Pagina 1 van 3

Een nieuwe v40 uitzoeken - De motor

Geplaatst: 06.03.2012 - 21:05
door Mir
Hi!

Het is tijd om een v40 te gaan bestellen, vinden jullie niet?! ;)
Ik wil dit dus binnenkort doen, maar wat gaan we erin stoppen..

Ik kies voor een momentum + Intro Line + wat mooie extras.

Maar nu twijfel ik of ik een T3 of D2 moet nemen. Ik heb in een v50 D2 gereden, wat me prima beviel. Is een T3 zoveel beter? Is 'ie net zo stil en rustig? Op papier lijkt de D2 zeer traag met z'n ruim 12 seconden.

Ben benieuwd!

Geplaatst: 06.03.2012 - 21:16
door rsnhakan
Een T3 heeft uit mijn hoofd 150 pk.

De D2 is niet langzaam maar ook zeker niet snel. Je hebt niets extra's zeg maar. Denk je net dat die lekker gaat was dat het al.

Ik zou zeker voor een T3 gaan.

Geplaatst: 06.03.2012 - 21:21
door Mir
Ik vind souplesse en rust ook belangrijk, geeft dat een T3 ook? Of is het zo'n zenuwachtige motor die met 3000 rpm een hoop herrie maakt?

Die D2 is 20% bijtelling, wat financieel fijn is. Maar 150PK kan je ook niet negeren ;)

Geplaatst: 06.03.2012 - 21:40
door rsnhakan
Ik heb niet in een T3 gereden, maar je zou eens een proefrit kunnen maken bij de dealer. Weliswaar in een wat grotere auto, maar dan heb je een enig idee.

De D2 rijdt opzich prima. Zuinig is die niet echt. Wil je een beetje vooruit komen geef je toch al iets gas. In de bebouwde kom rijden is al helemaal slecht voor het verbruik.

Wat voor auto heb je nu? Met wat voor motor?

Geplaatst: 06.03.2012 - 22:22
door Mir
s40 1.8 benzine, my09.

Leuke motor, niet bijzonder. Ik heb het gevoel dat een D2 pittiger is dan mijn 1.8.

Is de v40 T3 hetzelfde als een andere T3? Worden die motoren onder de modellen 'uitgeleend'?

De v50 D2 die ik ken, rijdt 5.3/100 km,vrij netjes vind ik.

Geplaatst: 06.03.2012 - 22:36
door rsnhakan
De motoren worden inderdaad uitgewisseld onder de verschillende modellen. Wel kan het aantal pk's en nm's verschillen per motor en per model.

Geplaatst: 06.03.2012 - 23:02
door Ralf T
De D2 in de V40 is nog verder geknepen om een nog lager verbruik en CO2 uitstoot te realiseren. Daarmee is de 0 tot 100-tijd met een seconde toegenomen (t.o.v. C30/S40/V50) en de topsnelheid met 5 km/u afgenomen. Waarschijnlijk gaat het om aanpassingen aan het motormanagement en de versnellingsbak (langere versnellingen), maar dat weet ik niet zeker. Ik zou 'm niet ongereden bestellen. Sowieso zou ik de D2 links laten liggen als je ook een T3 mag/kan rijden. De T3 is een veel modernere motor, veel rapper (0 tot 100 km/u in 8,8 seconden en een top van 210 km/u) en vergeet ook niet dat de onderhoudsinterval 30.000 km is i.p.v. 20.000 km bij de D2. De D2 is aardig voor de leaserijders, al zou ik 'm niet meer overwegen.

Geplaatst: 06.03.2012 - 23:04
door rsnhakan
De 0-100 tijd viel mij ook al op.

Geplaatst: 06.03.2012 - 23:07
door Mir
Dank Ralf, Ik moet hem eigenlijk rond start aug hebben. Ik weet niet of dat al mogelijk is, laat staan als ik ga wachten tot hij te testrijden is (juni?).

Zou inderdaad eerst graag testrijden.

Geplaatst: 07.03.2012 - 07:09
door MichelR
Zat beetje te kijken naar V40 T3 Momentum + introline + winterline + nog wat extra.. :-)

En dan weer de kleur natuurlijk.. Op autoweek stonden foto's van witte toch ook wel mooi..

Nu maar even afwachten tot de configurator online is wel wat makkelijker qua uitrekenen etc.

@Mir -> Al opgegeven voor eerste peak.. 30-31 maart en 1 april.
Link staat op Volvo V40 pagina.

Geplaatst: 07.03.2012 - 08:32
door Volvoman
MichelR schreef:Link staat op Volvo V40 pagina.
welke, als ik vragen mag?

Geplaatst: 07.03.2012 - 09:10
door MichelR

Geplaatst: 07.03.2012 - 11:43
door Mir
Ja, al opgegeven! :-D

Zou collosion detection ook nog erbij willen hebben, maar 2100 voor die pack overstijgt m'n budget :(

Geplaatst: 07.03.2012 - 15:34
door MyDJ
Mir schreef:s40 1.8 benzine, my09.

Leuke motor, niet bijzonder. Ik heb het gevoel dat een D2 pittiger is dan mijn 1.8.

Is de v40 T3 hetzelfde als een andere T3? Worden die motoren onder de modellen 'uitgeleend'?

De v50 D2 die ik ken, rijdt 5.3/100 km,vrij netjes vind ik.
Wij rijden in een door Polestar gechipte S80 Executive D5 AWD MY 2012 6.6/100 km...
Sta er eigenlijk wel van te kijken wat die V50 D2 dan verbruikt in verhouding met de S80 D5. :shock:

P.s. Ik zou voor de 5 cilinder T5 of D5 gaan maar het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel km je maakt.

Geplaatst: 07.03.2012 - 15:38
door rsnhakan
D5 is er niet voor de V40.

Je kunt op het icoontje (6,1L/100km) onder dit bericht drukken om te zien hoe onze tankbeurten eruit zien. (er zijn 3 pagina's in totaal)

Geplaatst: 07.03.2012 - 15:45
door V480-S60
Het houdt bij de V40 inderdaad op bij de D4 177 pk 8)

Geplaatst: 07.03.2012 - 16:21
door Mir
Hoeveel Km's..? Vergeet de €€ ook niet ;)

Ik ben nog niet 100% overtuigd. T3 tov D2 is €50,- duurder per maand.
Maar €50,- staat gelijk aan de Collision Detection optie.. en ik zit al echt over m'n budget met mijn keuzes..

Als die D2 gewoon prima z'n werk doet (en het enige wat ik ga missen, het kunnen winnen met stoplichtwedstrijden), vind ik het prima. Maar ik wil natuurlijk geen 1.2 liter gevoel krijgen. Hij moet wel een beetje mee kunnen komen...

Geplaatst: 07.03.2012 - 16:52
door rsnhakan
Dan zou je voor de D2 kunnen kiezen. In een S60 rijdt die prima. In een V40 zal dat alleen maar beter zijn denk ik.

Geplaatst: 07.03.2012 - 20:31
door Svea05
ik zou zeker voor de T3 gaan, rij nu in een T4 V60 en vind dit een erg lekkere motor. Denk dat je met een T3 in V40 ook erg goed met verkeer mee kan komen (meer dan dat!!).

Succes met je keuze..

Geplaatst: 08.03.2012 - 13:23
door JeroenSpock
MyDJ schreef:Wij rijden in een door Polestar gechipte S80 Executive D5 AWD MY 2012 6.6/100 km...
Sta er eigenlijk wel van te kijken wat die V50 D2 dan verbruikt in verhouding met de S80 D5. :shock:
Mooi he hoe die 'eco' motor tegenvalt 8) Mijn D5 doet zelfs 5,4/100.
V480-S60 schreef:Het houdt bij de V40 inderdaad op bij de D4 177 pk 8)
Moet genoeg zijn, een S60 met 163pk trekt ook wel lekker en die is zwaarder.