Pagina 1 van 1

940

Geplaatst: 14.03.2012 - 11:22
door ketron1960
Hoi
toen ik mijn 940 in augustus kocht moest ik koelvloeistof bijvullen, de radiateur zweette dus weet ik dat er een keer een nieuwe in moet, maar ik vul ongeveer 0,25 liter per 1000 km bij en heb er niet zo een haast mee.
Het gekke is dat ik de laatste weken niets meer hoef bij te vullen en bij mij is het idee gekomen dat het mkisschien niet de radiateur is.
Wie weet wat het anders zou kunnen zijn

Geplaatst: 14.03.2012 - 11:59
door Stinky
De koppakking? Maar of die zichzelf herstellen? Heb je ook zoete witte walm achter de wagen?
(en dan bedoel ik niet de normale condenswolken die we allemaal hebben bij koude start)

Geplaatst: 15.03.2012 - 11:37
door ketron1960
nee ik heb geen walm achter de wagen of slurry in de olie, de radiateur was eerst ook "nat "nu een stuk minder.
ik ga voor dat ik op vakantie ga deze zomer zeker de radiateur vervangen, maar ik wil eerst weten wat er nu aan de hand is.

Geplaatst: 15.03.2012 - 12:55
door arjan_de_jong
Ook geen beslagen raam aan de binnen kant?

Je kan het systeem ook onder druk laten zetten. Dan komt de zwakke plek vanzelf naar voren.

Geplaatst: 15.03.2012 - 18:07
door EV
Kachelkraan? (rechtsboven de pedalen)
Kachelradiateur?

Kijk ook even of het nu ergens anders lekt dan de radiateur!

Geplaatst: 16.03.2012 - 11:58
door ketron1960
Hoi

ook geen beslagen ramen aan de binnenkant, ik ga het systeem onder druk laten zetten.
zit zelf ook aan de kachelradiateur te denken

Geplaatst: 16.03.2012 - 12:58
door arjan_de_jong
Goed plan. Denk er wep aan dat er dan een kans is dat ie gelijk flink lek is en soms niet meer verder kan rijden maar je weet wel gelijk waar de zwakke en slechte plek zat.

Geplaatst: 16.03.2012 - 13:13
door MarioC70
Leuk klusje zo,n kachelradiateur vervangen

Geplaatst: 18.03.2012 - 15:47
door ketron1960
tja misschien dat ik maar naar een andere ga kijken, heeft er iemand ervaring met een 240/940 diesel, wat betreft onderhoud verbruik en dergelijke

Geplaatst: 18.03.2012 - 17:00
door arjan_de_jong
Dat is ook weer zowat hé... Zodra je een probleem hebt maar te gaan kijken naar een andere auto.

Gewoon lek opsporen en daarna fixen! Kan hij daarna weer km's vreten!

Geplaatst: 18.03.2012 - 18:39
door ketron1960
als dat het enigste probleem was wel

Geplaatst: 18.03.2012 - 22:15
door EV
Heb je de kachelkraan nu al gecontroleerd, ik merk dat je alleen afgaat op de kachelradiateur.
Kijk nou eens onder je dashboard, rechtsboven je gaspedaal, daar zit een mechanisme wat je bedient met je warm/koud knop, deze willen eerder lekken dan je radiateur en geeft geen walm in de auto, wel lekkage.
Op zoek naar een ander zonder dat je een goede diagnose hebt gesteld is erg kort door de bocht in mijn ogen.

Emiel

Geplaatst: 19.03.2012 - 10:09
door arjan_de_jong
Wat zijn de andere problemen dan?
Alles is op te lossen zeker als je zelf een beetje aan de slag gaat.

Geplaatst: 19.03.2012 - 14:35
door ketron1960
Nou
Koelingslekkage
koppelingscilinder / koppeling
wielophanging linksvoor klappert
kleppen uitgesteld
Airco ( is niet noodzakelijk )

Dit zijn toch allemaal zaken die ik niet kan