de stekker die uit de deur komt kan nergens op in de auto. het was ook een gok maar blijkbaar een verkeerde. is het mogelijk de mechanieken nog te monteren?

ook heb ik even naar de stoelverwarming gekeken en die aan de bijrijderskant doet het niet. je hoort het relais onder de stoel ook niet tikken/schakelen. die aan de bestuurderskant wel. toen heb ik de relais omgewisseld en toen bleef het gewoon het zelfde. conclussie relais zijn goed. maar waar kan het aan liggen?

Geplaatst: 20.03.2012 - 10:38
door wim de jong
aan de bestuurderkant is (bijna) altijd het matje zelf.....
doordat de bestuurder altijd het meeste in- en uitstapt, gaat het weerstandsdraad breken, wat aan de linkerkant van de stoel zit.
Aangezien de twee matjes (zitting en rug) in serie staan, doen ze het beide niet.
Je bent ook actief op het 700 forum, daar staat een uitvoerige herstel beschrijving, met fotoos hoe dit te fixen.
Toevallig staat dit voor vandaag op mijn agenda om het te fixen van mijn 965, omdat het nu mooi weer is. Het makkelijkst gaat het met de stoel eruit, maar deze is elektrisch verstelbaar, met geheugen bij mij, en lood- en loodzwaar, niet te tillen alleen.

van de week heb ik een setje electrische ramen opgehaald. nu wou ik ze inbouwen maar ik kan ze niet aansluiten. de stekker die uit de deur komt kan nergens op in de auto.
wat je natuurlijk ook nodig hebt, zijn de schakelaars in je deurpanelen........met de juiste houders.
als je die niet (erbij) hebt, houdt alles op, denk ik.

Als je dat wel erbij hebt, en de schakelaars kan plaatsen in je deur, is het een kwestie van alles zelf compleet bedraden volgens schema, naar de zekeringenkast toe.

Geplaatst: 20.03.2012 - 11:00
door koen303114
ik heb alles erbij. kabelboom schakelaars deurpanelen etc.

zat er zelf ook aan te denken een paar kabels te trekken. voor de ramen hoef ik als ik het goed is allen een masakabel en een voedingskabel vanuit de zekeringkast te sturen?

bedankt voor de tip over de stoelverwarming. ik heb er namelijk wel een kabeltje los hangen aan de bijrijderskant. misschien wel van de rugleuning?