Pagina 1 van 2
440 1.7i ombouw naar 2.0i, start niet?
Geplaatst: 04.03.2012 - 10:48
door jellehier
Hallo,
Ik heb mijn zwager geholpen om de motor in zijn Volvo 440 1,7 te wisselen naar een 2.0 dit omdat we voor weinig een 2 liter met goede automaat konden kopen, terwijl zijn automaat kapot was en de 1.7 een kapotte koppakking had,
Nu hebben we de 2.0 gemonteerd en alles aangesloten maar hij wil biet starten,
Ik heb op de 1.7 computer wel brandstof druk, maar geen vonk op het juiste moment,
Op de 2.0 computer hebben we helemaal geen vonk of brandstof.
Wat kan ons probleem zijn?
Geplaatst: 04.03.2012 - 10:56
door V480-S60
Tja, Je hebt dus een complete motorswap inclusief automaat en computer uitgevoerd?
De hele elektronica van een 1.7 is anders als die van een 2.0. Echt een wereld van verschil. Daarnaast verschillen de types automaat ok.
Kijk de hele kabelboom nog maar eens na. En ik denk daarnaast dat je een nieuwe computer nodig hebt.
Geplaatst: 04.03.2012 - 11:12
door Iroll
Zit de kabelboom van de 1.7 of van de 2.0 erin? Dat moet wel. Kijk ook even naar de ontsteking van de 2.0. Sowieso even nwe rotor en verdeelkap erin en maak de vliegwielsensor tip schoon met contactspray en een tandenborsteltje. Ik zou ook de brandstofpomp overzetten, ik denk dat die van de 1.7 te weinig druk leverd.
Geplaatst: 04.03.2012 - 11:16
door V480-S60
Dat bedoel ik. De kabelboom van de 2.0 moet ook overgezet worden.
Geplaatst: 04.03.2012 - 12:01
door jellehier
Ok,
Ik wil jullie direct geloven, de kabelboom lijkt voor mij hetzelfde, maar als er verschillen zijn, wat zijn de verschillen? Ik ben behoorlijk handig met spaghetti dus als het niet te moeilijk is kan ik de kabelboom ook aanpassen maar dan moet ik wel weten wat de verschillen zijn.
Geplaatst: 04.03.2012 - 13:07
door jellehier
Iemand nog een 2 liter kabelboom in de aanbieding?
Geplaatst: 04.03.2012 - 14:07
door Iroll
Zitten er bij een 1.7 twee relais achter het handschoenvakje (onder de voorruit zeg maar) zoals bij een 2.0i? Een hoofd-en een brandstofpomp relais. Als die er niet zitten zou dat de verschillende kabelbomen verklaren en waarom de 2.0i ecu geen vonk en brandstofdruk geeft. Dat hoofdrelais bedient de ecu. En vergeet niet de brandstofpomp van de 2.0i te monteren, de 1.7 leverd 120l/pu en de 2.0 130l/pu.
Die motoren hebben een verschillende versie van het Fenix (=Siemens) brandstofsysteem. De 1.7i hebben een andere versie als de latere 2.0. En tussen de 1.7 zitten ook weer verschillende types: B18E, B18es,B18EP/EF.
De 2.0i is altijd B20F een van voor '94 en een van '94 en later. De eerste heeft een rode oliepeilstok en zijn oliezuipers de latere heeft een groene oliepeilsok. De laatste heeft geen olieverbruik probleem meer.
Geplaatst: 04.03.2012 - 15:42
door jellehier
Deze heeft een groene pijlstok
Verder heeft de 1.7 kabelboom wel twee relais achter get dashboardkastje
Maar er lijken volgens de schema's wel verschillen in de kabelbomen te zijn
Morgen een andere kabelboom halen hopen dat dat de oplossing is.
Geplaatst: 04.03.2012 - 16:58
door Iroll
Mooi dat je een groene peilstok hebt. Succes met het speuren en inbouwen van de juiste kabelboom en brandstofpomp.
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:25
door V480-S60
Ik heb even de off topic berichten door Side440 afgesplitst, zodat we Jellehier hier verder kunnen helpen.

Geplaatst: 07.03.2012 - 15:33
door MarioC70
motoren..
MODS edit
Nadat Walter de klein versie geplaatst heeft. De grote foto verwijderd.
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:35
door V480-S60
Mario, graag verkleinen. En naar het afgesplitste topic verplaatsen.

Geplaatst: 07.03.2012 - 15:39
door EVV
Welke motor zat er eigenlijk in, kan je dat nog zien?
Geplaatst: 07.03.2012 - 16:59
door Walter
zo das beter. Bedankt voor het overzicht Mario.
Je kunt in het VIN nummer het oorspronkelijke motortype achterhalen. VIN nummer is de 17 letter en cijfers op het kenteken, begint met XLB. Weet alleen even niet welke plek de motorcode staat.
Geplaatst: 07.03.2012 - 17:18
door MarioC70
V480-S60 schreef:Mario, graag verkleinen. En naar het afgesplitste topic verplaatsen.

Ik had hem stuk kleiner,maar was niet meer te lezen,sorry dus.
Geplaatst: 07.03.2012 - 20:12
door Walter
MarioC70 schreef:V480-S60 schreef:Mario, graag verkleinen. En naar het afgesplitste topic verplaatsen.

Ik had hem stuk kleiner,maar was niet meer te lezen,sorry dus.
komt ook doordat de scanner de rest (niets dus) ook gescand heeft.
Staat in dat boekje ook de uitleg van het VIN nummer? Met de motorcodes?
Geplaatst: 07.03.2012 - 20:53
door Iroll
Staat in dat boekje ook de uitleg van het VIN nummer? Met de motorcodes
Nee, ik heb dat manual op pdf.
Maar
hier heb je misschien wat aan.
Geplaatst: 07.03.2012 - 21:36
door Walter
That's it! Als TS nu zijn VIN-nummer op zoekt en het zesde en zevende teken pakt, weet hij wat voor torretje er in de fabrien in is geplaatst
Geplaatst: 07.03.2012 - 23:34
door MarioC70
Walter schreef:MarioC70 schreef:V480-S60 schreef:Mario, graag verkleinen. En naar het afgesplitste topic verplaatsen.

Ik had hem stuk kleiner,maar was niet meer te lezen,sorry dus.
komt ook doordat de scanner de rest (niets dus) ook gescand heeft.
Staat in dat boekje ook de uitleg van het VIN nummer? Met de motorcodes?
http://www.volvoclub.org.uk/vin_70.shtml
Geplaatst: 07.03.2012 - 23:36
door MarioC70
Dezelfde als Iroll al aangaf,zag het te laat!Sorry.
