Pagina 1 van 1

tweede hands V70

Geplaatst: 24.12.2004 - 12:49
door Niemeijer
Ik heb een tweedehands (ex lease) V70 uit 2001 (juni) op het oog met 120.000 km Kan iemand mij vertellen wat de technische aandachtspunten zijn bij die KM stand. (nationale autopas en service record aanwezig)
B.v.d

Geplaatst: 24.12.2004 - 13:03
door Ben
Mijn V70 ging er destijds bij dat kilometrage ook uit. Geen enkel probleem mee gehad. Maar ja, de leasemaatschappij wilde me in een nieuwe auto hebben :? Snap ook niet waarom.

Geplaatst: 24.12.2004 - 16:06
door Christof
Distributieriem is weldra aan vervanging toe!

Geplaatst: 30.12.2004 - 17:25
door nauticbluepearl
hoi, ik heb nu een jaar een 2001 v70.
Toen gekocht met 147000km nu 160dkm.
In dit jaar (onder garantie) temperatuur sensor en luchtmassa sensor vervangen; maar dat valt niet te controleren vooraf.
Ook zijn de verbindingstangen tussen rolstabilisator en wielophanging vervangen omdat de ophangpunten uitgelubbert waren. dit valt mischien wel te herkennen: kloppend geluid uit het vooronder op oneffen wegdek.

Truc: het 'kloppen' houd op in een bocht (zelfs een hobbelige bocht) omdat de rolstabi dan onder spanning staat.
Ik heb in forums meer hierover gelezen dus het is mischien een algemeen euvel en voor jou een punt van aandacht.
verder heel veel succes met je auto je maakt volgens mij een prima keuze
(toch wel de 170 Pk?)

Edwin

Re: tweede hands V70

Geplaatst: 30.12.2004 - 17:56
door Walter
Niemeijer schreef:Ik heb een tweedehands (ex lease) V70 uit 2001 (juni) op het oog met 120.000 km Kan iemand mij vertellen wat de technische aandachtspunten zijn bij die KM stand. (nationale autopas en service record aanwezig)
B.v.d
Is het een benzine of een diesel? Die laatste krijgt bij 120 en 240 en etc een heeeel grote beurt. Verder... Kijk of alle portiersloten goed werken.

Geplaatst: 30.12.2004 - 20:38
door Battlecruiser
Zorg ook dat je het alarmcertificaat erbij krijgt; is dat er niet bij dan kun je er bijna niet meer aan komen.

En het instructieboekje.

En de reservesleutels (allemaal!).

En de beide alarmafstandsbedieningen.

En het onderhoudsboekje.

Als je hem koopt bij een dealer is dat meestal wel in orde, maar bij anderen wil dat nogal eens "vergeten" worden.

Geplaatst: 31.01.2005 - 05:16
door volvomen
Wanneer het een nieuw model V70 is gaat de distr. riem er vlgs. instructieboekje bij 160.000 km af. Volvo heeft dit aangepast naar 150.000 km !!! een aandachtspunt dus. Verder kan er weinig mee mis gaan. Ik heb al enige V70's en een 855 gehad.... het enige probleem was met de (VW) dieselmotor. hier liep de krukaspoelie aan stront m.a.g. 1700 euro verder !!!! Bijan alle delen aan de rechterkant v/d motor vervangen. Elektrische delen is bijna nooit iets mee bij Volvo, tenminste wij hebben er nog nooit (buiten de lampen) iets mee gehad.
Bij een ex-leaseauto zit er soms niet alles bij... de vorige eigenaar is soms laks met inleveren. Wat wel handig is om even via Volvo-NL (e-mail) te bekijken waar deze auto in onderhoud is geweest en de garage kan je dan zo vertellen of er bijzonderheden zijn. Suk6

Arie

Geplaatst: 31.01.2005 - 09:49
door bart15
Bij de V70 van me pa moest bij 110.000KM het gasklephuis vervangen worden. Komt dit probleem vaker voor ???

Geplaatst: 31.01.2005 - 10:10
door nauticbluepearl
bovenste motorophangrubber (wat het blok met de 'veerpootbrug' verbindt) controleren op scheuren
mijne is op 160000 half doorgescheurd. (maar kan nog een rondje mee volgens de dealert)

Geplaatst: 31.01.2005 - 12:39
door Reitse
Lekkere dealert heb jij, gaat hij dan ook je uitlaatspruitstuk vervangen als dat gescheurd is? (iets dat vooral gebeurt bij gare motorsteunen....)

Geplaatst: 31.01.2005 - 19:22
door T5Fred
bart schreef:Bij de V70 van me pa moest bij 110.000KM het gasklephuis vervangen worden. Komt dit probleem vaker voor ???
Is bij mij ook gebeurt, maar dan bij 130.000km!

Geplaatst: 01.02.2005 - 00:06
door nauticbluepearl
@Reitse, Ik denk dat de dealert geen zin had om met mij in discussie te gaan over garantie of niet. die loopt over twee weken af dus dan is het probleem uit de wereld (voor hem)

Ik wil powerflex rubber(s) bestellen en het zelf doen
ervaringen? bovenste grote moet (ooit) ivm scheur, kleinere ook gelijk? (ps prijzen hiervan bij europeantuning kloppen volgens mij niet
http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/main.ph ... view&id=79

Geplaatst: 01.02.2005 - 09:55
door T5Fred
nauticbluepearl schreef:@Reitse, Ik denk dat de dealert geen zin had om met mij in discussie te gaan over garantie of niet. die loopt over twee weken af dus dan is het probleem uit de wereld (voor hem)

Ik wil powerflex rubber(s) bestellen en het zelf doen
ervaringen? bovenste grote moet (ooit) ivm scheur, kleinere ook gelijk? (ps prijzen hiervan bij europeantuning kloppen volgens mij niet
http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/main.ph ... view&id=79
Het bovenste rubber wordt bij de dealer compleet met steun geleverd en is dus duur. Hoe dat bij powerflex zit weet ik niet maar vervangen is niet veel werk. Eerts de "veerpootbrug" demonteren. De plastic beschermkap op het kleppendeksel moet los (torx-boutjes) en als je een turbo hebt moet ook de buis die boven het blok loopt los. Vervolgens de motorsteun eraf. Moet geen probleem zijn.

Geplaatst: 01.06.2010 - 12:40
door Quota
Weet iemand wat de kosten zijnvan een distributieriem wissel voor een D5 bij de dealer? ik weet dat de kosten van mijn huidige op een 1300 euro uitkwamen, maar is de D5 net zo duur? Is er nog verschil in de kosten voor de verschillende typen D5?

Geplaatst: 01.06.2010 - 13:03
door V70/2.4D/2003
Quota: Onlangs post gehad van Volvo NL met een prijsoverzicht van beurten. 160K beurt incl. distributieriem 1300 euro. En dat zal voor alle D5's zo ongeveer gelijk zijn.