Pagina 1 van 1
waterpomp v70 tdi
Geplaatst: 29.02.2012 - 19:14
door 240estate
Hallo,
Bezig met de distributie van mijn 2.5 tdi (D5252t) en ook gelijk de waterpomp vervangen. Die oude pomp heeft echter 20 tanden en de nieuwe 18 tanden.
Als ik zoek op kenteken (62-GP-HP) kom ik echter steeds 18 tanden tegen terwijl er een 20 tands inzat.
Zijn er twee types en waarom is er dan een verschil?
Geplaatst: 29.02.2012 - 19:20
door MarioC70
18 tanden moet het zijn inderdaad,maar er zijn inderdaad pompen geleverd met 20 tanden,is ook geen probleem verder.Je kunt de 18 tanden pomp gewoon monteren dus!
Geplaatst: 29.02.2012 - 19:55
door 240estate
Dat kleine beetje verschil in timing zal het ook niet uitmaken. Maar ik wilde het graag zeker weten.
Bedankt voor je reactie
Geplaatst: 01.03.2012 - 19:09
door MarioC70
er is geen verschil in timing van de nokkenas tov de krukas.de waterpomp zit aan het niet trekkende gedeelte van de riem.
Geplaatst: 01.03.2012 - 20:48
door Thijs
De spanner zal iets "losser" komen te staan, er zijn twee tanden "over" .
Geplaatst: 01.03.2012 - 22:14
door ovlov058
Pomp draait iets rapper, 1/10 meer.
Geplaatst: 01.03.2012 - 23:02
door 240estate
Ik dacht dat de pomp in het trekkende part zat.
De nokkenas komt dan iets later te staan als de waterpomppoelie kleiner is.
Dieselpomp komt daardoor ook een fractie later te staan.
Overigens; trekkend of niet trekkend deel. De timing van de nokkenas veranderd zeker als de poelie op de pomp kleiner is.
Geplaatst: 01.03.2012 - 23:46
door ovlov058
Als nokkenas t.o.v. krukas op tijd staat mag je er tussen zetten wat je wil,dat draait toch gewoon mee.
Dieselpomp word op tijd gezet aan andere kant blok.
Geplaatst: 01.03.2012 - 23:59
door MarioC70
240estate schreef:Ik dacht dat de pomp in het trekkende part zat.
De nokkenas komt dan iets later te staan als de waterpomppoelie kleiner is.
Dieselpomp komt daardoor ook een fractie later te staan.
Overigens; trekkend of niet trekkend deel. De timing van de nokkenas veranderd zeker als de poelie op de pomp kleiner is.
Je maakt een denkfout,het is een aangedreven onderdeel,geen aandrijvend onderdeel, de waterpomp.
Het zou wel verschil maken als de pomp aan het trekkend gedeelte van de riem zou zitten,dan heb je namelijk verschil in diameter van de waterpomp en dan komt je timing niet uit.
Het verschil aan de niet trekkende kant wordt nu opgeheven door de riemspanner.
Geplaatst: 03.03.2012 - 12:46
door Akkoord
Goedemorgen monteur , Wilt u even naar mijn auto kijken?
Volgens mij staat de waterpomp niet op tijd.......... :scrambleup:
Geplaatst: 03.03.2012 - 14:02
door MarioC70
kan
