Pagina 1 van 1
wat te doen met mijn 244
Geplaatst: 01.03.2012 - 22:14
door koert
de apk van mijn 244 verloopt 21 april en daar gaat hij niet door heen komen vanwege roest veder een prima auto
wat kan ik het besten doen met de auto om er nog een beetje geld er uit te halen voor de aan schaf van een nieuwe volvo
Geplaatst: 01.03.2012 - 22:44
door admiral
Wat voor type oldtimer rijder ben je??
Val je onder de catogerie lekker goedkoop rijden tot ie niet meer door de keuring komt dan lekker verkopen en een ander bijna wrak kopen.
Ben je gek op je auto en wil je er nog jaren in rijden dan opknappen en niet zeuren dat het geld kost want een andere hele knappe kost nog meer en je koopt andermans bak ellende en met je huidige auto weet je tenminste wat je hebt.
Een liefhebber zorgt goed voor zijn oldtimer, je auto zo ver laten verrotten is in mijn ogen zonde en heeft niets maken met liefhebberij.
FF zonder dollen wat wil je dat er gezegd wordt, dit is een vragen naar de bekende weg toch.
Geplaatst: 01.03.2012 - 23:32
door klaes
Wij alhier thuis hebben al besloten om een maand pannenkoeken te eten of soort gelijk voer, nu zijn wij hier allen erg creatief, en zeker met koken dus wij komen de maand wel door, en dit alles om onze Volvo 145e de luxe weer zo veel mogelijk als een HEER te herstellen.
Nou rijdt ons BEEST uitstekend,.. maar wij hebben dus ook een apk die naar ons toe komt, en ja,.....NEE hij gaat er niet zomaaar doorheen.
Hij is nota bene 41 jaar oud
(ik zou zeggen 20,5 zweedse jaren als ik naarn me vw transporter kijk)
Keuzes maken in je leven zijn de moeilijkste dingen.
Ik zou zeggen verkoop hem als 1 of ga hem zelf opknappen. Als je hem verpatst, ga een wegenbelasting vrije Panda rijden, dan zal je uiteindelijk zien en wellicht ook nog wel pijn hebben dat je volvo heb weg gedaan die voor jouw nu niet onderhouds vrij is. Spijt me zeer meer kan ik er niet van maken.
Gegroet en sterkte met je besluit.
Geplaatst: 02.03.2012 - 00:30
door Laguna-S60
Heeft zo'n ding achterwiel aandrijving?
Ik zeg driften :twisted:
Geplaatst: 02.03.2012 - 00:52
door klaes
Ik hou wel niet van donutten, maar deze kerel lust er wel pap van.
het is zowiezo makkelijker om hem eruit te krijgen ten opzichte van
me vw bus. Ook met achterwiel idd
Geplaatst: 02.03.2012 - 08:58
door Iroll
Laguna-S60 schreef:Heeft zo'n ding achterwiel aandrijving?
Ik zeg driften :twisted:
Ga je schamen dat je dat niet weet!
Vanaf de 850 zijn alle Volvo's met de aandrijving aan de verkeerde kant van de band gerold. Daarvoor was alleen de 400 serie FWD, de 480 was de allereerste.
Geplaatst: 02.03.2012 - 09:16
door Battlecruiser
En sinddien slippen Volvo's minder dan voorheen.
Re: wat te doen met mijn 244
Geplaatst: 02.03.2012 - 11:06
door Arjan.
koert schreef:de apk van mijn 244 verloopt 21 april en daar gaat hij niet door heen komen vanwege roest veder een prima auto
wat kan ik het besten doen met de auto om er nog een beetje geld er uit te halen voor de aan schaf van een nieuwe volvo
Hangt vooral van de hoeveelheid laswerk af (foto's? beschrijving?) en natuurlijk de hoeveelheid geld en tijd die je eraan wilt besteden
Drie opties:
1: Houden en helemaal netjes maken.
2: Houden, gaten dichtbakken en doorrijden.
3: Wegdoen, hangt vooral van de hoeveel roest af of het interessanter is om hem te slopen en onderdelen te verkopen (max paar honderd euro) of als geheel te verkopen aan iemand die optie 1 of 2 ziet zitten. Ik heb er destijds voor gekozen om mijn eerste auto te slopen en de onderdelen voor een "nieuwe" te gebruiken. Zie ook
hier
Geplaatst: 02.03.2012 - 11:07
door Laguna-S60
Iroll schreef:Laguna-S60 schreef:Heeft zo'n ding achterwiel aandrijving?
Ik zeg driften :twisted:
Ga je schamen dat je dat niet weet!
Vanaf de 850 zijn alle Volvo's met de aandrijving aan de verkeerde kant van de band gerold. Daarvoor was alleen de 400 serie FWD, de 480 was de allereerste.
Iets in me zei inderdaad dat ze RWD waren, maar wist het niet 100% zeker :oops:
Deze is ook leuk trouwens: http://www.autoweek.nl/video/1836/tuning-volvo-240
Geplaatst: 02.03.2012 - 17:47
door Dirk86
heb je foto's?
ik zoek eigenlijk een 245 voor mtb trips. maar ik kan natuurlijk een fietsen rek hier op maken tot dat ik een goede station heb
Geplaatst: 02.03.2012 - 18:12
door koert
toen ik hem kocht dacht ik lekker goedkoop rijden maar ik ben al snel gek op die auto geworden
ik gaf hem ook 2x per jaar een beurt bij de garage, motorisch is hij ook helemaal in oorden met 230000 op de teller
ik wist dat hij roeste van buiten maar onderkant wist ik niet ik heb er ook nooit onder gelegen de ophanging is rot en de carrosserie
ik wilde er in de zomer wat aan laten doen maar toen had ik het geld er niet voor
zelf opknappen gaat mij niet lukken ik heb de ruimte en de vaardigheden en niet
fotos van de onderkant heb ik niet maar wel de auto zelf

Geplaatst: 02.03.2012 - 18:16
door V70/2.4D/2003
Tja, die motor is net ingelopen en met een beetje goede wil, juiste gereedschap etc.....maak je hier weer een hele mooie van.
De opties:
1: Houden en helemaal netjes maken.
2: Houden, gaten dichtbakken en doorrijden.
3: Inleveren bij een Volvo sloper.
Geplaatst: 02.03.2012 - 19:31
door zwientie
gewoon opknappen hoe dan ook desnoots een goedkoope kleine auto voor tijdelijk er bij kopen
en de tijd er voor nemen
ik moet ook bezig met mijn volvo komt ook beetje roest door heen
je kan na die tijd erg trots zijn als je hem af hebt

Geplaatst: 02.03.2012 - 20:36
door oudevolvo
Mooie wagen!
Je wielranden zien er nog heel behoorlijk uit! Laswerk aan de bodem is doorgaans makkelijker/goedkoper dan aan de body. Je hoeft daarna namelijk niet strak te maken en te spuiten.
Aangezien het een 1984-er is en dus belastingvrij is het al snel de moeite waard. In onderdelen zal hij met z'n B21A en vierbak niet zoveel opleveren.
I'n z'n geheel ook niet, als een auto met APK tot mei, een viertraps automaat, gereviseerde cilinderkop en LPG al
voor maar 750 weg gaat.
Als de deuren (te) slecht zijn, dan kun je die nog vrij betaalbaar van een nieuwer type overzetten. Bij de autocrossers in Nieuwleusen en omgeving kun je met inruil van je eigen deuren zelfs voor weinig aan beter spul komen vaak.
Mocht het dus echt vooral de bodem zijn (en wielranden en wielbakken zijn nog goed), dan kun je zeker overwegen om hem te laten maken.
Tenminste ervan uitgaande dat je de afgelopen jaren technisch goed voor de auto hebt gezorgd en weet wat je in huis hebt.
Je zou Patrcik van
http://www.lasklus.nl/ eens kunnen vragen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar wel goede verhalen over gehoord.
Geplaatst: 21.03.2012 - 20:01
door koert
ik ben er uit ik ga de auto laten opknappen
ik kan er geen afscheid van nemen en een nieuwe auto kost ook geld
ik ben bij kascar in vijfhuizen geweest eerst op te kijken wat ze er voor wilde geven maar dat was maar 200 euro maar hij zij ook dat hij er nog niet zo slecht er uit zag en na dat hij op de brug stond dat ik voor geschat 1000 euro de bodem gelast kon worden + apk en een beurt en getectyleerd word
in plaats van 2000 a 3000 euro geschat door svala
Geplaatst: 21.03.2012 - 20:17
door V70/2.4D/2003
Ach wat is geld......slechts de motor voor de economie.
Er lopen meer restauratie-projecten, mogelijk dat je ook een soort van blog in een eigen topic bij kunt gaan houden?
Geplaatst: 22.03.2012 - 09:38
door Dirk86
mooi kan je gewoon lekker rond blijven rijden:)
Geplaatst: 22.03.2012 - 11:12
door Hans oet Twent
koert schreef:ik ben er uit ik ga de auto laten opknappen
ik kan er geen afscheid van nemen en een nieuwe auto kost ook geld
ik ben bij kascar in vijfhuizen geweest eerst op te kijken wat ze er voor wilde geven maar dat was maar 200 euro maar hij zij ook dat hij er nog niet zo slecht er uit zag en na dat hij op de brug stond dat ik voor geschat 1000 euro de bodem gelast kon worden + apk en een beurt en getectyleerd word
in plaats van 2000 a 3000 euro geschat door svala
=D> =D> =D> =D> Goede beslissing!