Pagina 1 van 2

Nieuwe V50 Limited Edition

Geplaatst: 02.03.2012 - 23:01
door Tijs79
Hallo,

Dit is mijn eerste post op dit forum en tevens mijn eerste volvo.
Nadat ik de versnellingsbak van mijn 407 kapot heb gereden moest ik op zoek naar een nieuwe auto.
Ik heb naar verschillende uiteenlopende klasses gekeken. De BMW 320 EDE, de Audi A5, de peugeot 508 en de V50 (allen in de 20% bijtellingscategorie). Het wordt een leasecontract van 2 jaar dat ik vanuit mijn eigen bedrijf betaal.
Uiteindelijk heb ik na 2-3 weken wikken en wegen voor de V50 Limited Edition in de Caspian Blue kleur met 17 inch spider velgen gekozen.
Dit omdat ik eens wat anders wilde proberen dan Frans en omdat ik de BMW en Audi qua imago niet echt goed bij mezelf vind passen. Ook was de A5 ruimte technisch niet heel praktisch en de BMW achterwielaandrijving zag ik voor winters weer niet echt zitten. Daarbij is de uitvoering van de V50 LE zo compleet dat die prijstechnisch op alle fronten van de andere autos wint.
Verder ben ik regelmatig met tuinieren en muziek bezig en dan is een station erg handig.


Ook vond ik de dealer benadering van Volvo erg prettig. Bij peugeot werd in eerste instantie niet eens de moeite genomen om een offerte door te sturen en de BMW en Audi dealers hadden beide een bepaalde houding die mij niet echt aanstond (alsof je een pak melk komt kopen). De volvo dealer nam de tijd, ik kon meteen een proefrit maken zonder afspraak en er werd zelfs aangeboden om bij mij thuis de peugeot te komen bekijken voor eventuele inruil. Ook werd in navolging van de offerte regelmatig contact gehouden.
Vandaag hoorde ik dat ze precies het model dat ik wil hebben gisteren binnen hadden gekregen in de showroom, dus ik kan er waarschijnlijk eind volgende week of de week daarop al in rijden. De lease maatschappij moest nog een financiële toetsing doen aangezien ik nog maar een jaar voor mezelf bezig ben. Na het toezenden van mijn jaarcijfers werd ik binnen een uur teruggebeld dat het geen probleem was om te leasen.

Gelukkig dus maar heel kort wachten. Ik zal volgende week of de week erop mijn eerste indruk van de auto hier terugkoppelen. Ik verwacht er veel plezier van te gaan hebben de komende 2 jaar.

Geplaatst: 03.03.2012 - 00:56
door Ralf T
Veel plezier met de auto! De LE is echt een hele goede deal.

Geplaatst: 03.03.2012 - 01:13
door Paul
Gaaf man, gefelicteerd!!

Geplaatst: 03.03.2012 - 11:36
door V50-Mart
harstikke gaaf!! veel plezier met deze heerlijke auto.

Geplaatst: 04.03.2012 - 18:28
door Schorpioen
Welkom op het forum en gefeliciteerd met de keuze van je Volvo.

Geplaatst: 04.03.2012 - 20:07
door Autogek
Ik hoop dat je veel plezier krijgt met je nieuwe auto.
De LE is een hele mooie aanbieding.

Geplaatst: 15.03.2012 - 19:20
door Tijs79
Jippie. Ik heb hem vandaag opgehaald. Al een stuk mee gereden.
Echt heel fijn rijden in vergelijking met mijn peugeot 407. Schakelen gaat veel soepeler, geluid is echt subliem en de stoelen zitten heerlijk.
Morgen naar een klant dus dan kan er meteen 250 km opgestempeld worden.
Ook even een stukje snelweg genomen. De tussenacceleratie is iets minder vlot dan de peugeot maar ik heb niet gevoel dat ik wat mis.
Drukte uit gewoonte per ongeluk op de onderste knop van de sleutel; dat moet ik me maar snel afleren want dan begint hij te knipperen en keihard te toeteren.

1 klein puntje:

Er resoneert iets links achter ongeveer ter hoogte van mijn oor. Dacht eerst dat het aan het geluid lag maar ik merk het ook als ik over hobbeltjes rijd met het geluid uit. Moet ik bij de eerste controle maar even naar laten kijken.

Al met al een zeer fijn gevoel bij de auto.

Geplaatst: 20.03.2012 - 19:28
door Tijs79
600 km erop zitten. Het gemiddeld verbruik is nu 5.8L/100km. Lijkt natuurlijk niet op de fabriekswaardes, maar ik vind het acceptabel. Vergelijkbaar met mijn vorige auto.
Ik gebruik dan ook niet het schakeladvies (die geeft bij 1800 toeren al aan om op te schakelen waardoor het vermogen toch wel een beetje wegvalt). Ook is dat bij 130km/u op de snelwegen waar dat mag.
Ook gebruik ik het start-stop nog niet helemaal zoals het hoort omdat ik nog niet gewend ben om hem in zijn vrij te zetten voor een stoplicht.
Ik zal na de volgende tankbeurt eens enkel 110-120 km/u rijden en wel proberen om het start-stop te benutten om te kijken of het nog naar beneden kan.
Ik hoor bij het rijden tot de 4 een soort van flutterend (faseverschil achtig) geluidje in de motor. Ken ik niet van mijn vorige autos maar het beïnvloed het rijden niet dus ga ik er vooralsnog maar even vanuit dat dit zo hoort of bij de nieuwigheid hoort.
Verder gaat het linker voorraam niet helemaal soepel omhoog (omlaag geen probleem). Laat ik ook even naar kijken bij de 10.000 check.

Verder nog steeds erg tevreden.

Geplaatst: 24.03.2012 - 21:31
door Schorpioen
Brandstofverbruik komt bij ook niet lager.
Heb al diverse mogelijke manieren van rijden uitgeprobeerd.
Met / zonder schakeladvies. Wel/niet gebruik maken van start/stopsysteem.
Met optrekken versnellingen overslaan.
Het maakt allemaal niet uit.
Toevallig pas nog een stukje gelezen van de ANWB.
Fabrieksopgave van het brandstofverbruik is door de manier van berekenen niet te halen en bij de meeste auto's scheelt het 40%.

Vraagje. In het linker portier zit een schakelaar om je portieren op slot te doen.
Bij mj brand alleen het onderste lampje in de schakelaar, die met het gesloten slotje. Het open slotje blijft donker. Is dat bij jou V50 ook zo?

Geplaatst: 24.03.2012 - 21:32
door Paul
De zomerbandjes zitten er nu bij mij op, eerste 100km 5.9l/100km met gemiddelde snelheid van 89km/u ben benieuwd voor hoe lang...

Geplaatst: 24.03.2012 - 23:06
door Ralf T
Geloof het of niet, maar ik heb vrijdag op weg naar Parijs continu snelweg met 80-120 km/u een verbruik gehaald van 4,3 l/100 km op de boordcomputer! Daarna met 100-130 km/u doorgereden en inmiddels staat 'ie op 4,8 l/100 km (ruim 400 km gereden).

Geplaatst: 25.03.2012 - 09:05
door Paul
wow!

Geplaatst: 25.03.2012 - 09:26
door Autogek
Dat is wel een echt mooi verbruik.

Geplaatst: 25.03.2012 - 09:30
door JHV
Ik rij dagelijks Harderwijk - Amsterdam met een verbruik van 4,4 / 4,5 op 100L. Dit is met airco aan en rij gewoon vlot met verkeer mee.
Mijn vrouw reed donderdag 4,2 l/100 met een retourtje Harderwijk - Lunteren, maar zij is 3,1 gewend met haar Lupo 3L.

Lijkt toch te werken zo'n chip op een 1.6D.

Geplaatst: 25.03.2012 - 09:37
door Autogek
Is de D2 en de 1.6D exact hetzelfde?

Geplaatst: 25.03.2012 - 10:22
door Paul
Nee de D2 is een "verbeterde" versie en heeft wat klepjes minder.
Mijn ervaring na 2 1.6D's is dat de D2 veel stiller is.

Geplaatst: 25.03.2012 - 11:39
door Annewieg
Super gaaf, ben ook zeer tevreden over, limited edition Drive, veel lezier ermee

Geplaatst: 25.03.2012 - 21:04
door Ralf T
Ben vandaag teruggekomen uit Parijs. Uiteindelijk verbruik aan de pomp was toch nog 5,6 l/100 km (5,1 l/100 km op de boordcomputer), maar dat komt ook door lange stukken 130 km/u in Frankrijk.
Je merkt dat de auto flink minder verbruikt als de temperatuur ruim boven de 10 graden uitkomt.

Geplaatst: 27.03.2012 - 23:33
door Tijs79
Nu inmiddels 1200 op de teller. Gemiddeld verbruik nu 5.4. Ik ben er tevreden mee. Echter dat geluidje in de motor zit me een beetje dwars. Het is een soort flutterend zwevend hoogfrequent geluidje wat boven het standaard motorgeluid uitkomt wanneer je gas geeft (beetje vergelijkbaar met een pc draadje wat tegen een ventilator aankomt maar dan subtiel). Ik heb helaas komende twee weken geen tijd om naar de werkplaats te rijden. Onder de motorkap is niets bijzonders te zien (voor een leek als ik :) ). Bij snelheden in zijn 5 of 6 is het praktisch niet meer te horen.
Heeft iemand enig idee of dit kwaad kan of dat het wellicht hoort bij de nieuwigheid?

Geplaatst: 27.03.2012 - 23:38
door Tijs79
Het lijkt er trouwens op dat het verbruik nog verder gedaald is doordat ik na de tankbeurt het Start-stop niet meer gebruikt heb. Lijkt me ook niet echt gezond voor de startmotor.