Pagina 1 van 1
Ervaringen met doorverbinden startonderbreking V70?
Geplaatst: 07.03.2012 - 10:15
door solex
Beste allemaal,
Sinds enige tijd heb ik weer last van startproblemen. De symptomen zijn dat de auto soms niet wil starten. Dit heb ik 3 jaar geleden ook gehad en toen is de transponderring vervangen. Nu blijkt bij het uitlezen bij de Volvo dealer dat dit weer de oorzaak. Nu kan ik weer zo'n ring laten vervangen, maar heeft een van jullie ervaringen om de startonderbreking doro te verbinden? Mijn Volvo dealer niet, in elk geval.
Bij voorbaat veel dank voor jullie reactie!
Geplaatst: 07.03.2012 - 10:20
door EVV
Die zit in je motor management, die kan je niet doorverbinden. Misschien zou een (echte) tuner hem softwarematig uit kunnen zetten.
Geplaatst: 07.03.2012 - 10:53
door edraket
Nee die zit zeker niet in je motormanagement. De startonderbreker is een relais welke wordt geactiveert door oa de transponderring. Er is een overbruggingsrelais te koop bij de dealer waarmee je het alarm en de startonderbreker buiten spel kunt zetten (onderdeelnummer 3545333). Uiteraard even controleren of deze ook geschikt is voor jouw auto, maar dat kan de dealer je wel vertellen.
Geplaatst: 07.03.2012 - 10:57
door solex
Hoi Ed en EVV,
Dank voor jullie snelle reacties! Zou inderdaad mooi zijn als deze met betreffende onderdeelnummer kan worden omzeilt.
@Ed: heb je hier persoonlik ervaring mee?
Groet,
Alex
Geplaatst: 07.03.2012 - 11:12
door edraket
Niet zelf gemonteerd nog. Kijk anders even op het volvo850forum. Daar is heel veel over dit onderwerp geschreven.
Geplaatst: 21.03.2012 - 16:00
door solex
Volvo dealer geeft aan dat deze optie niet mogelijk is voor mijn motor (2.4). Nu hebben ze de connectoren (gemodicificeerde) vervangen in de kabelboom. Afwachten maar....
Geplaatst: 21.03.2012 - 16:21
door sbv
Van wanneer is je v70 ?
Geplaatst: 21.03.2012 - 21:20
door Msuidgeest
Mag dit wel besproken worden? Die startonderbreker zit er niet voor niets op. Maar vooral: wat gaat je verzekeraar doen als je auto gestolen wordt?
Geplaatst: 21.03.2012 - 21:27
door OGA244
het merendeel van dat jaar is WA verzekerd, zal dus niets uitmaken
Geplaatst: 27.03.2012 - 20:57
door solex
Mijn V70 is uit 2000, met de 2.4 motor. Afgelopen dagen toch weer startproblemen, ondanks vervangen van de connectors. Nu gaat ook regelmatig ETM lampje branden. Toch maar gasklephuis laten vervangen a 500 euri.
Geplaatst: 27.03.2012 - 22:58
door MarioC70
solex schreef:Mijn V70 is uit 2000, met de 2.4 motor. Afgelopen dagen toch weer startproblemen, ondanks vervangen van de connectors. Nu gaat ook regelmatig ETM lampje branden. Toch maar gasklephuis laten vervangen a 500 euri.
250 ex btw plus half uur werk en software,geen 500 euro dus.
Geplaatst: 30.03.2012 - 12:26
door solex
Net de rekening gehad: 493 euro!
Dat geld is nog tot daar aan toe. Maar gelijk bij de eerste keer starten (wat de reden was waarom ik in eerste instantie naar de Volvo dealer ben gegaan): NIET STARTEN!
OBD geeft vage meldingen. Afgesproken om eerst maar antennering te laten vervangen, aangezien dat nog enigszins betaalbaar is. Probleem zit ergens in de keten tussen chip in sleutel en EMU. Lekker is dat...
Geplaatst: 30.03.2012 - 13:20
door EVV
Even voor de duidelijkheid, wat vind jij niet starten? Dat de startmotor wel rond gaat, de motor dus aandrijft maar dat die niet zelfstandig verder gaat (ook wel niet aanslaan genoemd), of gaat zelfs de startmotor niet rond?
Geplaatst: 30.03.2012 - 13:24
door MarioC70
solex schreef:Net de rekening gehad: 493 euro!
Dat geld is nog tot daar aan toe. Maar gelijk bij de eerste keer starten (wat de reden was waarom ik in eerste instantie naar de Volvo dealer ben gegaan): NIET STARTEN!
OBD geeft vage meldingen. Afgesproken om eerst maar antennering te laten vervangen, aangezien dat nog enigszins betaalbaar is. Probleem zit ergens in de keten tussen chip in sleutel en EMU. Lekker is dat...
Dat is knap betaald dan.
Wat koste de etm dan?
Geplaatst: 30.03.2012 - 15:26
door solex
EVV schreef:Even voor de duidelijkheid, wat vind jij niet starten? Dat de startmotor wel rond gaat, de motor dus aandrijft maar dat die niet zelfstandig verder gaat (ook wel niet aanslaan genoemd), of gaat zelfs de startmotor niet rond?
hij slaat aan, maar gelijk weer af.
Geplaatst: 30.03.2012 - 15:26
door solex
MarioC70 schreef:solex schreef:Net de rekening gehad: 493 euro!
Dat geld is nog tot daar aan toe. Maar gelijk bij de eerste keer starten (wat de reden was waarom ik in eerste instantie naar de Volvo dealer ben gegaan): NIET STARTEN!
OBD geeft vage meldingen. Afgesproken om eerst maar antennering te laten vervangen, aangezien dat nog enigszins betaalbaar is. Probleem zit ergens in de keten tussen chip in sleutel en EMU. Lekker is dat...
Dat is knap betaald dan.
Wat koste de etm dan?
ETM koste inderdaad 250 ex
Geplaatst: 11.04.2012 - 16:15
door solex
immobilizer vervangen; start weer als vanouds. Rijdt ook lekkerder nu ETM is vervangen. De originele met de witte sticker zat er nog op na 350.000 km...
Re: Ervaringen met doorverbinden startonderbreking V70?
Geplaatst: 31.10.2014 - 14:12
door BramV70
Kun je de immobiliser zomaar vervangen voor een unit uit een sloper of is het ding gelinked aan de ECM?