Pagina 1 van 4

Volvo C30 met 14% bijtelling

Geplaatst: 14.03.2012 - 17:44
door Discovery
Volvo C30 met 94 g/km CO2-uitstoot

Volvo Cars is erin geslaagd om de CO2-uitstoot van de schone C30 D2 te reduceren tot slechts 94 g/km. Deze versie is BPM- en wegenbelastingvrij en komt bij zakelijk gebruik in aanmerking voor het lage bijtellingstarief van 14 procent(mits geregistreerd voor 1 juli 2012).

Met de C30 D2 bereikt Volvo Cars een nieuwe mijlpaal op het gebied van duurzaamheid. In 2008 werd de Volvo C30 1.6D DRIVe onthuld; destijds de schoonste in zijn klasse met een CO2-uitstoot van 115 g/km. Nu, drie jaar later, is de C30 D2 met een CO2-uitstoot van slechts 94 g/km wederom uniek. Deze viercilinder diesel is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak en heeft een gemiddeld normverbuik van 3,6/100 ( 1 op 27,8). De auto beschikt hiermee uiteraard over het groene A-label.

Vermogen van 84 kW:krachtigste in zijn klasse
De Volvo C30 D2 gooit echter niet alleen met zijn bescheiden CO2-uitstoot hoge ogen. De auto is namelijk uitgerust met de krachtigste dieselmotor in zijn klasse: een 1,6-liter viercilinder met maar liefst 84 kW (115 pk) en een koppel van 270 Nm. Ook qua trekvermogen laat de Volvo C30 D2 veel andere auto's in dezelfde bijtellingscategorie achter zich. Het maximale ongeremde trekgewicht voor de Volvo bedraagt 650 kg, het maximale geremde trekgewicht bedraagt 1.300 kg.

Financieel voordeel
Dankzij zijn lage CO2-uitstoot komt de C30 D2 Start/Stop in aanmerking voor aantrekkelijk financieel voordeel: het model is zoals reeds gemeld BPM- en wegenbelastingvrij en zakelijk rijders betalen slechts 14 procent bijtelling. De C30 D2 is als Advantage leverbaar vanaf € 18.995,- en heeft dan standaard zaken als Electronic Climate Control, een automatisch dimmende binnenspiegel en een audioinstallatie met CD-speler, zes luidsprekers en AUX-input. Daarnaast is de sportieve R-Edition leverbaar voor € 21.995,- met sportieve features als een leder/T-Tec interieur, Bluetooth handsfree, High Performance audiosysteem met USB poort en 17-inchwielen. Op de R-Edition is tenslotte een comfortverhogende Luxury Line (3000 euro) leverbaar met zaken als o.a. Dual Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting, verwarmbare voorstoelen, geïntegreerd RTI navigatiesysteem en een elektrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak.

Speciale accessoirepakketten
Speciaal voor de C30 D2 biedt Volvo een Exterior Styling Pack dat mooi aansluit bij de standaard aanwezige diffuser in de achterbumper. Dit pakket kost 695 euro en bestaat uit dorpellijsten, een beschermingsplaat onder de voorbumper en mistframes vóór.
Voor een extra sportieve beleving zorgt de bodykit in exterieurkleur voor de dorpels en voor- en achterbumper. Deze sportieve bodykit is verkrijgbaar voor 1.395 euro.

De Volvo C30 D2 is vanaf nu te bestellen. De prijzen van het model beginnen bij 18.995 euro.

Prijzen
C30 D2 Advantage € 18.995
C30 D2 R-Edition € 21.995
Luxury Line € 3.000

Meer info: C30 14% - Belastingvrij!

Geplaatst: 14.03.2012 - 17:50
door Ralf T
Goede deal, maar dan moet je wel heel snel bestellen en geleverd krijgen.

Geplaatst: 14.03.2012 - 18:02
door Discovery
Voor 30 Juni inderdaad, dus snel bestellen. De wegenbelastingvrijstelling geldt in ieder geval tot 2014, dus dat levert ook een flinke besparing op als je deze privé gaat rijden.

Geplaatst: 14.03.2012 - 18:14
door rvo033467
Zal toch een beetje te laat zijn denk ik. Veel leaserijders die voor de 14% bijtelling gaan zullen hun auto waarschijnlijk al besteld hebben.

Geplaatst: 14.03.2012 - 19:29
door Autogek
Daarnaaast was de renault megane diesel al een tijdje 14% bijtelling ook na 1-7 en binnenkort ook de Ford focus diesel ook in 2013 89gr co2!

Geplaatst: 14.03.2012 - 19:53
door ovlov058
Wat komt er uit als deze auto's regenereren, heeft iemand dat al gemeten.

Geplaatst: 14.03.2012 - 20:08
door Autogek
ovlov058 schreef:Wat komt er uit als deze auto's regenereren, heeft iemand dat al gemeten.

??? verklaar je nader??

Geplaatst: 14.03.2012 - 21:03
door Live
Damn, binnen 3 jaar weer 18% minder uitstoot..
Als het verbruik nou gemiddeld sneller daalt dan het brandstof prijzen (Wordt lastig, de olie prijs stijgt nu al... en het gaat economisch niet zo heel goed in de landen die de meeste olie verbruiken, als het economisch goed gaat krijgen wij auto rijders het slecht ;))

Geplaatst: 14.03.2012 - 21:10
door ovlov058
Autogek schreef:
ovlov058 schreef:Wat komt er uit, als deze auto's regenereren, heeft iemand dat al gemeten.

??? verklaar je nader??
Slechts 94 g/kmn, maar als de roetfilter regenereerd heb je tijdelijk (+-8km) misschien een paar kg /km, en dat iedere +- 1000km.

Dat was de vraag, wat komt er uit als hij regenereerd, heeft iemand dat al gemeten.

Geplaatst: 14.03.2012 - 22:26
door bart simpson
maakt voor de bijtelling iig geen moer uit

Geplaatst: 14.03.2012 - 23:11
door ovlov058
bart simpson schreef:maakt voor de bijtelling iig geen moer uit
Dat weet m'n grootje ook.

Maar heb je het al eens gemeten? dat was gewoon de vraag.

Ze spreken hier altijd over schone auto's, maar wanneer het smerig word, dan draaien ze rond de pot.

Geplaatst: 14.03.2012 - 23:19
door Autogek
ovlov058 schreef:
bart simpson schreef:maakt voor de bijtelling iig geen moer uit
Dat weet m'n grootje ook.

Maar heb je het al eens gemeten? dat was gewoon de vraag.

Ze spreken hier altijd over schone auto's, maar wanneer het smerig word, dan draaien ze rond de pot.
Lijkt mij helemaal niet interesant om te weten.
En ook niet van enig belang

Geplaatst: 14.03.2012 - 23:54
door ovlov058
Autogek schreef:
ovlov058 schreef:
bart simpson schreef:maakt voor de bijtelling iig geen moer uit
Dat weet m'n grootje ook.

Maar heb je het al eens gemeten? dat was gewoon de vraag.

Ze spreken hier altijd over schone auto's, maar wanneer het smerig word, dan draaien ze rond de pot.
Lijkt mij helemaal niet interesant om te weten.
En ook niet van enig belang
Voor jou niet, voor mij wel, meningen kunnen verschillen.

Is natuurlijk niet leuk dat je eco-autootje soms heel vervuilend is :oops:

Lijkt alleen een te moeilijke vraag, en moeilijk te meten.

Geplaatst: 15.03.2012 - 07:50
door Paul
WOW Wat gaaf zeg, ik ga denk ik gewoon een c30 erbij nemen in plaats v50 over jaar inruilen voor V60

Geplaatst: 15.03.2012 - 07:58
door Paul
Is deze nu niet meer wegenbelasting vrij na 1 juli?

Geplaatst: 15.03.2012 - 07:59
door bart simpson
ovlov058 schreef:
Autogek schreef:
ovlov058 schreef:Dat weet m'n grootje ook.
Maar heb je het al eens gemeten? dat was gewoon de vraag.
Ze spreken hier altijd over schone auto's, maar wanneer het smerig word, dan draaien ze rond de pot.
Lijkt mij helemaal niet interesant om te weten.
En ook niet van enig belang
Voor jou niet, voor mij wel, meningen kunnen verschillen.
Is natuurlijk niet leuk dat je eco-autootje soms heel vervuilend is :oops:
Lijkt alleen een te moeilijke vraag, en moeilijk te meten.
Dus omdat jij zo milieubewust bent rijdt je nog steeds in die oude stinkende hokken rond en lees je anderen de les?
Moderne schone auto's stoten in zijn algemeenheid substantieel minder uit dan het oude spul, zeker als men er ook nog eens milieubewust mee rijdt, aan dat laatste schort het helaas alleen nog wel eens, 14% bijtelling is geen vrijbrief om altijd vol te gaan.

Geplaatst: 15.03.2012 - 08:06
door bart simpson
Paul schreef:Is deze nu niet meer wegenbelasting vrij na 1 juli?
volgens mij wel, de bijtelling gaat alleen omhoog naar 20%

Geplaatst: 15.03.2012 - 08:34
door OGA244
De wetgeving c.q. de vrijstelling van belastingen maakt de autoindustrie innovatiever, daar lijkt mij niets mis mee...

Er wordt van een berijder dan ook nog wat gevraagd ten aanzien van zijn rijgedrag, ik haal met een S60 Drivé heel probleemloos 5.7 ltr op 100km als gemiddelde, 5.2ltr moet haalbaar zijn maar wordt toch in het NL verkeer wat lastig

Re: Volvo C30 met 14% bijtelling

Geplaatst: 15.03.2012 - 08:48
door V50 R
Delete

Geplaatst: 15.03.2012 - 09:02
door Walter
rvo033467 schreef:Zal toch een beetje te laat zijn denk ik. Veel leaserijders die voor de 14% bijtelling gaan zullen hun auto waarschijnlijk al besteld hebben.
de dealers hebben dit ook pas gister gehoord, dus je bent echt nog niet te laat.